Gå til innhold

Vel overstått...

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Jeg kan tenke meg at du føler deg tygd og spyttet ut igjen. Ikke måte på hva du har vært i gjennom... Feigt og galt at motparten fikk sitte hos sin advokat og du ikke synes jeg.

Men nå er det i allefall overstått. Når vil du få vite utfallet av saken?

Ønsker deg og dine en flott ferie, krydret med gode opplevelser!!

Det tar nok to, tre uker før vi får dommen...

Takk takk :)

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

4

• Katt-ja

3

• petter smart

3

• laguna1365380434

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille
Skrevet

Lavmål dette ja.

Dessuten tar jeg det for gitt at siden Persille er helt sikker på å tape saken, finnes det ting som ikke har kommet fram her, som får henne til å fremstå i et noe annet lys enn det lyset hun setter seg selv i. Det blir for billig å si at ingen har noengang vunnet en avskjedssak. Selvsagt har noen gjort det. (nei jeg har ikke eksempler jeg kan gi deg som finnes referert på nett, men jeg vet om en her fra byen)

Det sier seg selv at det er ting som ikke er kommet frem - fra begge parter.

Og jeg skrev også at min vinkling er særs subjektiv.

Men i grove trekk er saken fremstilt riktig, og det ikke grunnlag verken for å si opp noen eller avskjedige noen iflg vanlig rettspraksis. Man kan mene hva man vil om det, og det er ikke det som står i loven heller - men iflg rettspraksis er det en umulighet, dessverre.

Når det gjelder taushetsplikt så har jeg ikke det når det gjelder å fortelle om situasjoner, jeg har det ifht til personsensitiv informasjon - det har jeg ikke gjengitt her.

Uansett om noen skjønner hvilken bhg det er snakk om (noe jeg anser som en umulighet siden det er ganske mange familiebarnehager i vår bydel) - så er det faktisk umulig å finne ut hvilke ansatte det er snakk om uten at noen bryter taushetsplikten sin på trygdekontoret...

Eneste måten å vite hvem dette er snakk om, og nøyaktig hva som har skjedd er om du er part i saken, eller har barn i bhg min.

Husk også at det er 7 foreldrepar som vet alt som har skjedd - det er jo umulig å skjule det for dem, og de har ikke taushetsplikt.

Saken er også offentlig, alt som har blitt nevnt i rettssalen de siste to dagene er nå offentlig informasjon, dermed kan dere enkelt finne ut alt som står i rettsboken uten at jeg trenger å si noe som helst, på helt lovlig vis.

Der vil ALL informasjon om vedkommende komme frem - helt offisielt og lovlig.

Dermed har jeg ikke brutt noe som helst.

Det etiske i det hele kan man kanskje diskutere - men såvidt meg bekjent er jeg fortsatt anonym her inne, og det er heller ikke meg bekjent at man ikke har lov til å diskutere situasjoner og hendelser så fremt man ikke selv utgir hvilket firma, eller hvilke personer det er snakk om.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg synes faktisk ikke at du skulle legge ut om denne saken i så detaljert omfang som du har gjort her.

Hva hvis motparten eller noen i sin familie leser her inne? Tror du de ville satt pris på det?

Nei, noe bør være privat også for dolere.

Forresten er det ikke nødvendig å publisere det her - det vil publiseres i en offentlig rettsbok innen få dager, dermed kan du lese alt du vil og orker uten at jeg trenger å si noe.

Alt som er nevnt i sakens anledning er nå offentlig og tilgjengelig informasjon for alle som måtte ønske å innhente den.

Skrevet

Nå avslørte du i tillegg at det var en mann.

Hehe herregud å skrive at han er mann er vel ikke akkurat særlig avslørende..

Skrevet

Ønsker deg masse lykke til Persille og god tur :) Kos deg :)

Skrevet

Så lenge vi dolere bare har hørt en side ved saken så synes jeg det blir vanskelig å si hvem av dere som har retten på sin side.

For alt vi vet så kan du jo være en forferdelig arbeidsgiver.

Men du får ha lykke til videre i saken og god tur.

Annonse

Gjest integritet?
Skrevet

Det sier seg selv at det er ting som ikke er kommet frem - fra begge parter.

Og jeg skrev også at min vinkling er særs subjektiv.

Men i grove trekk er saken fremstilt riktig, og det ikke grunnlag verken for å si opp noen eller avskjedige noen iflg vanlig rettspraksis. Man kan mene hva man vil om det, og det er ikke det som står i loven heller - men iflg rettspraksis er det en umulighet, dessverre.

Når det gjelder taushetsplikt så har jeg ikke det når det gjelder å fortelle om situasjoner, jeg har det ifht til personsensitiv informasjon - det har jeg ikke gjengitt her.

Uansett om noen skjønner hvilken bhg det er snakk om (noe jeg anser som en umulighet siden det er ganske mange familiebarnehager i vår bydel) - så er det faktisk umulig å finne ut hvilke ansatte det er snakk om uten at noen bryter taushetsplikten sin på trygdekontoret...

Eneste måten å vite hvem dette er snakk om, og nøyaktig hva som har skjedd er om du er part i saken, eller har barn i bhg min.

Husk også at det er 7 foreldrepar som vet alt som har skjedd - det er jo umulig å skjule det for dem, og de har ikke taushetsplikt.

Saken er også offentlig, alt som har blitt nevnt i rettssalen de siste to dagene er nå offentlig informasjon, dermed kan dere enkelt finne ut alt som står i rettsboken uten at jeg trenger å si noe som helst, på helt lovlig vis.

Der vil ALL informasjon om vedkommende komme frem - helt offisielt og lovlig.

Dermed har jeg ikke brutt noe som helst.

Det etiske i det hele kan man kanskje diskutere - men såvidt meg bekjent er jeg fortsatt anonym her inne, og det er heller ikke meg bekjent at man ikke har lov til å diskutere situasjoner og hendelser så fremt man ikke selv utgir hvilket firma, eller hvilke personer det er snakk om.

Dette kan umulig være seriøst lederskap?

Jeg kan ikke få noe til å være seriøst i en slik sak. Legge ut om ansatte, rettssak og nærmest prosedere i et forum høres helt barnslig ut.

Med så mye røyk, må det være en ild et sted. Og da blir det for dumt å ha utlevert seg slik.

Og en person som åpenbart har altfor dårlig etisk gangsyn, bør kanskje tenke litt over hvor kreftene blir brukt?

Hun blir sikkert provosert av litt motbør i stedet for støtte. Men, når hun prioriterer masse tid og meninger her inne om alt og alle, bør vel prioritering være noe å tenke over?

Kanskje du er en bedre leder som lykkes i jobben, dersom du prioriterer ansatte og jobbmiljø fremfor doling, Persille?

Skrevet

Hehe herregud å skrive at han er mann er vel ikke akkurat særlig avslørende..

Det er vel bare en mann som jobber i barnehage da skjønner du vel (visste det ikke var mange, men trodde det var litt flere enn en).

Skrevet

Har opplevd usaklige advokater selv. Tror du ikke retten også synes vedkommende var usaklig? Ut fra det du skriver taler ikke dette til motpartens fordel. Retten skal ha erfaring og kunnskap nok til å gjennomskue din motpart.

Det er jo heller ikke slik at de nødvendigvis tar hensyn til alle motpartens argumenter.

Dersom du taper så er det pga formelle feil du har gjort ifm hele saken. Det skal ikke være enkelt å sparke noen og papirmølla og formalitetene er mange. Tråkker en feil så har en tapt.

Ønsker deg uansett lykke til.

Skrevet

Det er vel bare en mann som jobber i barnehage da skjønner du vel (visste det ikke var mange, men trodde det var litt flere enn en).

Det var advokaten som var mann, ikke den ansatte i barnehagen, slik Luuringen trodde...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Nå avslørte du i tillegg at det var en mann.

At advokaten er en mann er vel ikke akkurat en stor og avslørende nyhet

Gjest M.Angelica
Skrevet

Dette kan umulig være seriøst lederskap?

Jeg kan ikke få noe til å være seriøst i en slik sak. Legge ut om ansatte, rettssak og nærmest prosedere i et forum høres helt barnslig ut.

Med så mye røyk, må det være en ild et sted. Og da blir det for dumt å ha utlevert seg slik.

Og en person som åpenbart har altfor dårlig etisk gangsyn, bør kanskje tenke litt over hvor kreftene blir brukt?

Hun blir sikkert provosert av litt motbør i stedet for støtte. Men, når hun prioriterer masse tid og meninger her inne om alt og alle, bør vel prioritering være noe å tenke over?

Kanskje du er en bedre leder som lykkes i jobben, dersom du prioriterer ansatte og jobbmiljø fremfor doling, Persille?

Merkelig at alle dere som kritiserer så veldig her, har midlertidig nick..

Er vel da det er enklest å skjelle ut andre..

Skrevet

Ja, det er påfallende få av de negative innleggene jeg kjente igjen nicket til...

Annonse

Gjest integritet?
Skrevet

Synes faktisk vi må få lov til å påpeke at det er mangel på integritet og etikk å utveksle slike forhold under nick.

Å være anonym i kritikken er for å beholde egen integritet ved senere diskusjoner.

Da kan man ha både enighet og uenighet uten at tidligere kritikk påvirker den aktuelle saken.

Skrevet

Synes faktisk vi må få lov til å påpeke at det er mangel på integritet og etikk å utveksle slike forhold under nick.

Å være anonym i kritikken er for å beholde egen integritet ved senere diskusjoner.

Da kan man ha både enighet og uenighet uten at tidligere kritikk påvirker den aktuelle saken.

I den "senere diskusjonen" kommer du sikkert også til å være for feig til å bruke det faste nicket.

Gjest integritet?
Skrevet

I den "senere diskusjonen" kommer du sikkert også til å være for feig til å bruke det faste nicket.

Neida, det er helt sikkert!

Men jeg kan si hvorfor.

Hvis jeg kritiserte dette konkrete forholdet, og senere er med-debattant med henne i en annen sak, ville hun kanskje være fristet til å la diskusjonen være farget av min tidligere kritikk.

Det vil jeg unngå, for det tjener ikke den det gjelder, som lurer på noe.

Det å prosedere både før, under og etter en verifiserbar og identifiserbar sak, blir helt galt. Jeg er selv ansatt, og ville ha oppfattet dette som klart brudd på integritet og etikk fra min leder.

Gjest Ja, nå velger jeg å være anonym......
Skrevet

Jeg er ikke ute etter å slenge dritt til andre, men jeg synes at det må være lov å si sin mening, og være anonynm. Jeg er ofte anonym når jeg roser andre eller gir råd til noen eller spør om råd.....

Er forøvrig enig med mange andre her om at dette lederskapet ikke virker mye proffesjonelt.

Og hva får deg Persille til å tro at ikke dine ansatte eller brukere av barnehagen din eller andre i din bydel ikke bruker dol?

Jeg trodde at opplysninger som du har kommet med her, og i forhold til andre ansatte gikk under taushetsplikten.

Ellers mener jeg at ting som har foregått i bhg. din burde blitt ordnet opp i på arb. plassen eller i ett egnet forum i forbindelse med arbeidsplassen, og ikke i ett forum som er tilgjengelig for alle og en hver...Men det er nå min mening....

Gjest Persille
Skrevet

Har opplevd usaklige advokater selv. Tror du ikke retten også synes vedkommende var usaklig? Ut fra det du skriver taler ikke dette til motpartens fordel. Retten skal ha erfaring og kunnskap nok til å gjennomskue din motpart.

Det er jo heller ikke slik at de nødvendigvis tar hensyn til alle motpartens argumenter.

Dersom du taper så er det pga formelle feil du har gjort ifm hele saken. Det skal ikke være enkelt å sparke noen og papirmølla og formalitetene er mange. Tråkker en feil så har en tapt.

Ønsker deg uansett lykke til.

Det er de formelle feilene som er problemet ja. Motparten innrømmet jo omtrent alt i retten - men mener de likelvel ikke kan "tas" på det fordi det er formelle feil.

Og det har de antagelig rett i...

Gjest Ja, nå velger jeg å være anonym......
Skrevet

Jeg er ikke ute etter å slenge dritt til andre, men jeg synes at det må være lov å si sin mening, og være anonynm. Jeg er ofte anonym når jeg roser andre eller gir råd til noen eller spør om råd.....

Er forøvrig enig med mange andre her om at dette lederskapet ikke virker mye proffesjonelt.

Og hva får deg Persille til å tro at ikke dine ansatte eller brukere av barnehagen din eller andre i din bydel ikke bruker dol?

Jeg trodde at opplysninger som du har kommet med her, og i forhold til andre ansatte gikk under taushetsplikten.

Ellers mener jeg at ting som har foregått i bhg. din burde blitt ordnet opp i på arb. plassen eller i ett egnet forum i forbindelse med arbeidsplassen, og ikke i ett forum som er tilgjengelig for alle og en hver...Men det er nå min mening....

Er også enig i det integritet skriver....

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja, det er påfallende få av de negative innleggene jeg kjente igjen nicket til...

Typisk det.. Typisk å komme med all slags unnskyldninger også =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...