Gjest Timari Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 uten å si noe om det på forhånd? Mulig dette skyldes PMS'en men har ringt til sykehuset ang min mor som skal/blir operert, og blir satt over til forskjellige steder på sykehuset. Synes det er litt respektløst når jeg først har presentert meg og sagt hva det gjelder, så hører jeg bare en pipelyd i andre enden, personen som tok telefonen har bare satt meg over til en annen avdeling uten å si "da setter jeg deg over til x avdeling". Man føler seg bare litt dum når man ikke er forberedt på at de setter over Så får man en annen stemme der og må fortelle ens ærend helt på nytt igjen. Man blir litt lei av det til slutt Har opplevd mange ganger at de bare setter over telefonen uten å si noe. Er det helt vanlig at de gjør det? og er det uhøffelig at de gjør det sånn? eller kommer det ann på situasjonen? 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jeg har ringt RiT/SoHo mange ganger og alltid fått et:"Et lite øyeblikk så skal jeg sette deg over" først. Det er da en selvfølge og det minste man kan forvente av normal folkeskikk. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jeg har ringt RiT/SoHo mange ganger og alltid fått et:"Et lite øyeblikk så skal jeg sette deg over" først. Det er da en selvfølge og det minste man kan forvente av normal folkeskikk. når noen da sier "vent litt, så skal jeg undersøke det", betyr det da at de skal sette meg over til en annen avdeling? Eller at de skal sjekke på pc'en hvor personen ligger for så å fortelle meg at de setter meg over? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Ja, det er vanlig og ja, det er uhøflig og irriterende. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jeg syns man skal si ifra på forhånd at man setter over telefonen videre. Mange eier ikke telefon-folkeskikk, dessverre. Et eksempel, er folk som skriker "JA???" når de tar av røret. Men det hender heldigvis sjelden når man ringer offentlige instanser. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jeg syns man skal si ifra på forhånd at man setter over telefonen videre. Mange eier ikke telefon-folkeskikk, dessverre. Et eksempel, er folk som skriker "JA???" når de tar av røret. Men det hender heldigvis sjelden når man ringer offentlige instanser. ja jeg synes at når man ringer offentlige instanser som sykehus, trygdekontor etc, så bør det være høyere terskel for sånt. Tenk om et familiemedlem havnet på sykehus etter en ulykke, og jeg ringer fortvilt, gråtende og forvirret til sykehuset, og når jeg endelig har fått stotret frem hva mitt budskap er, så hører jeg bare en pipelyd, og at telefonen settes over til et annet sted. Gjett om pulsen stiger høyt da. Da er det noe annet om jeg ringer til en elektrobutikk for å reklamere eller spørre om en vare og de da setter meg over uten å opplyse om det. Blir ikke så sur da. Men jeg synes det er viktigere å vise god folkeskikk når det det hjelper helsesektoren 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jeg synes det høres uvanlig ut. Vi svarer i alle fall alltid "hold linja, så skal jeg forsøke å sette deg over til rette vedkommenede". En helt annen ting er at mange legger ut "hele livshistorien" sin før man får sjanse til å bryte inn og si "men det var kanskje ikke -meg- du skulle snakke med?"... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.