Gå til innhold

Tattoo- hvor på kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må selvføgelig få gjøre akkurat som du vil, men siden du nå en gang ba om synspunkter...

Tatoveringer er blodharry!! Og jeg kommer uansett aldri til å forstå vitsen med å tatovere seg et sted det ikke synes, om man først skal gjøre det. Og bak på korsryggen kan du jo knapt se den selv en gang....

"Og jeg kommer uansett aldri til å forstå vitsen med å tatovere seg et sted det ikke synes"

Det er mulig det er vanskelig å forstå for mange, men det får nå så være. Så lenge at man aksepterer andres meninger og følelser for ting, så må man jo få ha sine egne i fred.

Forøvrig - de som oftest bruker ordet "harry", er gjerne folk jeg absolutt ikke vil bli fornærmet over å bli kalt harry av. Det er mange jeg ville tatt det som et kompliment av - et bevis på at jeg ikke er som den personen, ihvertfall.

"............................................"

• Svar 174
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

49

• laguna1365380434

25

• morsan

23

• snø

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Men, i disse dager er det sikkert jeg som er sær! :)"

Det er ikke sært i det hele tatt. Mange driter seg ut med å ta "mote-tatoveringer" o.l., og det er dumt for dem. Men personlig smak er alltid relevant - for en selv, vel og merke.

"..........................................."

Vi meg den som 100% klarer å skille "personlig smak" fra "mote", da! Det må vel nærmest være en huleboer! ;-)

Skrevet

Jeg synes det ser trashy ut med tatoveringer, men om du har bestemt deg for å ta en er det vel ikke så dumt å velge et sted du lett kan skjule med klær.

Skrevet

Jupp, det må være en marginal risk..Begge tilfeller! :-)

det er ihvertfall fint liten trøst i at det er en minimal risiko for noe, hvis det først har rammet deg!

Skrevet

Jeg synes kinategn er veldig veldig ut og det begynner også tatoveringer å bli..

Sorry =)

Men du gjør jo hva du vil, uavhengig av hva vi dolere måtte mene ;)

"Jeg synes kinategn er veldig veldig ut og det begynner også tatoveringer å bli.."

Begynner å bli????

Det var definitivt ute da hun kjerringa i "Campingliv på Larkollen" gikk hen og fikk seg en tatovering! ;-)

Skrevet

"Og jeg kommer uansett aldri til å forstå vitsen med å tatovere seg et sted det ikke synes"

Det er mulig det er vanskelig å forstå for mange, men det får nå så være. Så lenge at man aksepterer andres meninger og følelser for ting, så må man jo få ha sine egne i fred.

Forøvrig - de som oftest bruker ordet "harry", er gjerne folk jeg absolutt ikke vil bli fornærmet over å bli kalt harry av. Det er mange jeg ville tatt det som et kompliment av - et bevis på at jeg ikke er som den personen, ihvertfall.

Du synes vel bare de "moteriktige" tattisene er harry :) Men det er jo noe heeelt annet!

laguna1365380434
Skrevet

det er ihvertfall fint liten trøst i at det er en minimal risiko for noe, hvis det først har rammet deg!

Jo selvfølgelig..Men nå er det bare det at jeg ikke tror på at tatoveringer "lekker" ikke litt en gang. Jeg mener det må være en annen grunn (som jeg gjerne vil vite)

Dessuten er teit å ta alle mulige sorger på forskudd og å ikke gjøre noen ting på grunn av at ting KAN ramme meg.

Det er risikofylt å leve!

Skrevet

Godt du ikke ble fornærma da ;-) Men noe sier meg snodig nok at du ble en smule fornærma likevel. Jeg synes forresten ikke at det er harry med tatoveringer, jeg synes det er BLODharry ;o)

Innskriver ba om synspunkter, og fikk det - mine :-) Du er selvfølgelig i din fulle rett til å være uenig med meg. Feel free!

"Det er mulig det er vanskelig å forstå for mange, men det får nå så være. Så lenge at man aksepterer andres meninger og følelser for ting, så må man jo få ha sine egne i fred."

Jupp! Men nå var det da altså ei som ba om synspunktet fra folk om tatoveringer utenfor synsfeltet, og da må det jo være lov til å gi dem....? Jeg aksepterer at folk tatoverer seg, men selv synes jeg altså at det er stygt, det kunne aldri ha ramla meg inn i halvsøvne og tatt en selv, og jeg hadde trodd det hadde rabla for maen om han fikk seg en.

:-D

Skrevet

Jeg kunne tenke meg en fin liten en ved ankelen. Kanskje jeg får meg en, en dag...

Skrevet

Du synes vel bare de "moteriktige" tattisene er harry :) Men det er jo noe heeelt annet!

"Du synes vel bare de "moteriktige" tattisene er harry :) Men det er jo noe heeelt annet!"

Njei...jeg er meget forsiktig med å bruke ordet "harry". Men jeg synes jo det er litt _dumt_ å tattovere seg som følge av en mote.

Skrevet

Godt du ikke ble fornærma da ;-) Men noe sier meg snodig nok at du ble en smule fornærma likevel. Jeg synes forresten ikke at det er harry med tatoveringer, jeg synes det er BLODharry ;o)

Innskriver ba om synspunkter, og fikk det - mine :-) Du er selvfølgelig i din fulle rett til å være uenig med meg. Feel free!

"Det er mulig det er vanskelig å forstå for mange, men det får nå så være. Så lenge at man aksepterer andres meninger og følelser for ting, så må man jo få ha sine egne i fred."

Jupp! Men nå var det da altså ei som ba om synspunktet fra folk om tatoveringer utenfor synsfeltet, og da må det jo være lov til å gi dem....? Jeg aksepterer at folk tatoverer seg, men selv synes jeg altså at det er stygt, det kunne aldri ha ramla meg inn i halvsøvne og tatt en selv, og jeg hadde trodd det hadde rabla for maen om han fikk seg en.

Nå er jeg usikker på hva du prøver på her, egentlig. Hvis du ikke tror at jeg hverken blir fornærmet, eller legger noen vekt på slike uttalelser, så legger jeg heller ikke noe vekt på det.

Og hvorfor dette med "rett til å si meningene"? Har jeg kommentert at du ikke skal få si meningene dine? I såfall vet du noe jeg ikke vet.

Og nei - jeg blir ikke fornærmet av hva du mener. Hvorfor skulle jeg det? Og som sagt - mange som har slike meninger er jeg meget godt fornøyd med å være annerledes enn.

"........................................."

Skrevet

Vi meg den som 100% klarer å skille "personlig smak" fra "mote", da! Det må vel nærmest være en huleboer! ;-)

Jeg kan vise deg meg selv, for eksempel :-)

Det kan godt være at de fleste som tatoverer seg er påvirket av et eller annet (mote etc.) - det tviler jeg ikke på. Men det utelukker ikke de som ikke er det.

"............................................."

Skrevet

Ingen synspunkter på at du tatoverer deg, men derimot et rent smaksutsagn:

Det er ikke pent.

Skrevet

"Jeg synes kinategn er veldig veldig ut og det begynner også tatoveringer å bli.."

Begynner å bli????

Det var definitivt ute da hun kjerringa i "Campingliv på Larkollen" gikk hen og fikk seg en tatovering! ;-)

Og du er altså en person som ikke gjør noe hvis det er "ute"?

Skrevet

"Godt du ikke ble fornærma da ;-) Men noe sier meg snodig nok at du ble en smule fornærma likevel"

;-) Ja man kan jo lett stille seg det spørsmålet ettersom han iler slik til og forsvarer tatoveringer! ;-)

Skrevet

Hmm..Jammen det er jo ikke som om blekket lekker? Om ikke tatoveringen er råfersk;-)

Jeg har noen kompiser som er armtatovert, også der vanlige blodprøver også taes, og de tappes normalt og fra samme sted de altså.

Jeg har alltid synes det der høres mere enn tvilsomt ut, men mener legene det så gjør de vel det. Men at blekket fra en gammel tatovering skal ha noen mulighet for å lekke inn i ryggen, det høres i mine ører ut som det skjæreste pølsevev. Det MÅ da være vikarierende!

:-)

Er du i trassalderen?

;-)

Skrevet

Jeg kan vise deg meg selv, for eksempel :-)

Det kan godt være at de fleste som tatoverer seg er påvirket av et eller annet (mote etc.) - det tviler jeg ikke på. Men det utelukker ikke de som ikke er det.

OK, jeg får ta ditt ord for det når det gjelder tattisen, og selvsagt så finnes det dem som på svært begrensede områder kan si at deres personlige smak ikke er influert av mote.

Men "mote" (i vid forstand) sniker seg innpå oss enten vi vil det eller ikke - alle blir påvirket i større eller mindre grad, og så tror man selv at man bare "er seg selv".

Synes det kom fint fram i boka til Jens Pikenes' alter ego, den om "med smak skal hjemmet bygges", der det vises ulike bilder fra en families stue - fra 60-tallet, 70-tallet, 80-tallet og 90-tallet. De sier selv at de ikke er påvirket av mote - at de bare har fukgt sin personluge smak.

Men det er lett å se at trender har influert, selv om det absolutt ikke er de kuuuleste trendene fra interiørmagasiner akkurat! ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Er du i trassalderen?

;-)

Nei, jeg LURER faktisk ordentelig på hva slags idiotforklaring?! (fra legene altså..ikke fra fuji..;-))

Det har jeg forøvrig fått svar på, de har noen hypotetiske hvis atter og omatter..(link fra tonie)

Jeg synes faktisk det må være mere enn i orden å lure på den slags tullball, enten en nå synes tatoveringer er pent eller stygt, rent personlig.

Skrevet

Og du er altså en person som ikke gjør noe hvis det er "ute"?

Ja, det er absolutt det som kan leses ut av forrige innlegg! ;-)

*LOL*

Du er tøtsji på dette skjønner jeg! :-)

Men det er alltid problemet med ting som blir veldig moderne: Plutselig så blir det så ekstremt ut som det aldri ville ha blitt hvis det aldri hadde vært hypa så mye fra før.

Skrevet

Nå er jeg usikker på hva du prøver på her, egentlig. Hvis du ikke tror at jeg hverken blir fornærmet, eller legger noen vekt på slike uttalelser, så legger jeg heller ikke noe vekt på det.

Og hvorfor dette med "rett til å si meningene"? Har jeg kommentert at du ikke skal få si meningene dine? I såfall vet du noe jeg ikke vet.

Og nei - jeg blir ikke fornærmet av hva du mener. Hvorfor skulle jeg det? Og som sagt - mange som har slike meninger er jeg meget godt fornøyd med å være annerledes enn.

"........................................."

"Nå er jeg usikker på hva du prøver på her, egentlig. Hvis du ikke tror at jeg hverken blir fornærmet, eller legger noen vekt på slike uttalelser, så legger jeg heller ikke noe vekt på det."

Og nå er jeg usikker på hva du mener :-)

"Og hvorfor dette med "rett til å si meningene"? Har jeg kommentert at du ikke skal få si meningene dine? I såfall vet du noe jeg ikke vet."

Jeg oppfattet deg som om du ble en smule irritert på min nedrakking på tattoveringer som blodharry, siden du ilte til med å fortelle om dine dårlige erfaringer med de som bruker det begrepet ;-)

"Og nei - jeg blir ikke fornærmet av hva du mener. Hvorfor skulle jeg det?"

Du spør meg, jeg spør deg!

"Og som sagt - mange som har slike meninger er jeg meget godt fornøyd med å være annerledes enn."

Du er nå litt søt! Og jeg blir altså ikke fornærma over at du er glad du ikke er en sånn som meg, som ikke liker tatoveringer ;-)

Smaken er heldigvis som baken - delt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...