Gå til innhold

Tattoo- hvor på kroppen?

Anbefalte innlegg

Gjest hva synes _du_?
Skrevet

Jeg har så lyst på en tattoo helt nede på korsryggen. Ikke en stor en, kanskje på størrelse med et kronestykke. Kunne godt tenkt meg et "kinategn" eller noe! Det er litt harry, men jeg har alikevel lyst:)

Synspunkter noen?

Fortsetter under...

• Svar 174
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

49

• laguna1365380434

25

• morsan

23

• snø

13

Mest aktive i denne tråden

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg synes kinategn er veldig veldig ut og det begynner også tatoveringer å bli..

Sorry =)

Men du gjør jo hva du vil, uavhengig av hva vi dolere måtte mene ;)

laguna1365380434
Skrevet

Bortsettfra at absolutt alle velger både korsryggen og kinategn,,,? ;-)

Jeg hadde droppet kinategn, men kan ikke noe for at jeg liker korsryggstattiser på jenter selvom det er så allemannseie den kan få blitt.

Jeg har en sjøl jeg, men kinategn kommer aldri tilå skje.

Lykke til hos tatovøren!

:-)

Gjest ikke der
Skrevet

Om du tar der kan du ikke få epidural (om du skal føde eller operere), så jeg ville valgt et annet sted.

fuji1365380447
Skrevet

Problemet med tatoveringer er at de aldri går vekk. Dermed blir man stuck med en tegning som GARANTERT blir umoderne og teit ettersom årene går.

En "klassisk" tatovering som ikke går av på moten, er en selvmotsigelse. Alle slike visuelle uttrykk er preget av mote, og dermed er du garantert å gå rudnt med et stykke "time-warp" på korsryggen om noen år.

Dropp det, sier jeg.

laguna1365380434
Skrevet

Om du tar der kan du ikke få epidural (om du skal føde eller operere), så jeg ville valgt et annet sted.

Hvorfor ikke egentlig? Det er jo bare farget hud..Kan en ikke stikke på tatoveringer?

Jeg er usikker på hvorvidt det der er sant eller bare en "antitatoveringsmyte"..;-)

Annonse

fuji1365380447
Skrevet

Hvorfor ikke egentlig? Det er jo bare farget hud..Kan en ikke stikke på tatoveringer?

Jeg er usikker på hvorvidt det der er sant eller bare en "antitatoveringsmyte"..;-)

Jeg har en god kompis som er anestesilege - og han sier at de ALDRI setter epidural på de som har tatovering i korsryggen.

Risikoen er at blekket skal bli presset inn i ryggmarken av nålen, og det kan få store konsekvenser.

Så det er ikke propaganda.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har en god kompis som er anestesilege - og han sier at de ALDRI setter epidural på de som har tatovering i korsryggen.

Risikoen er at blekket skal bli presset inn i ryggmarken av nålen, og det kan få store konsekvenser.

Hmm..Jammen det er jo ikke som om blekket lekker? Om ikke tatoveringen er råfersk;-)

Jeg har noen kompiser som er armtatovert, også der vanlige blodprøver også taes, og de tappes normalt og fra samme sted de altså.

Jeg har alltid synes det der høres mere enn tvilsomt ut, men mener legene det så gjør de vel det. Men at blekket fra en gammel tatovering skal ha noen mulighet for å lekke inn i ryggen, det høres i mine ører ut som det skjæreste pølsevev. Det MÅ da være vikarierende!

fuji1365380447
Skrevet

Hmm..Jammen det er jo ikke som om blekket lekker? Om ikke tatoveringen er råfersk;-)

Jeg har noen kompiser som er armtatovert, også der vanlige blodprøver også taes, og de tappes normalt og fra samme sted de altså.

Jeg har alltid synes det der høres mere enn tvilsomt ut, men mener legene det så gjør de vel det. Men at blekket fra en gammel tatovering skal ha noen mulighet for å lekke inn i ryggen, det høres i mine ører ut som det skjæreste pølsevev. Det MÅ da være vikarierende!

Tja, det er mulig at risikoen reelt sett er veldig liten, men at ingen er villig til å ta den.

Det er omtrent som å være gravid å ikke spise sushi ;-)

Jeg leste i går på folkehelsa at det ALDRI har blitt registret et dødt foster som følge av listeria-infeksjon fra sushi. Og likvel så anbefaler de å holde seg borte..

Vi er kanskje litt pysete i dette rike landet.

Skrevet

stygt som juling!

Som gubben sier; "som å tagge en Mercedes"

laguna1365380434
Skrevet

Altså, skjærer du i en tatovering kommer det blod ikke blekk! ;-)

Det hørtes SÆRDELES lite overbevisende ut..Nå fikk jeg ordentelig lyst tilå høre med en lege om den egentlige medisinske forklaringen her..

En tattis lekker jo farge like lite som en føflekk! Hmmmm.

*kjøper den ikke, enten du har lege kompiser eller ei* ;-P

Selvfølgelig er det mulig at de ikke gjør det (stikker i korsryggtatoveringer) men det høres jo HELT leif ut at det skal være derfor.

laguna1365380434
Skrevet

Tja, det er mulig at risikoen reelt sett er veldig liten, men at ingen er villig til å ta den.

Det er omtrent som å være gravid å ikke spise sushi ;-)

Jeg leste i går på folkehelsa at det ALDRI har blitt registret et dødt foster som følge av listeria-infeksjon fra sushi. Og likvel så anbefaler de å holde seg borte..

Vi er kanskje litt pysete i dette rike landet.

Jupp, det må være en marginal risk..Begge tilfeller! :-)

Skrevet

Hørt det jeg også. Så det på dagsrevyen også - uten å påstå at alt er sant dersom det sendes i TV...

Uansett, dum risk å ta!

Hvorvidt det er farlig eller ikke, så liker ikke jeg tatoveringer på noen kroppsdel. Syns at kroppen er penere uten.

Det blir nesten som et klesplagg man elsker over alt og tenker " Denne burde jeg kjøpt MANGE av". Men etter en stund blir man allikevel litt lei...

Men, i disse dager er det sikkert jeg som er sær!

:)

Annonse

Skrevet

stygt som juling!

Som gubben sier; "som å tagge en Mercedes"

En mercedes kan bare bli penere, uansett hva du gjør med den.

"........................................"

Skrevet

Problemet med tatoveringer er at de aldri går vekk. Dermed blir man stuck med en tegning som GARANTERT blir umoderne og teit ettersom årene går.

En "klassisk" tatovering som ikke går av på moten, er en selvmotsigelse. Alle slike visuelle uttrykk er preget av mote, og dermed er du garantert å gå rudnt med et stykke "time-warp" på korsryggen om noen år.

Dropp det, sier jeg.

"Dermed blir man stuck med en tegning som GARANTERT blir umoderne og teit ettersom årene går."

Tullprat. Så lenge man ikke tattoverer seg som følge av noen mote, eller velger typiske motemotiver, så har moderne/umoderne ingenting med saken å gjøre.

"En "klassisk" tatovering som ikke går av på moten, er en selvmotsigelse. Alle slike visuelle uttrykk er preget av mote"

Er det mulig å klare å si noe så tullete? Tenk litt over logikken i det du sier nå. Det er greit at du ikke liker det, og at "alle du kjenner" har tattovert seg av fjollete motegrunner etc., men det betyr ikke at det er en gyldig generalisering. Jeg orker ikke engang begynne å forklare hvordan det du sier faller på sin egen urimelighet - det er så åpenbart at hvis man ikke skjønner det, så vil man rett og slett ikke skjønne det.

".........................................."

laguna1365380434
Skrevet

Hørt det jeg også. Så det på dagsrevyen også - uten å påstå at alt er sant dersom det sendes i TV...

Uansett, dum risk å ta!

Hvorvidt det er farlig eller ikke, så liker ikke jeg tatoveringer på noen kroppsdel. Syns at kroppen er penere uten.

Det blir nesten som et klesplagg man elsker over alt og tenker " Denne burde jeg kjøpt MANGE av". Men etter en stund blir man allikevel litt lei...

Tja, jeg tror ikke det er du som er sær, de fleste er da fortsatt utatoverte..;-)

Jeg synes mange tatoveringer er fine jeg, og jeg har noen sjøl også, som jeg ikke kan påstå at jeg er direkte "lei"..(Med unntak av en, men den var egentlig aldri særlig fin..;-))

Jeg synres årsakene til eventuell epiduralnekt høres mere enn tvilsomme ut, selvom jeg ikke betviler praksisen i dette. En tatovering lekker jo farge like lite som en føflekk, så sier de at dette er grunnen, MÅ det jo være et og annet vikarierende?

Jeg skulle gjerne hørt en lege forklare meg det der. Det skurrer! ;-)

Skrevet

Uansett, dum risk å ta!

"Men, i disse dager er det sikkert jeg som er sær! :)"

Det er ikke sært i det hele tatt. Mange driter seg ut med å ta "mote-tatoveringer" o.l., og det er dumt for dem. Men personlig smak er alltid relevant - for en selv, vel og merke.

"..........................................."

Kin1365380231
Skrevet

Jeg må bare slutte meg til det som er skrevet her. Risikoen er at du ikke vil kunne få den type bedøvelse dersom det skulle bli behov for det. Mange anestesileger tar ikke sjansen.

Ta gjerne tatovering, men ikke akkurat nederst i korsryggen. Problemet med epidural er at der stikkes det inn i korsryggen - nær nerver som er svært viktige!

At de tar blodprøver på tatoverte overarmer er ikke det samme - her er det ikke en tilsvarende risiko dersom en skulle få med seg ”rusk” inn.

Skrevet

Du må selvføgelig få gjøre akkurat som du vil, men siden du nå en gang ba om synspunkter...

Tatoveringer er blodharry!! Og jeg kommer uansett aldri til å forstå vitsen med å tatovere seg et sted det ikke synes, om man først skal gjøre det. Og bak på korsryggen kan du jo knapt se den selv en gang....

Skrevet

Med mindre du har et personlig forhold til kinesiske tegn, eller evt. akkurat det tegnet, så ville jeg ikke gjort det. Og selv om du skulle ta det av helt personlige grunner etc., så ser det fortsatt ut som en motetatovering.

Det kan jo godt hende at du er en av de mange som får lyst på en mote-tatovering (selv om tatoveringer ikke akkurat er på noen stor motebølge for tiden) - og da kan jeg ikke annet enn anbefale deg å la være. Uten at det vil hjelpe :-)

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...