Gå til innhold

hva er en

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

så mannen gjeter kvinnen?

Jeg vet ikke hva ordet hyrdestund kommer av...

Skrevet

ja det har du rett i ;)

Dessuten lukter ikke geita vondt, men det gjør geitebukken.

Skrevet

Når man har en hyrdestund skal man gjete hverandre? eller no' sånt... ;-)

Skrevet

Dessuten lukter ikke geita vondt, men det gjør geitebukken.

Detta kan du....:-)

Annonse

Skrevet

En hyrde er akkurat det samme som en gjeter. Den gode hyrde som vokter sine får, er nå oversatt med Den gode gjeter som vokter sauene sine.

Aner ikke hvordan ordet hyrdestund har kommet fra, men jeg vil tro det kan komme av at gjeterne var alene med sauene sine, og at han og kjæresten hans gjerne benyttet anledningen... (det har i allfall ikke med å forgripe seg på sauene å gjøre, som en dust over her påstår!)

Skrevet

Detta kan du....:-)

En geit spiste armen på bamsen min (den inneholdt treull) i min grønne ungdom, siden har jeg hatt et litt anstrengt forhold til geiter. Men grillet geitekje smaker godt.

Bææææææ.

Skrevet

En hyrde er akkurat det samme som en gjeter. Den gode hyrde som vokter sine får, er nå oversatt med Den gode gjeter som vokter sauene sine.

Aner ikke hvordan ordet hyrdestund har kommet fra, men jeg vil tro det kan komme av at gjeterne var alene med sauene sine, og at han og kjæresten hans gjerne benyttet anledningen... (det har i allfall ikke med å forgripe seg på sauene å gjøre, som en dust over her påstår!)

Grmf.

Husdyrmessig avsporing:

I bibelsk sammenheng tror jeg ikke sauer er så aktuelt i Midtøsten? Geitene spiser alt, det gjør ikke sauer, så vidt jeg vet.

Så jeg lurer på om ikke disse sauene er malplassert.

Et enda større mysterium er griser, de er meget skjeldne i dag i Midtøsten. På Jesus' og senere Muhammeds tid fantes absolutt ikke griser. Grisen er et skogsdyr og finner ikke mat på stepper og i ørkenen. De blir dessuten solbrente og må ha skygge.

Det er et mysterium hvorfor muslimer og jøder forbyr å spise gris, når de ikke fantes der på den tida bøkene ble skrevet.

Skrevet

En geit spiste armen på bamsen min (den inneholdt treull) i min grønne ungdom, siden har jeg hatt et litt anstrengt forhold til geiter. Men grillet geitekje smaker godt.

Bææææææ.

:-)

Skrevet

:-)

Smatt. Bare vent til våren, da kommer det sikkert et kje eller alm eller grisunge med en eller annen misdannelse eller noe annet galt. Det blir grillparty.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...