Gå til innhold

Stiile vann har .......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er uttrykket; "Stille vann har dypest....?

Håper noen kan hjelpe:o)

Fortsetter under...

Skrevet

grunn :-)

Takker. Var vel det jeg trodde. Kan jeg spørre deg hvilke assosiasjoner du har rundt dette ordtaket? Ikke gidd og svar hvis du ikke gidder:o)

Skrevet

Stille vann har dypest GRUNN!

:) Sant nok!

Kan jeg spørre deg hvilke tanker dette ordtaket gir deg? Som til Alana, ikke svar hvis du ikke har det minste lyst til litt "filosofering":o)

Takk for svar.

Skrevet

Takker. Var vel det jeg trodde. Kan jeg spørre deg hvilke assosiasjoner du har rundt dette ordtaket? Ikke gidd og svar hvis du ikke gidder:o)

Jeg gidder...

Jeg tenker: det er ikke alltid de som prater mest som har mest å si

Annonse

Skrevet

Vel...Jeg tenker på personer som virker stille og ettertenksomme. Man skal ikke tro at disse ikke har masse å komme med. De har kanskje masse dype tanker og flotte innspill på tross av "stillheten". Det tenker jeg :-)

Skrevet

grunn :-)

Sikker på at det ikke er bunn?

Eller.... Hva er det jeg spør for. Jeg er jo musikeren!

Skrevet

Kan jeg spørre deg hvilke tanker dette ordtaket gir deg? Som til Alana, ikke svar hvis du ikke har det minste lyst til litt "filosofering":o)

Takk for svar.

Jeg blander meg inn her hvis det er greit?

Det jeg forbinder med det uttrykket er at de personene som ved første øyekast kan virke litt "stillestående" og lite aktive og iøynefallende, kan - når en blir kjent med dem - være personer med stor og dyp personlighet, personer med tanker og følelser som er dypere og sterkere enn man først tenkte.

Og omvendt - noen av de personene en legger mest merke til, kan ha en overfladisk holdening til livet og sine medmennesker.

Skrevet

Grunn? Bunn?

Når jeg søker på det er det dobbelt så mange treff på "grunn" som "bunn". Jeg har bare alltid trodd det var grunn :-)

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve å lage en sang....:o)

Skrevet

Grunn? Bunn?

Når jeg søker på det er det dobbelt så mange treff på "grunn" som "bunn". Jeg har bare alltid trodd det var grunn :-)

Det stod mellom de to ordene sant? Gir de to ordene noen forskjellig mening egentlig?

Annonse

Skrevet

Det stod mellom de to ordene sant? Gir de to ordene noen forskjellig mening egentlig?

Det heter vel i grunn "grunn" ;-). Men jeg synes ikke betydningen blir en annen med "bunn".

Skrevet

Jeg blander meg inn her hvis det er greit?

Det jeg forbinder med det uttrykket er at de personene som ved første øyekast kan virke litt "stillestående" og lite aktive og iøynefallende, kan - når en blir kjent med dem - være personer med stor og dyp personlighet, personer med tanker og følelser som er dypere og sterkere enn man først tenkte.

Og omvendt - noen av de personene en legger mest merke til, kan ha en overfladisk holdening til livet og sine medmennesker.

Jeg tenker likt som deg. Men hvor mange er det som egentlig står fram som så fargerike og spennende, selv om de kanskje ikke er den personifiserte "stillheten"? Hvor lite ser vi egentlig av menneskene rundt oss, selv de som viser seg litt frem?

Jeg tenker på at jeg får stort sett sett og opplevd så lite av det som er under overflaten på de fleste jeg kjenner, også en del jeg tror jeg kjenner godt.

Skrevet

Det heter vel i grunn "grunn" ;-). Men jeg synes ikke betydningen blir en annen med "bunn".

Da slår jeg foreløpig fast at det heter grunn:o)

Skrevet

Da slår jeg foreløpig fast at det heter grunn:o)

Tror ikke det blir helt feil, nei :-)

Skrevet

..dypest grunn.

;o)

Ja akkurat. Stillest, ikke stille. Takk, takk.

Gjest tenk på det du
Skrevet

Ja akkurat. Stillest, ikke stille. Takk, takk.

Å si "stillest vann har dypest grunn" høres ut ut som dårlig norsk..

STILLE vann er det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...