Gå til innhold

yasmin p pille og mensen..

Anbefalte innlegg

Gjest nybegynner`n...:)
Skrevet

vet ikke hvilket forum jeg skal skrive dette i, men satser på noen svarer her...

begynnte med yasmin for ca 3 uker, idag blir jeg ferdig med det første brettet. har noen ganger i løpet av disse tre ukene opplevd å få magesmerter som minner om menssmerter, ikke så voldsomme, bare slik at der verker litt.... igår begynnte jeg å blø litt etter at jeg hadde kjent slike magekramper en stund. jeg tenkte at det sikkert var normalt, står jo i heftet som følger med at man kan få små blødninger...

..men jeg startet med p piller hovedsaklig for å unngå menssmerter..når man tar p piller, får man ikke vanlig mens, kun blødninger, stemmer ikke det? hvorfor får jeg da slike smerter? i morges lå jeg våken med menssmerter og kjente at jeg blødde en del. gikk på do nettopp og da kom det slimete blodklumper(!) ut... normalt vil noen kanskje si, men jeg har ikke opplevd det slik før... føler også at jeg blør litt mer enn normalt.

jeg vet at mensen,eller "blødningen", skulle ha kommet når jeg starter de 7 tablettfrie dagene, men de har jeg jo ikke startet ennå...de skulle ha startet imorgen. dessuten hadde jeg planer om å utsette mensen ved å bare fortsette,altså hoppe over de tablettfrie dagene...

..men nå som mensen har kommet vet jeg ikke hvordan dette blir? jeg vet det er normalt å oppleve små blødninger, men har ikke merket noe til disse før igår, og idag virker det som om mensen er slik den pleier å være, om mulig enda verre...

kan det hende noe gjør slik at pillene ikke virker skikkelig på meg?tar ingen spesielle medisiner, men tar noe for magen+ kosttilskudd...

på lørdag glemte jeg å ta pillen, tok den neste morgen, men ikke mer enn 12 timer for sent...da skal det ikke ha noe å si står det i heftet?!

grunnen til at jeg blir litt frustrert ove rdette er at jeg reiser bort imorgen og hadde tenkt å utsette mensen disse dagene, siden jeg er ferdig med pillebrettet idag..

hadde det kun vært små blødninger uten smerter hadde jeg fint taklet det, men var litt...skuffende...når mensen er slik den pleier å være, når jeg har hør folk snakke om at smertene forsvinner,man kan utsette mensen osv...

kanskje har det noe med å gjøre at jeg er helt i startfasen av p pille bruken, har jo kun brukt det i 3 uker.

bør jeg likevel gå rett på nytt brett imorgen for å prøve å utsette mensen, selv om den egentlig har kommet allerede?

blir lit forvirret jeg, det blir kanskje dere også av dette rotete innlegget...

men takk hvis noen med erfaring gadd å lese og har noen svar å komme med...:-)

Skrevet

pussig at du skulle legge inn dette innlegget, fordi jeg la inn noe tilsvarende i dag. jeg går på cerazette og har magesmerter og småblødninger hele tiden. lurer på om det er småblødningene som gir magesmerter, at det er samme smerter som før man får mensen.

i tillegg har jeg hodepine konstant pga det.

legen ville ikke gi meg Yasmin pga økt fare for blodpropp.

Er jo noe dritt om man skal ha mensesmerter hver dag når man går på det.

Skrevet

Hei,

jeg har ikke svar på alle spørsmålene dine, men jeg vil starte med å si at det at blødningen kom en dag før, var nok en kombinasjon av at du tok pillen sent når det var så nære, og at det er helt i startfasen.

Jeg ville ikke forsøkt å stoppe den nå, da kan det fort bli mye krøll, men bruk heller tamponger istedet for bind (vet ikke hva du bruker til vanlig), da går mensen mye fortere over, og er ikke til hinder for bading og slike ferieting.

Når det gjelder smerter, så er det mange som får det under p-pillebruk også, men i mange tilfeller mye mildere. Jeg bruker selv yasmin, og jeg har alltid litt småsmerter de første timene før og etter den første blødningen har kommet, ellers merkewr jeg ikke så mye til det.

Håper dette hjalp noe ihvertfall!

Gjest nybegynner`n..:-)
Skrevet

Hei,

jeg har ikke svar på alle spørsmålene dine, men jeg vil starte med å si at det at blødningen kom en dag før, var nok en kombinasjon av at du tok pillen sent når det var så nære, og at det er helt i startfasen.

Jeg ville ikke forsøkt å stoppe den nå, da kan det fort bli mye krøll, men bruk heller tamponger istedet for bind (vet ikke hva du bruker til vanlig), da går mensen mye fortere over, og er ikke til hinder for bading og slike ferieting.

Når det gjelder smerter, så er det mange som får det under p-pillebruk også, men i mange tilfeller mye mildere. Jeg bruker selv yasmin, og jeg har alltid litt småsmerter de første timene før og etter den første blødningen har kommet, ellers merkewr jeg ikke så mye til det.

mener du jeg bare bør ta den siste tabletten jeg har igjen ikveld, også vente 7 dager, slik som jeg normalt skal? hva slags krøll mener du kan oppstå?kanskje jeg ikke greier å stoppe den men..kanskje gjøre den mildere. hadde håper på det hvertfall..tok ikke pillen mer enn 9 timer for sent..

tamponger får jeg ikke til å bruke, det kjennes ubehagelig. og nd klør jeg av. men men..får vel gjøre det beste ut av det..:-/

takk for svar...!

Skrevet

Hei,

Blødningsmengden er vel like stor om man bruker bind eller tamponger. Hva skjer ellers med det blodet som ville kommet ut i bindet? Det blir ikke bare der inne.

Skrevet

mener du jeg bare bør ta den siste tabletten jeg har igjen ikveld, også vente 7 dager, slik som jeg normalt skal? hva slags krøll mener du kan oppstå?kanskje jeg ikke greier å stoppe den men..kanskje gjøre den mildere. hadde håper på det hvertfall..tok ikke pillen mer enn 9 timer for sent..

tamponger får jeg ikke til å bruke, det kjennes ubehagelig. og nd klør jeg av. men men..får vel gjøre det beste ut av det..:-/

takk for svar...!

Ja, jeg mener du bør ta pillene som du normalt skal. Er ikke noe lege, så har ingen god forklaring på "krøllet", men det er nok best å ikke forvirre kroppen så mye, men la syklusen gå slik den skal. Bare noe jeg "føler". Sikkert ikke sunt å tukle sånn når mensen først har kommet.

Har du forsøkt de tampongene med innføringshylse også?

Skrevet

Blødningsmengden er vel like stor om man bruker bind eller tamponger. Hva skjer ellers med det blodet som ville kommet ut i bindet? Det blir ikke bare der inne.

Nei, men tampongen suger fortere opp blodet inne i skjeden enn det tar for blodet å renne ut i bindet. Jeg har to-tre dager kortere mens ved tampongbruk.

Skrevet

Nei, men tampongen suger fortere opp blodet inne i skjeden enn det tar for blodet å renne ut i bindet. Jeg har to-tre dager kortere mens ved tampongbruk.

Det har jeg ikke...

Skrevet

Det har jeg ikke...

Ikke? =) Hehe. Tar en FU på det jeg da like godt! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...