Gjest fortsatt like forelska etter 14 år Skrevet 8. mars 2001 Del Skrevet 8. mars 2001 Hvorfor er det som regel mannen som må ta initiativet til sex?, har i allefall inntrykk av at det er slik. Jeg har nå vært samboer/gift med samme mann i snart 14 år, men kan ikke si at sex livet er noe problem, og grunnen til det tror jeg er at jeg like godt som mannen min kan ta initiativ hvis en har lyst, en behøver vel ikke ligge å vente.... det er for dumt, vi er i år 2001, og selv om vi har vært sammen i så mange år har vi gjenomsnitlig sex 8-9 ganger i uka, kanskje vi er unormale, kanskje ikke..., men det er jo også perioder hvor en ikek har lyst... rett og slett sliten og det er jo ikke unormalt det heller. bare noen tanker, ... så jenter dere trenger ikke å ligge å vente... gjør noe selv også.... er det ikke 8 mars da, likestillingen er kanskje fortsatt langt unna?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21542-har-ikke-lyst-p%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 8. mars 2001 Del Skrevet 8. mars 2001 Enig - ta initiativ, ikke overlat alt til gutta:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21542-har-ikke-lyst-p%C3%A5/#findComment-92456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berthold Grunfeld, professor i psykiatri Skrevet 8. mars 2001 Del Skrevet 8. mars 2001 Dette er et viktig innlegg, fint at det kommer på 8. mars Det er ikke enkelt å svare på hvorfor det tradisjonelt og fortsatt er slik i de fleste forhold at det er mannen som tar initiativ til sex. Nå er det for det første et spørsmål hva vi legger i ordet initiativ. Det kan være at mannen er den som liksom tar det åpenbare initiativ, at han setter i gang med tanke på å oppnå samleie. Mens derimot kvinner kanskje er mer subtile i sine initiativ, at de sender ut signaler som representerer initiativ, men at de er mer tilslørte, fordekte og kanskje til og med tvetydige, og at det er mannen som i neste runde, uten å være klar over det, så tar initiativ, etter å være blitt stimulert av kvinnen. Ellers er å si at kvinner kanskje er redde for å ta initativ fordi de frykter eller føler at mannen kan bli redd, føle seg utrygg, få prestajsonsangst og alt det der. Derfor er de mer tilbakeholdende og forsiktige, for ikke å provosere. En annen mulighet som særlig psykoanalytikere har fremhevet, er at kvinner er tilbakeholdne fordi de har et tvetydig forhold til egen seksualitet. Å skulle ta initiativ er et signal om at hun er "rå", primitiv, vulgær eller syndig, ukvinnelig med andre ord, at seksualiteten er noe skammelig og skittent. Derfor må denslags overlates til mannens initiativ, for han er jo "primitiv", styrt av sine drifter, mens kvinnen liksom skal være forfinet. Når hun så først lokkes ut på glattisen ved hjelp av hans initiativ, så er det ikke hun som har "skylda" for denne elendigheten seksualiteten egentlig er. Da er hun forført, er hjelpeløs, og da er det bare å la det stå til, gjøre det beste ut av det. Som du skjønner, dette er sammensatte greier. Jeg kunne gi mange andre forklaringer også, men i første omgang strekker vel dette til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21542-har-ikke-lyst-p%C3%A5/#findComment-92473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meg Skrevet 8. mars 2001 Del Skrevet 8. mars 2001 Enig - ta initiativ, ikke overlat alt til gutta:) Hei... Interessant spørsmål. Kankje er svaret i enkelte tilfeller så enkelt at kvinna er trøtt etter en lang dag med barn, arbeid, klesvask, middag etc. Det er nok et farlig spor å komme inn i, men trur faktisk det er slik at kvinner står for det meste som skal gjerast heime, sjølv om det er år 2001. Har sjølv en mann som er borte 1/2 året, har er faktisk kjempeflink heime, men hadde han overlatt det meste til meg, hadde eg nok vore godt utbrendt til natta. Når kvelden kjem, trur eg mange foretrekker å soooove... Da er det meir forfriskende å vise kvarandre oppmerksomhet f.eks. om morgenen. Da vert det lett mykje "nynning" og glade kommentarar ut over dagen. Berre prøv... Klem fra mor til to, gift dame men som også er berre meg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21542-har-ikke-lyst-p%C3%A5/#findComment-92491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.