Gå til innhold

Tilgang til våpen - flere mord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

18

• favn

8

• fuji1365380447

8

• keinstein

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, men for hvert våpen som ikke finnes, så er det eliminert risiko for at akkurat DET våpenet kan brukes for å skade.

Jeg vil bare ikke at MITT våpen skal brukes. Ellers klarer jeg nok ikke å stoppe holdningsendringer i samfunnet.

Litt egoistisk, og neppe noen virkning for samfunnet.

Ulovlige våpen er enkelt å få tak i. Det er ikke mer enn et par mnd siden jeg så en ulovlig 9 mm automatpistol med fullt magasin. Jeg visste ikke at det var ulovlig, og ville ringt politiet straks hvis jeg visste det.

Jeg har selv vært kontrollert 2 ganger hjemme pga obeservante naboer eller "venner" , og er ikke sur for det. Jeg har god samvittighet og alle papirer og sikkehet i orden.

Skrevet

Det er ikke fysisk vold utført, men sinnsyke doser drapstrusler, ekstremt truende atferd, økonomisk utsuging samt totalnekt på å flytte ut dette gjelder. I MANGE år.

Truslene og atferden er som ventet ekskalerende de gangene kvinnene har prøvd å få dem ut.

Men hvilken kvinne ønsker seg selv drept og sitt hjem i flammer?

Slikt er lov i Norge, gripp.

Huff..jeg har i grunnen ikke noe å si til slikt..målløs. Tragisk.

Noen karer burde gå sammen og pryle fanskapet, og sørge for at han skygget unna byen for all fremtid. Men det er selvsagt lettere sagt enn gjort.

Skrevet

Noen karer burde gå sammen og pryle fanskapet, og sørge for at han skygget unna byen for all fremtid. Men det er selvsagt lettere sagt enn gjort.

Du er sikker på at fyren ikke har en skrue løs oppi toppen?

Da hjelper ikke preventive tiltak og jenta kommer ikke tilbake.

Skrevet

Lettere sagt enn gjort: Oppe i det hele er mennene fedre.

Og hva ville i grunnen skambanking eller noe slikt føre til? Man trenger ikke være Einstein for å tenke seg hevnen...

Det er så tragisk at tårene triller her. Men mine er selvsagt ingenting i forhold til dem det direkte gjelder.

Skrevet

Hvis noe faktisk gjør det, så er straffen for den type handlinger svært streng - hvis det blir utøvet vold.

For da er det planlagt selvjustis / borgervern / selvtekt - alle begreper som virker straffeskjerpende.

Annonse

Skrevet

Ja. Dette er så sykt at jeg ikke har ord. Hvordan er det mulig at disse menneskene forvalter lov og rettferdighet?

Det bidrar ikke akkurat til økt respekt for rettsvesenet - for å si det mildt.

Skrevet

Jeg forestiller meg at terskelen for å gå så fysisk til verks, som å bruke kniv, er lavere enn å trekke av en pistol

Med et skytevåpen er du på en måte distansert fra selve handlingen, mens med en kniv må du virkelig inn i "gørra" (bokstavelig talt...)

For de det "svartner" for, så har jeg inntrykk av at det etterhvert er blitt veldig "lett" å ty til kniv.

Kanskje fordi mange ikke vet hvor farlig en kniv faktisk er?

Den skarpe eggen skjærer igjennom og ødelegger blodårer, sener og muskler vesentlig mer effektivt enn en mantlet kule fra et mindre håndvåpen.

Og det er vanskligere for legene raskt å finne alle skadene som knivstikket har medført - og således få stoppet blodtapet.

Skrevet

Hørte på radioen nå at faren kan bli siktet også .... siden har brukte våpenet til faren ..... herrejeremias !!

Vi har våpen i huset vi, heimevernet sitt ..... skudd har vi også ..... jeg er så irritert på det forbanne heimevernet !!!! Kan ikke DE holde lager for dette skrotet sitt selv da !!!!!

Heimevernet ba jo alle om å levere inn våpnene, eller en eller annen greie fra våpnene, for noen år siden? Har de opphevet dette nå da?

Svogeren min har ikke våpenet hjemme, ikke de andre jeg kjenner som er i Heimevernet heller.

Skrevet

Mye og mangt som kan være våpen; tror man skal være forsiktig med å konkludere med at tilgangen til skytevåpen i dette konkrete tilfellet var det som førte til et mord. Tross alt rimelig mange sjalusidrap o.l. som blir utført med andre redskap en skytevåpen...

Men på generelt grunnlag er jeg enig. Tilgang til våpen og ammunisjon i private hjem øker risikoen for dødsfall.

Skrevet

Lettere sagt enn gjort: Oppe i det hele er mennene fedre.

Og hva ville i grunnen skambanking eller noe slikt føre til? Man trenger ikke være Einstein for å tenke seg hevnen...

Det er så tragisk at tårene triller her. Men mine er selvsagt ingenting i forhold til dem det direkte gjelder.

Det hjelper ikke mye med en forsiktig cyberklem heller, men likevel jeg tar nå sjansen på å sende deg en slik likevel.

Skrevet

Det hjelper ikke mye med en forsiktig cyberklem heller, men likevel jeg tar nå sjansen på å sende deg en slik likevel.

Jo, takk...

Den ene saken løste seg forresten etter noen år (derfor jeg skrev var/er osv). For ham var det visst en grense for hvor lenge han kunne kreve og true til seg kjærlighet. Den andre kommer aldri til å gi opp.

Skrevet

Jo, takk...

Den ene saken løste seg forresten etter noen år (derfor jeg skrev var/er osv). For ham var det visst en grense for hvor lenge han kunne kreve og true til seg kjærlighet. Den andre kommer aldri til å gi opp.

Det er forferdelig å innse at noen faktisk da har "rett til" å ødelegge andres liv.

I slike tilfeller er jeg tilbøyelig til å påstå at rottegift er en "akseptabel løsning".....

Annonse

Gjest herrejeremias
Skrevet

Heimevernet ba jo alle om å levere inn våpnene, eller en eller annen greie fra våpnene, for noen år siden? Har de opphevet dette nå da?

Svogeren min har ikke våpenet hjemme, ikke de andre jeg kjenner som er i Heimevernet heller.

Stemmer det at de måtte levere inn en liten dings, men våpenet og skuddene har de fortsatt, iallefall i HV-distriktene her omkring.

Det er visst ikke vanskelig å erstatte den dingsen, hvis du absolutt vil.

Jeg liker allikevel ikke å ha våpenet og skuddene i huset.

Skrevet

Stemmer det at de måtte levere inn en liten dings, men våpenet og skuddene har de fortsatt, iallefall i HV-distriktene her omkring.

Det er visst ikke vanskelig å erstatte den dingsen, hvis du absolutt vil.

Jeg liker allikevel ikke å ha våpenet og skuddene i huset.

Nei... jeg nektet alltid eksen å ha med AG3'en sin hjem jeg også. Han skulle egentlig oppbevare den hjemme, men fant ut at han heller ville ha meg der, enn våpenet. Så da så.

Gjest herrejeremias
Skrevet

Nei... jeg nektet alltid eksen å ha med AG3'en sin hjem jeg også. Han skulle egentlig oppbevare den hjemme, men fant ut at han heller ville ha meg der, enn våpenet. Så da så.

Å hvor fikk han oppbevare den da da ? Her har de ikke noe alternativ, spørre andre i familien er også uaktuelt, de hater våpen like mye som oss andre.

Skrevet

Å hvor fikk han oppbevare den da da ? Her har de ikke noe alternativ, spørre andre i familien er også uaktuelt, de hater våpen like mye som oss andre.

Han hadde det oppbevart på Hæren sitt lager, et eller annet sted. Han var ikke i Heimevernet.

Skrevet

Det er forferdelig å innse at noen faktisk da har "rett til" å ødelegge andres liv.

I slike tilfeller er jeg tilbøyelig til å påstå at rottegift er en "akseptabel løsning".....

Det er så tragisk som det kan bli.

Men å gjøre seg til morder... nææææ.

Gjest H&K USP
Skrevet

Jeg tror ikke du har mye peiling opå våpen.

Hva mener du med at de hadde ladd våpen hjeme?

Sannsynligvis var våpenet oppbevart forskriftsmessig inkl skilt fra ammunisjon.

Gutten hadde sikkert observert hvor far hadde nøkkelen. Deretter tok han våpen, ammunisjon og ladde våpenet selv.

Til dere som skriver om HV-våpen.

For noen årsiden ble det bestemt at tennstemplet skal oppbevares av HV. Dermed er våpenet ubrukelig.

Skrevet

Jeg tror ikke du har mye peiling opå våpen.

Hva mener du med at de hadde ladd våpen hjeme?

Sannsynligvis var våpenet oppbevart forskriftsmessig inkl skilt fra ammunisjon.

Gutten hadde sikkert observert hvor far hadde nøkkelen. Deretter tok han våpen, ammunisjon og ladde våpenet selv.

Til dere som skriver om HV-våpen.

For noen årsiden ble det bestemt at tennstemplet skal oppbevares av HV. Dermed er våpenet ubrukelig.

Er det blitt gjennomført overalt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...