Gå til innhold

God middagsrett med sjømat-fisk/vegetar, salat? pasta-ris? saus &lett å lage:-)

Anbefalte innlegg

Gjest kokkelokk
Skrevet

Det trenger jeg til i morgen, men er fullstendig rådløs som den superkokken jeg er...

not.

Kan noen hjelpe meg med tips? Det er snakk om å lage en god og relativt lett og sunn middag. Med sjømat + noe i tillegg (som nevnt).

Hjertelig takk på forhånd.

Skrevet

Stek laks i ovnen (som du krydrer med litt hvitløk og pepper). Kok ris. Og lag en enkel saus som denne:

Du trenger en pose Bergens fiskesaus (bytt ut fløten med rømme). Ha i 2 teskjeer Sambal Oelek (juster etter hvor sterkt du vil ha det). Til slutt heller du kraften fra fisken oppi sausen.

Simsalabim! Kjempe god fiskerett!!!

Skrevet

I morgen skal jeg ha stekt makrell med poteter, rømme og agurksalat :)

Skrevet

Mariner laks i 1 del sitron, 3 deler olje og friske urter i en halv time. Squash, paprika og champignon (stekes litt først i stekepanna) legges i et ildfast fat, laks oppå og hell marinaden over til slutt. Stek i 20-30 min. Server med pasta.

Skrevet

Dette er verdens beste og enkleste fiskegryte:

Fres paprika og purre i olje i ei gryte eller dyp stekepanne. Ha over 1/2 liter fiskebuljong og 3/4 beger creme fraîche.

Tilsett 1-2 ss revet ingefær, saften av 1/2 sitron og noen gode spiseskjeer sweet chili-saus (sånn fra flaske). La putre noen minutter.

Ha i noen gode stykker med frossen torsk og la trekke til torsken er ferdig, ca 5-10 minutter avhengig av størrelse og opptiningsgrad.

Server med ris, grønn salat og evt ekstra sweet chili-dressing.

En garantert favoritt, selv for folk som ikke er så glade i fisk.

Skrevet

Du skjærer 3 seifileer i terninger, tre laksefileer i terninger. Du steker dette i stekepanna med ganske mye dill.

Til slutt tilsetter du 3 ca 30 reker og varmer disse(uten skall) med fisken.

du hakker gullerøtter og squash i småbiter og surrer dette i en ennen panne i ltt olivenolje.Ta også oppi litt sjalott løg. to stk.

Du koker pastaskruer.

Du blander alt dette i en kaserolle med en boks creme fraiche.Varm forsiktig. Pynter med store reker og sitronbåter og fersk persille.

Detter er nydelig med fersk brød til, og restene spiser du kaldt dagen etterpå med en hjemmelaget majones til. Garantert godt:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...