Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mina30

Jeg bruker Trionetta men har likevel kraftig mens med mye smerter. Jeg opplever også bivirkninger av pillen, som redusert sexlyst og lett depresjon. Har tidligere brukt Microgynon med samme resultat.

Uten p-piller har jeg svært kort syklus (21 dager) og har blødninger i 10-11 dager. Ikke mye tid uten blødninger altså.

Jeg har prøvd hormonspiral men småblødde da nesten sammenhengende i 6 mnd. før den ble fjernet.

P-pillene tar jeg hovedsakelig for å holde syklusen min på et akseptabelt nivå, ikke av prevensjonsgrunner.

Det føles som jeg må velge mellom pest og kolera!

Enten må jeg blø store deler av mnd, eller så må jeg slite med dårlig sexlyst og elendig humør.

Finnes det behandlig som kan løse blødningsproblemene mine uten at jeg behøver å ta hormoner som jeg reagerer dårlig på?

Eller finnes det hormonell behandlig med færre bivirkninger?

Min mor fikk for endel år siden en behandlig som innebar å "høvle av" deler av livmorslimhinnen (hvis jeg har forstått det riktig). Dette løste hennes blødningsproblemer. Kan du si noe om dette?

Jeg er 30 år og har født tre barn. ( min mann er villig til å sterilisere seg, så prevensjon er ikke problemet)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21537-menssyklus-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det finnes forskjellig metoder til å fjerne (eller delvis fjerne) livmorslimhinnen: laser, elektrokoagulasjon eller varmeballong. Det gjøres i lokalbedøvelse (hysteroskopi). Det reduserer menstruasjonsblødningen, noen ganger kommer det ikke blødning i det hele tatt. Man kan ikke regne med å kunne bli gravid etterpå, men det er ikke sikkert nok som prevensjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21537-menssyklus-problemer/#findComment-93438
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det finnes forskjellig metoder til å fjerne (eller delvis fjerne) livmorslimhinnen: laser, elektrokoagulasjon eller varmeballong. Det gjøres i lokalbedøvelse (hysteroskopi). Det reduserer menstruasjonsblødningen, noen ganger kommer det ikke blødning i det hele tatt. Man kan ikke regne med å kunne bli gravid etterpå, men det er ikke sikkert nok som prevensjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21537-menssyklus-problemer/#findComment-93443
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...