Gå til innhold

Er det ikke positivt å gjøre det man vil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først av alt, jippi!

Endelig har jeg klart å bestemme meg, januar neste år reiser jeg og satser på å bli borte ett eller to år.

Ferden går til asia og sør-amerika og jeg er allerede i gang med å spare såklart.

I ett år nå har jeg gått rundt å vært i tvil om jeg skulle dra, hva med jobben? leiligheten?

Men plutselig slo det meg bare, at gjør det mens du kan:)

En jobb får man da igjen og et sted å bo også. Allerede informert sjefen min, og hun sier at jobb ordnes nok når jeg er tilbake igjen.

Men må si jeg får mange rare reaksjoner. Det er da vel helt vanlig å dra på tur?? Det er da mange backpackere...

Greit nok, jeg bor i en liten by, men når jeg er så glad å forteller dette til bekjente jeg treffer ute, ser mange av de rart på meg å spør:

-Hva skal du der da?

-Reise!

-Ja, men hva skal du der?

-hmm, se nye steder, treffe nye folk vel?

Å så får jeg skikkelig rare blikk...Jeg syns det er de som er rare jeg!

Hva mener dere? Er det dumt å slutte i jobb for å reise ?

Fortsetter under...

Gjest Asian beauty
Skrevet

Hei Zingara,

Skal du reise alene eller skal du ha med følge?

Skal du studere der eller bare utforske landet:)

Skrevet

Dumt? Tjaneijo...

Jeg tror jeg hadde vært for engstelig (økonomi etc).

Men som du sier, det ordner seg nok! Du får sikkert en erfaring for livet.

Skrevet

Hei Zingara,

Skal du reise alene eller skal du ha med følge?

Skal du studere der eller bare utforske landet:)

Drar alene, og skal bare utforske landet,

Er jo under 25 år så jeg syns jeg må gjøre det mens det er mulig..

Skrevet

Guud så misunnelig jeg ble nå.

Mener du absolut burde gripe sjansen når du har den.

Når du har fått deg barn er det for sent.

Ikke noe problem når arbeidgiveren din sier hun kan skaffe deg jobb når du kommer tilbake.

Nei dette var ikke noe å tenke på.

DO IT!!

Skrevet

Guud så misunnelig jeg ble nå.

Mener du absolut burde gripe sjansen når du har den.

Når du har fått deg barn er det for sent.

Ikke noe problem når arbeidgiveren din sier hun kan skaffe deg jobb når du kommer tilbake.

Nei dette var ikke noe å tenke på.

DO IT!!

Neida, noen gjør det når de har fått barn også. Leier ut huset etc og lever av det.

Men for all del synes og det er lurt å reise når man er ung. Egentlig burde både gammel og ung være flinkere til å gjøre det mens man kan. For ingen vet jo hva morgendagen bringer.

Annonse

Skrevet

Hei du!!

Skjønner deg utrolig godt. Jeg skal selv reise på en lignende tur om en stund. Jeg kommer opprinnelig fra en småbygd men har no bodd i byen i ett par år, kommer ikke tilbake for å si det sånn.

Når jeg fortalte vennene mine i byn om planene mine ble de glad på mine vegne.

Men de på landet sa det samme som dine "hva skal du der". De kunne ikke forstå at eg bare ville reise rundt og se og oppleve og treffe nye folk. nei de kunne tenkt seg å kjlpe ting med seg hjem (noe jeg ikke har tenkt å bruke pengene på), de skjønte ikke at jeg skulle bo så billig. Må jo bo billig, er det backpackere gjør.

Min teori er at bygde folk har mye mindre erfaringer enn andre og klarer ikke på samme måte å sette seg inn i andre personers tanker.

God tur!!

Skrevet

Ååååååh, så heldig du er som har muligheten! Hadde jeg kunnet, skulle jeg ha pakket sekken i går, og reist langt avgårde selv også. Har vært på backpacker-ferier flere år på rad nå, and I love it :) Treffer masse folk fra hele verden, får mange nye venner, ser nye steder, får nye impulser og mange, mange gode minner!

Reis, kos deg, ta masse bilder og skriv dagbok - dette kommer til å bli knallbra!

*Misunnelig*

;-)

Skrevet

Ååååååh, så heldig du er som har muligheten! Hadde jeg kunnet, skulle jeg ha pakket sekken i går, og reist langt avgårde selv også. Har vært på backpacker-ferier flere år på rad nå, and I love it :) Treffer masse folk fra hele verden, får mange nye venner, ser nye steder, får nye impulser og mange, mange gode minner!

Reis, kos deg, ta masse bilder og skriv dagbok - dette kommer til å bli knallbra!

*Misunnelig*

;-)

Tuuuusen takk,

nå blei jeg skikkelig glad og gleder meg mer :))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...