Gå til innhold

Tattoo- hvor på kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

NB: Mitt innlegg - som du kommenterer - var ikke til hovedinnleggeren, men en kommentar til M.Angelicas kommentar om at tattiser "begynner å bli" ute. det var til dette jeg kommenterte at vi er way beyond "begynner-å-bli-stadiet".

Det var ingen kommentar til om man burde eller ikke burde gjøre det, og ihvertfall ingen kommentar om hva _jeg_ legger vekt på i så henseende.

- - -

Du har sikkert visst om piercinger etc lenge før meg, men jeg husker godt at jeg knaksje rundt 1990-1992 kjøpte og leste en bok som heter "Modern primitives", hvor det omtales alt fra piercing til scaring til tatovering etc etc - rikt illustrert!;-)

Men dersom jeg hadde gått hen og tatovert meg etter å ha lest den, så hadde jeg jo likevel vært påvirket av omverdenen, da! ;-)

Jf tidligere innlegg om kuskinn etc.

"Men dersom jeg hadde gått hen og tatovert meg etter å ha lest den, så hadde jeg jo likevel vært påvirket av omverdenen, da! ;-)"

Det er jo nettopp det jeg sier - ingen er fri for påvirkning. Men du hadde ikke vært påvirket av noen mote.

"............................................."

Fortsetter under...

• Svar 174
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

49

• laguna1365380434

25

• morsan

23

• snø

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Men dersom jeg hadde gått hen og tatovert meg etter å ha lest den, så hadde jeg jo likevel vært påvirket av omverdenen, da! ;-)"

Det er jo nettopp det jeg sier - ingen er fri for påvirkning. Men du hadde ikke vært påvirket av noen mote.

"............................................."

OK, så da koker det ned til en definisjon av mote!;-)

Og da iler jeg til og påpeker at jeg skrev ordet i anførselstegn i mitt første innlegg om dette! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Synes ikke tatoveringer er fint. Særlig ikke når huden blir eldre og ikke er så elastisk og pen lengre. Husk også at den er svært vanskelig å bli kvitt!

En ting er at tatoveringer ikke er særlig pent, i tillegg var det inntil for få år siden så moderne at det har blitt alt for vanlig og heller litt teit. Det var kanskje litt kult med tatoveringer da det var litt alternativt, men nå er det i mange miljøer nesten uvanlig å ikke ha.

Skrevet

Skjønner ikke at noen er så dum at de tar tatoveringer nå når motebølgen forlengst er over, og folk begynner å fjerne eller skjule sine tatoveringer fordi det er blitt ganske så harry?

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg har en tatovering bak der, en liten en på siden. Jeg syns det var kjempekult i -97, men nå hadde jeg ALDRI gjort det.

Når jeg først HAR gjort det, er jeg glad for at den er liten, uten annen farge enn den vanlige blå/grå/svarte farge og på baksiden, så jeg slipper å se den selv (og bli kjempelei den!).

Mitt råd er som mange andres (hvertfall de jeg leste), tenk over det en gang til. Den GÅR IKKE BORT!

Skrevet

Jeg kunne tenke meg en fin liten en ved ankelen. Kanskje jeg får meg en, en dag...

Jeg har en liten en ved ankelen ;)

Synes den er fin jeg. Å så er jo ankelen en plass der huden ikke strekkes hvis man går opp/ned i vekt. Kanskje jeg skulle få en på den andre ankelen også ;)

Annonse

Skrevet

"Dermed blir man stuck med en tegning som GARANTERT blir umoderne og teit ettersom årene går."

Tullprat. Så lenge man ikke tattoverer seg som følge av noen mote, eller velger typiske motemotiver, så har moderne/umoderne ingenting med saken å gjøre.

"En "klassisk" tatovering som ikke går av på moten, er en selvmotsigelse. Alle slike visuelle uttrykk er preget av mote"

Er det mulig å klare å si noe så tullete? Tenk litt over logikken i det du sier nå. Det er greit at du ikke liker det, og at "alle du kjenner" har tattovert seg av fjollete motegrunner etc., men det betyr ikke at det er en gyldig generalisering. Jeg orker ikke engang begynne å forklare hvordan det du sier faller på sin egen urimelighet - det er så åpenbart at hvis man ikke skjønner det, så vil man rett og slett ikke skjønne det.

".........................................."

Da var da fælt som du terper på dette med tatoveringer som mote og ikke som mote?

Tatoveringer bæres ikke av andre enn gamle sjømenn, og den yngre generasjonen som er fanget av tatoveringsmoten vi når har hatt i 10-12 år, og som nå definitivt er over.

Gjest hva synes _du_?
Skrevet

Hei igjen!

Takk for svar alle sammen. (Håper dere ikke ble uvenner lengre nede i tråden her, for det var jo selvfølgelig ikke meningen).

Jeg tror jeg skal tenke litt mer på tatoveringen, og så heller få ny piercing i navlen (hadde en før, men tok den ut da jeg ble gravid).

Det er vel ikke så gæli vell?!

Skrevet

Hei igjen!

Takk for svar alle sammen. (Håper dere ikke ble uvenner lengre nede i tråden her, for det var jo selvfølgelig ikke meningen).

Jeg tror jeg skal tenke litt mer på tatoveringen, og så heller få ny piercing i navlen (hadde en før, men tok den ut da jeg ble gravid).

Det er vel ikke så gæli vell?!

Det viktigste er at DU liker det du skal gjøre, enten det er piercing eller tatovering.

Lykke til - uansett hva du velger! :-)

Skrevet

Rocky, en tegneseriefigur med svensk opphav, sier at tatoveringer på jenter er som å tagge en herregård for å 'pynte den opp'.

:)

Det er min yndlings-tegneserie! :) Sjenial!

Skrevet

En mercedes kan bare bli penere, uansett hva du gjør med den.

"........................................"

Det er jeg i grunn enig med deg i - hehe

Skrevet

Jeg kan ikke se at jeg er en "enslig" svale her :-)

At jeg ikke er på samme åndelige, materielle, praktiske, estetiske etc. nivå som godt voksne småbarnsmødre, er ingen overraskelse for meg.

"............................................"

Hehehe, småbarnsmor er jeg, og godt voksen? Spørs hva du definerer oss på snart 33 år som ;-)

Men når det gjelder tattoveringer så må jeg rett og slett bare si at det har jeg aldri syntes at er fint å se på. Jeg vet ikke hva du tror, men mitt inntrykk er at den estetiske sansen ikke noe av det som endres når man får barn.

Annonse

Skrevet

Hehehe, småbarnsmor er jeg, og godt voksen? Spørs hva du definerer oss på snart 33 år som ;-)

Men når det gjelder tattoveringer så må jeg rett og slett bare si at det har jeg aldri syntes at er fint å se på. Jeg vet ikke hva du tror, men mitt inntrykk er at den estetiske sansen ikke noe av det som endres når man får barn.

"Jeg vet ikke hva du tror, men mitt inntrykk er at den estetiske sansen ikke noe av det som endres når man får barn."

Så hvordan kan det da ha seg at vi alle har vært så heldige å få verdens vakreste barn? ;-)

Skrevet

"Min holdning til tattoveringer er ikke mer ovenfra og ned enn din holdning til dem som bruker Harry-begrepet. Blææææh! ;o)"

Med en forskjell: Den karakteristikken gir jeg som svar på en bevisst handling fra den "type" mennesker. Deres karakteristikk er gjerne basert på hvordan folk ser ut, fremstår etc. - ikke hva de sier eller mener.

"........................................"

"Med en forskjell: Den karakteristikken gir jeg som svar på en bevisst handling fra den "type" mennesker. Deres karakteristikk er gjerne basert på hvordan folk ser ut, fremstår etc. - ikke hva de sier eller mener."

Den forskjellen synes jeg i grunnen er marginal. Du karakteriserer en gruppe mennesker på grunnlag av en ting, det samme gjør jeg. Om en skal si at noe er verre enn det andre så må jeg nesten si at din fordømming er verre. Du sier at du, basert på erfaring, ikke liker mennesker som bruker utrykket "Harry". Jeg sier kun at jeg synes tatoveringer er blodharry. Det betyr ikke at helt ok mennesker kan ha tattoveringer - blodharry gjør ikke nødvendigvis mennesker mindre hyggelige, vet du ;-)

Skrevet

"Jeg vet ikke hva du tror, men mitt inntrykk er at den estetiske sansen ikke noe av det som endres når man får barn."

Så hvordan kan det da ha seg at vi alle har vært så heldige å få verdens vakreste barn? ;-)

Fordi vi alle sammen har verdens vakreste barn, vel! ;o)

Skrevet

Fordi vi alle sammen har verdens vakreste barn, vel! ;o)

*S*

Skrevet

"Med en forskjell: Den karakteristikken gir jeg som svar på en bevisst handling fra den "type" mennesker. Deres karakteristikk er gjerne basert på hvordan folk ser ut, fremstår etc. - ikke hva de sier eller mener."

Den forskjellen synes jeg i grunnen er marginal. Du karakteriserer en gruppe mennesker på grunnlag av en ting, det samme gjør jeg. Om en skal si at noe er verre enn det andre så må jeg nesten si at din fordømming er verre. Du sier at du, basert på erfaring, ikke liker mennesker som bruker utrykket "Harry". Jeg sier kun at jeg synes tatoveringer er blodharry. Det betyr ikke at helt ok mennesker kan ha tattoveringer - blodharry gjør ikke nødvendigvis mennesker mindre hyggelige, vet du ;-)

Du kan da vel ikke for alvor påstå at _dette_ er harry vel?

;-)

http://www.riddleware.com/funny/Tattoo.jpg

Skrevet

Du kan da vel ikke for alvor påstå at _dette_ er harry vel?

;-)

http://www.riddleware.com/funny/Tattoo.jpg

Nei,du sier noe der! Unnskyld, jeg trekker alle mine påsander om at tattoveringer er blodharry tilbake ;o)

Men fra spøk til alvor. Den der er vel ikke en gang blodharry. Kan ikke tenke meg at det fines begreper som kan dekke sånne?? Grøss!

Den som har den må være en som har mistet absolutt alt håp om han skal få seg en med sånn "navle" i virkelighetens verden...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...