Gå til innhold

Skiløype Ellingsrud - Mariholtet

Anbefalte innlegg

Gjest Lysten på en tur
Skrevet

Skal parkere på Ellingsrud, gå på ski til Mariholtet.

1) Hvor langt er det én vei? I km...

2) Er skiløypene gode å gå i med pulk?

3) Er det bratt?

4) Serverer de noe godt og er det varmt inne på Mariholtet?

Skrevet

I nabolaget mitt går det rykter om at byens beste boller får du på Mariholtet. :)

Gjest Lysten på en tur
Skrevet

I nabolaget mitt går det rykter om at byens beste boller får du på Mariholtet. :)

Ah... Da er jo saken klar. Du vet ikke de andre tingene jeg spurte om da?

den opprinnelige m&m
Skrevet

1) ca 5 km.

2) ja

3) ikke spesielt

4) ja

sier informerte kilder ved siden av meg i sofaen

Skrevet

Ah... Da er jo saken klar. Du vet ikke de andre tingene jeg spurte om da?

Nope, jeg går ikke på ski. ;)

Gjest Lysten på en tur
Skrevet

1) ca 5 km.

2) ja

3) ikke spesielt

4) ja

sier informerte kilder ved siden av meg i sofaen

Dette hørtes nesten optimalt ut. Hadde tenkt å gå noe kortere, men... 10 km tur/retur kan bli hardt. Det er lenge siden sist og det var uten pulk...

Vet kilden din om det går an å parkere et sted som er nærmere, gå litt kortere og likevel komme inn til Mariholtet?

Gjest staedtler
Skrevet

Dette hørtes nesten optimalt ut. Hadde tenkt å gå noe kortere, men... 10 km tur/retur kan bli hardt. Det er lenge siden sist og det var uten pulk...

Vet kilden din om det går an å parkere et sted som er nærmere, gå litt kortere og likevel komme inn til Mariholtet?

Nei. Det er også 5 km. fra Rustadsaga, men mer kuppert derfra. Det går an å parkere og gå fra Skårer også, men det blir vanskeligere med pulk.

Hilsen en som helst vil ha løypene for seg selv :-)

Skrevet

ca. 5km. Har en sjelden gang sett skiløper med pulk der. Ikke særlig bratt, et par kneiker på slutten. Sønnen min gikk der i helgen og det var bra nyoppkjørte løyper. Veldig koselig på Mariholtet med nystekte boller og "Marivafler".

Er det bra skiføre er jeg innover der flere ganger i uka, bor 6 km. unna, 1 km. ca. fra parkeringa og har altså marka som nærmeste nabo...deilig!

Skrevet

Nope, jeg går ikke på ski. ;)

Men skal begynne snart? Eller har du bytta bursdagsgaven :P

Skrevet

ca. 5km. Har en sjelden gang sett skiløper med pulk der. Ikke særlig bratt, et par kneiker på slutten. Sønnen min gikk der i helgen og det var bra nyoppkjørte løyper. Veldig koselig på Mariholtet med nystekte boller og "Marivafler".

Er det bra skiføre er jeg innover der flere ganger i uka, bor 6 km. unna, 1 km. ca. fra parkeringa og har altså marka som nærmeste nabo...deilig!

Marka som nærmeste nabo, og meg like i nærheten! :)

Bor ca 2 km unna parkeringen (beregnet kjørelengde, ikke luftlengde eller hva det heter).

Skrevet

Men skal begynne snart? Eller har du bytta bursdagsgaven :P

*skjærer tenner*

Gaven er ikke bytta, nei. Den står klar til å ta med på hytta, og der blir de vel stående.

Skrevet

*skjærer tenner*

Gaven er ikke bytta, nei. Den står klar til å ta med på hytta, og der blir de vel stående.

Det er der mine står også :)

Skrevet

Marka som nærmeste nabo, og meg like i nærheten! :)

Bor ca 2 km unna parkeringen (beregnet kjørelengde, ikke luftlengde eller hva det heter).

Nesten naboer kanskje vi da...!

Jeg bruker 10-15 min. å gå til parkeringa.

Skrevet

Nesten naboer kanskje vi da...!

Jeg bruker 10-15 min. å gå til parkeringa.

Naboer er vi ikke, men ikke langt unna! :D Bruker vel 20-25 minutter når jeg går den veien forbi Steinen.

Skrevet

Naboer er vi ikke, men ikke langt unna! :D Bruker vel 20-25 minutter når jeg går den veien forbi Steinen.

Forbi steinen går jeg også:-)

Skrevet

Forbi steinen går jeg også:-)

Spennende dette her. :)

I krysset hvor du kan gå enten opp bakken til venstre mot senteret, rett fram mot motorveien eller til høyre mot fjellstad, der går jeg rett frem og ned den bratte bakken...

Skrevet

I krysset hvor du kan gå enten opp bakken til venstre mot senteret, rett fram mot motorveien eller til høyre mot fjellstad, der går jeg rett frem og ned den bratte bakken...

Skjønner ikke helt hvor du står nå jeg.....står du ved steinen. Sitter jeg på krakken ved steinen går jeg til høyre, mot Fjeldstad, men bor ikke på Fjeldstad...spennende dette.

Skrevet

Skjønner ikke helt hvor du står nå jeg.....står du ved steinen. Sitter jeg på krakken ved steinen går jeg til høyre, mot Fjeldstad, men bor ikke på Fjeldstad...spennende dette.

Glemte en setning i begynnelsen der... Hvis du går mot siksak-bakken opp til skansen, og videre rett frem helt til krysset ved rekkehusene der.. Det krysset mente jeg.

Du er vel ikke Dørum? ;):P

Skrevet

Glemte en setning i begynnelsen der... Hvis du går mot siksak-bakken opp til skansen, og videre rett frem helt til krysset ved rekkehusene der.. Det krysset mente jeg.

Du er vel ikke Dørum? ;):P

Du mener krysset ved Bakås du da? Nei, jeg er ikke Dørum, men en av de nærmeste naboene:-)

Skrevet

Ned den bratte bakken til Munkebekken?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...