Gjest Persille Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Så ble vi ferdige - til slutt. Vet ikke om jeg skal betegne denne saken mest som en komedie eller en tragedie - det har vært mye av begge deler. Uansett; motparten prosederer på at jeg hever meg over de lovene det passer meg å ignorere, legger vekt på de jeg synes er viktige når det passer meg, dikter mine egene møtereferater, lyver til offentlige etater og generelt er en utrivelig person. I tillegg samsvarer jo mine vitners historie med min, hva jeg har gjort for å få til det er noe uklart - men det er utvilsomt at dette stakkars mennesket ikke kan holdes ansvarlig for noe som helst. Dette i tillegg til at den (tidligere) ansatte aldri har blitt irettesatt, aldri har fått veiledning, korreks eller nødvendig informasjon - alt er alle andres feil. Selv om pedagogen vitnet i dag og fortalte om tildels grove episoder, at hun har vært tilstede på møter som ble holdt, og at hun har gjort alt hun kunne for å veilede - så har det ingen betydning for motparten. H*n er sårbar, har psykiske problemer, er svak og stakkarslig - og kan derfor ikke lastes for noe av det som har skjedd. Og det kom store krokodilletårer gjennom store deler av gårsdagen, og i dag. Men; H*n innrømmer helt og holdent ansvar for å ikke ha levert attester, uten noen forklaring, sier det ikke er noe jeg kunne gjort annerledes og har forståelse for at jeg har stilt spørsmål ved de tingene jeg har gjort. I tillegg nekter h*n ikke for at noen av disse tingene har skjedd, h*n kan bare ikke huske det... Svarte ting som; om det har skjedd ville jeg nok husket det - men det gjør jeg ikke. Snodig? Min advokat gjorde en flott innsats, han var rolig, behersket og saklig - i motsetning til motpartens advokat som mildest sagt hadde en kombinasjon av adhd, ticks og forvirringssyndromer. I sluttprodsedyren "min" sa advokaten faktisk at det var vanskelig å se skogen for bare trær, og synes ordtaket "if you can't convince them, confuse them" var ekstra gjeldene fra motpartens side i denne saken. Og det har motparten virkelig gjort sitt beste for å leve opp til - uansett om jeg hadde fortalt det i detalj, så hadde dere ikke trodd meg. Motpartens advokat presterte faktisk å spørre klienten sin i går om det var slik at jeg hadde hatt en catfight med en av de andre ansatte?! Hvem spør om det i en rettssal?? Han ville nok gjerne at h*n skulle svare ja, men h*n svarte at det husket h*n ikke... H*n fikk slippe å stå i boksen, men fikk sitte ved siden av advokaten sin, noe som gjorde at de kunne kommunisere under hele partsforklaringen fra motparten. Ganske urettferdig og ikke minst uetisk - men ingenting man kan gjøre med det. Jeg vitnet i 1,5 timer i går, 1/2 time i dag - har blitt så forhørt og terrorisert som det går an å bli i en rettssal, faktisk så ille at dommeren ba motpartens advokat roe seg ved to anledninger. Dette er det jævligste jeg har vært med på noen gang, får bare krysse fingrene for at jeg aldri må oppleve det igjen! Nå er det bare å lene seg tilbake og vente på dommen, jeg innser at jeg antagelig taper - det betyr 200.000 tapt for ingenting. Så vidt meg bekjent har en arbeidsgiver aldri vunnet en avskjedssak noen gang i historien - så da er vel mine sjanser små også. Jeg vet ikke helt om jeg er sint, skuffet, oppgitt eller frustrert - antagelig en god blanding, men også litt glad for at det nå er over. Man tenker alltid at det er ting man kunne gjort annerledes - men gjort er gjort, spist er spist, nå er det hvertfall ikke mer å gjøre. Saken er selvfølgelig subjektivt fremstilt fra min side, dere vet ikke mer enn det, det er umulig for meg å fremstille det fra motpartens side. Likevel tror jeg at jeg hvertfall tildels har klart å fremstille de tingene jeg har gjort galt på en reell måte, uten at jeg likevel klarer å se at de tingene jeg har gjort feil er like grove, selvfølgelig kanskje, men det er jo umulig å si. Det satt en fremmed jente i salen hele tiden, en jus-student, og det skulle vært interessant å finne hva hun som helt nøytral part mente - men det vil vi aldri få vite. Om to dager bærer det down under for to uker - Billa, jeg og kjæresten skal leke normal familie på ferie og bare slappe av, og det skal bli godt nå. Tusen takk for all hjelp og støtte underveis, veiledning, rettledning og villedning - dere har vært gode å lene seg på i tunge stunder - selv om det kun er en web-side og ikke virkelige venner sånn sett, så må jeg si at jeg har satt umåtelig pris på vennligheten deres likevel. Og til dere som ikke har vært enige i alt; tusen takk for det også - det har gitt meg et mer nyansert blikk på saken enn jeg ville hatt om alle var enige hele tiden 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Ønsker deg en god ferie. Nå kan du slappe av... 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Oi! Dette var helt rart å lese, det var akkurat som på film! Håper virkelig det går din vei, ellers så er det nesten som denne saken skulle blitt satt ut i media.. Du får ha en god tur, det fortjener du virkelig!! 0 Siter
lex Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Selvsagt har mange arbeidsgivere fått medhold i avskjedssaker! Hvor i all verden har du fått opplyst det motsatte? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Nei fy faen..! Du kan da ikke tape denne, det er virkelig for ille! :-I Uansett,du får ha god tur, og uansett vel blåst etter insats..Nei så ille om du taper! Håper du tar feil i det! :-) 0 Siter
Gjest hvorfor så detaljert? Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jeg synes faktisk ikke at du skulle legge ut om denne saken i så detaljert omfang som du har gjort her. Hva hvis motparten eller noen i sin familie leser her inne? Tror du de ville satt pris på det? Nei, noe bør være privat også for dolere. 0 Siter
Gyda Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Du bør absolutt ikke ta sorgene på forskudd (selv om jeg skjønner at det er lett å vente seg det verste utfallet slik at nedturen ikke blir så stor om det skulle ende motsatt). Ha en riktig god ferietur, og husk på der at nå er alt over og det er ingenting du kan gjøre fra eller til likevel. Kos deg! 0 Siter
Gjest sally74 Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jeg synes faktisk ikke at du skulle legge ut om denne saken i så detaljert omfang som du har gjort her. Hva hvis motparten eller noen i sin familie leser her inne? Tror du de ville satt pris på det? Nei, noe bør være privat også for dolere. Enig. Dette er lavmål. 0 Siter
cec5 Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Har hatt sympati med deg og dette styret ditt i de innleggene jeg har lest - helt til nå. Personangrep på motpartens advokat er lavmål. Og sier mye om deg! 0 Siter
org Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Dere får ha en flott ferietur, uansett hva utfallet blir! Kr 200.000,- er jo litt penger, men heller ikke all verden, så uansett klarer du deg! Jeg krysser fingrer for deg og venter på oppdatering. 0 Siter
lavvo Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Helt utrolig... Ja, da er det bare å ta ting som det kommer, reise på ferie og slappe av, og komme tilbake med nyladede batterier. Da slipper du hvertfall å ha denne saken hengende over hodet... Lykke til med ferien! Hilsen fra 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jeg synes faktisk ikke at du skulle legge ut om denne saken i så detaljert omfang som du har gjort her. Hva hvis motparten eller noen i sin familie leser her inne? Tror du de ville satt pris på det? Nei, noe bør være privat også for dolere. Ok, du har rett til din mening. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Selvsagt har mange arbeidsgivere fått medhold i avskjedssaker! Hvor i all verden har du fått opplyst det motsatte? Både av min advokat, og jeg har ikke klart å finne noen. har du kanskje noen eksempler? Det ville jo i så fall vært oppløftende 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Har hatt sympati med deg og dette styret ditt i de innleggene jeg har lest - helt til nå. Personangrep på motpartens advokat er lavmål. Og sier mye om deg! Heh, det er greit - det kan du godt mene. Men vi hadde aldri vært i denne saken om det ikke hadde vært for ham, den tidligere ansatte har selv sagt at h*n aldri ønsket at det skulle gå så langt - i påhør av oss, og fikk da beskjed av advokaten sin at h*n skulle være stille. Så at jeg har den mannen opp i halsen er nok ikke så rart. I tillegg har han trakassert meg på det groveste i to dager, det er bare jobben hans - men når jeg ser hvordan min advokat og dommerne har opptrådt, som forøvrig fremstår som profesjonelle, så virker denne mannen mest opptatt av å slenge dritt og finne ting han kan ta meg på, som IKKE vedgår saken (noe dommerne flere ganger kommenterte), fremfor å faktisk argumentere i saken det gjelder. Jeg liker ham ikke, ser ingen grunn til at jeg skal gjøre det heller - og kommer ikke til å beklage at jeg ikke liker verken ham eller oppførselen hans. Om det fører til at du ikke liker meg - ok, det får så være. 0 Siter
Gjest Luuringen Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Heh, det er greit - det kan du godt mene. Men vi hadde aldri vært i denne saken om det ikke hadde vært for ham, den tidligere ansatte har selv sagt at h*n aldri ønsket at det skulle gå så langt - i påhør av oss, og fikk da beskjed av advokaten sin at h*n skulle være stille. Så at jeg har den mannen opp i halsen er nok ikke så rart. I tillegg har han trakassert meg på det groveste i to dager, det er bare jobben hans - men når jeg ser hvordan min advokat og dommerne har opptrådt, som forøvrig fremstår som profesjonelle, så virker denne mannen mest opptatt av å slenge dritt og finne ting han kan ta meg på, som IKKE vedgår saken (noe dommerne flere ganger kommenterte), fremfor å faktisk argumentere i saken det gjelder. Jeg liker ham ikke, ser ingen grunn til at jeg skal gjøre det heller - og kommer ikke til å beklage at jeg ikke liker verken ham eller oppførselen hans. Om det fører til at du ikke liker meg - ok, det får så være. Nå avslørte du i tillegg at det var en mann. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Nå avslørte du i tillegg at det var en mann. Jeg har aldri nektet på at advokaten var en mann? 0 Siter
Gjest Og jeg Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Enig! Lavmål dette ja. Dessuten tar jeg det for gitt at siden Persille er helt sikker på å tape saken, finnes det ting som ikke har kommet fram her, som får henne til å fremstå i et noe annet lys enn det lyset hun setter seg selv i. Det blir for billig å si at ingen har noengang vunnet en avskjedssak. Selvsagt har noen gjort det. (nei jeg har ikke eksempler jeg kan gi deg som finnes referert på nett, men jeg vet om en her fra byen) 0 Siter
Gjest Ja, nå velger jeg å være anonym...... Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jeg synes faktisk ikke at du skulle legge ut om denne saken i så detaljert omfang som du har gjort her. Hva hvis motparten eller noen i sin familie leser her inne? Tror du de ville satt pris på det? Nei, noe bør være privat også for dolere. Vel, jeg er enig med deg. Har sittet å fulgt med på denne saken og må si jeg reagerer på mange detaljer om bhg. til Persille. En ting er denne rettsaken, men andre detaljer rundt andre ansatte også. I tidligere innlegg har det vært skrevet om andre ting rundt bhg, så det er etterhvert ikke så vanskelig å gjette seg til hvor dette er..? Er enig med veldig mye av det du skriver Persille, men hvor er taushetsplikten opp i alt dette? 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jeg kan tenke meg at du føler deg tygd og spyttet ut igjen. Ikke måte på hva du har vært i gjennom... Feigt og galt at motparten fikk sitte hos sin advokat og du ikke synes jeg. Men nå er det i allefall overstått. Når vil du få vite utfallet av saken? Ønsker deg og dine en flott ferie, krydret med gode opplevelser!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.