Gå til innhold

Tattoo- hvor på kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK, så da koker det ned til en definisjon av mote!;-)

Og da iler jeg til og påpeker at jeg skrev ordet i anførselstegn i mitt første innlegg om dette! ;-)

"OK, så da koker det ned til en definisjon av mote!;-)"

Øh, nei - det gjør det såvisst ikke. Det kan ikke defineres som en "mote" hvis man leser en artikkel i et blad om en liten undergrundsgruppe med mennesker som driver med noe som er helt snålt og uhørt for resten av samfunnet. En mote er når noen griper tak i noe og forsøker å gjøre det til en norm av et eller annet slag, i all hovedsak med kommersielle baktanker. Det at noe som er en "undergrunnsting" _senere_ blir en mote, gjør det ikke noe mer til en mote der og da.

"..........................................."

• Svar 174
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

49

• laguna1365380434

25

• morsan

23

• snø

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nja...njo...vel, muligens ikke. Men den typen som er troende til å bli småbarnsforeldre, og som faktisk med vitende vilje blir det, er på en del områder en annen type menneske enn jeg er :-)

"............................................."

Det er best du passe munnen din, for jeg hadde ei venninne som sa sånn ca akkurat det, og hun var faktisk den første i venneflokken vår som fikk barn, tro det eller ei. Planlagt var det overhode ikke, men skikkelig hønemor ble hun ;-)

Hun er neppe den første som har måttet tygge drøv på de ordene.....

laguna1365380434
Skrevet

"fordi jeg synes hun svarer meg ganske ufordragelig og arrogant i denne tråden her, og arroganse er ikke kledelig om man ikke har noe å underbygge den med"

Arroganse er heller ikke kledelig om man har fakta å underbygge den med. Men det ser ut til å være spesiellt vanlig hos enkelte i tråder om nettopp tatovering, også gjerne hos folk som ikke har det med å virke arrogante ellers. Hvorfor vet jeg ikke, men det blir enda dummere når disse konsekvent forsøker å snu det til at de som kommenterer arrogansen og de nedlatende holdningene, er krakilske og i forsvarsposisjon etc. Men, jeg vet ikke, det er vel forskjellig hva folk bruker som virkemidler for å føle seg "ovenpå" :-)

".........................................."

Det er sant, det er vel ikke kledelig uansett, men jeg synes det er ENDA verre når en ikke engang gidder å medele hva en eventuelt har å være så arrogant & nedlatende for..

Jeg har i grunn ikke diskutert så veldig mye tatovering, jeg skjønner ikke egentlig hvordan det kan være så mye å diskutere heller..? Noen liker det, andre liker det ikke. Det er jo bare en smaksak.

Selv synes jeg noe er pent, annet ikke fullt så stilig. Som med mye, mye annet.

:-)

Skrevet

Ikke sant? Det der var ganske så nedlatende og arrogant, og jeg synes ærlig talt ikke det var verken veldig dumt eller veldig usakelig det jeg lurte på heller.

Jeg merka at jeg faktisk ble ganske irritert av det der..Jeg er faen ikke dum, så man trenger neggu ikke å snakke til meg som om jeg var det. Arroganse er ikke mye kledelig når man ikke har noe å bygge oppunder med..;-)

Jeg skal si du virkelig legger deg hardt i selen for å slenge bøtter av dritt om andre nick.

Kan du ikke like greit starte en egen tråd om favn mens du er i gang?

Du er direkte SIMPEL.

laguna1365380434
Skrevet

"Nå synes jeg du er jævlig teit."

Neida. Det er en "akademisk" måte å takle trassete unger på :-)

;-) Nettopp. Det verste er at jeg fyrer også, jeg finner meg ikke i det! Jeg hører folk si de aldri blir gretne, eller lar seg fyre opp av folk her inne, men det gjelder ikke meg..:Jeg biter over både agn og fiskestang og hele greia..! ;-P Men faen heller, jeg synes det blir litt for ille å la sånn "søt" nedlatende drittslenging få stå uimotsagt også, det er bare det.

laguna1365380434
Skrevet

"Det forklarte en god del ting, og det hang på greip! Da vet jeg det."

Kan du slutte å trasse nå, da? Vi blir så leie av denne trassingen din, assa!

*lol* :-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg skal si du virkelig legger deg hardt i selen for å slenge bøtter av dritt om andre nick.

Du er direkte SIMPEL.

Jeg synes du var jævlig ufin, thats it, og jeg synes du fulgte det godt opp i tillegg.

Jeg bare lurte på noe jo, for pokker.

Skrevet

Det er best du passe munnen din, for jeg hadde ei venninne som sa sånn ca akkurat det, og hun var faktisk den første i venneflokken vår som fikk barn, tro det eller ei. Planlagt var det overhode ikke, men skikkelig hønemor ble hun ;-)

Hun er neppe den første som har måttet tygge drøv på de ordene.....

Det finnes selvfølgelig aldri noen garanti for at man ikke endrer syn. Men så lenge man aksepterer det, så er det ikke noe poeng i å gå rundt og ta hensyn til det hele tiden. Jeg anslår forøvrig sannsynliheten for det til å være marginal - og om ikke så lenge har jeg passert den alderen jeg setter som maks. for det :-)

".............................................."

Skrevet

Jeg synes forøvrig det er ganske fascinerende at mange rett og slett ikke klarer å innfinne seg med at folk kan ha helt andre preferanser og estetiske forhold til hva som er pent av utsmykking. Og det gjelder selvfølgelig enten det er smykker, ringer, tatoveringer eller whatnot. Eller forresten - jeg er vel egentlig ikke overrasket :-)

Joda - jeg har skjønt at andre mener noe annet :) Jeg har en eks som har fargelagt armene, og en datter med perceing "overalt"...:-) så jeg skjønner jo at noen syns sånt er bærre lækkert. Selv syns jeg jeg må få lov ¨si at jeg syns det er stygt, når jeg blir spurt :)

Skrevet

Du er direkte SIMPEL.

Det er vel ikke noe mer "simpelt" enn din fnysing og ovenpå holdning når du ikke engang gidder å kommentere det hun sier?

Uten at jeg skal påstå at jeg alltid er så annerledes, så er det vel ikke så mange ganger pr. jubelår at du gjør eller sier noe galt...?

"............................................"

Skrevet

Om du tar der kan du ikke få epidural (om du skal føde eller operere), så jeg ville valgt et annet sted.

De setter ikke epidural der dersom de ikke kan se eventuelle reaksjoner på sprøyta, f.eks en diger, tett tribaltatovering. En på størrelse med et kronestykke er ikke noe problem.

Skrevet

Joda - jeg har skjønt at andre mener noe annet :) Jeg har en eks som har fargelagt armene, og en datter med perceing "overalt"...:-) så jeg skjønner jo at noen syns sånt er bærre lækkert. Selv syns jeg jeg må få lov ¨si at jeg syns det er stygt, når jeg blir spurt :)

"Selv syns jeg jeg må få lov ¨si at jeg syns det er stygt, når jeg blir spurt :)"

Selvfølgelig. Men det er tydeligvis en trang hos en del til ikke å bare si sin mening, men virkelig forsøke å rakke ned på de som mener annerledes om akkurat dette.

Skrevet

Det er sant, det er vel ikke kledelig uansett, men jeg synes det er ENDA verre når en ikke engang gidder å medele hva en eventuelt har å være så arrogant & nedlatende for..

Jeg har i grunn ikke diskutert så veldig mye tatovering, jeg skjønner ikke egentlig hvordan det kan være så mye å diskutere heller..? Noen liker det, andre liker det ikke. Det er jo bare en smaksak.

Selv synes jeg noe er pent, annet ikke fullt så stilig. Som med mye, mye annet.

"ENDA verre når en ikke engang gidder å medele hva en eventuelt har å være så arrogant & nedlatende for.."

Mange føler vel at en universitetsutdannelse på x ant. år fritar dem for akkurat det? Ikke vet jeg :-)

"Noen liker det, andre liker det ikke. Det er jo bare en smaksak."

Det er jo det. Og det var jo ikke det dette dreide seg om etterhvert heller, men en konkret og saklig etterlysning etter saklig informasjon (som du fikk av flere etter hvert).

"Selv synes jeg noe er pent, annet ikke fullt så stilig. Som med mye, mye annet."

Enig i det. De fleste tatoveringer synes jeg er mindre pene, og mange er direkte fæle. Stort sett alt som er i form av bilder liker jeg ikke - jeg liker mønstre etc., som kan ha en betydning.

"........................................."

Skrevet

;-) Nettopp. Det verste er at jeg fyrer også, jeg finner meg ikke i det! Jeg hører folk si de aldri blir gretne, eller lar seg fyre opp av folk her inne, men det gjelder ikke meg..:Jeg biter over både agn og fiskestang og hele greia..! ;-P Men faen heller, jeg synes det blir litt for ille å la sånn "søt" nedlatende drittslenging få stå uimotsagt også, det er bare det.

Enig i det :-)

"..................................."

Skrevet

"Med en forskjell: Den karakteristikken gir jeg som svar på en bevisst handling fra den "type" mennesker. Deres karakteristikk er gjerne basert på hvordan folk ser ut, fremstår etc. - ikke hva de sier eller mener."

Den forskjellen synes jeg i grunnen er marginal. Du karakteriserer en gruppe mennesker på grunnlag av en ting, det samme gjør jeg. Om en skal si at noe er verre enn det andre så må jeg nesten si at din fordømming er verre. Du sier at du, basert på erfaring, ikke liker mennesker som bruker utrykket "Harry". Jeg sier kun at jeg synes tatoveringer er blodharry. Det betyr ikke at helt ok mennesker kan ha tattoveringer - blodharry gjør ikke nødvendigvis mennesker mindre hyggelige, vet du ;-)

Min datter er blodharry - og stolt av det :)

laguna1365380434
Skrevet

"ENDA verre når en ikke engang gidder å medele hva en eventuelt har å være så arrogant & nedlatende for.."

Mange føler vel at en universitetsutdannelse på x ant. år fritar dem for akkurat det? Ikke vet jeg :-)

"Noen liker det, andre liker det ikke. Det er jo bare en smaksak."

Det er jo det. Og det var jo ikke det dette dreide seg om etterhvert heller, men en konkret og saklig etterlysning etter saklig informasjon (som du fikk av flere etter hvert).

"Selv synes jeg noe er pent, annet ikke fullt så stilig. Som med mye, mye annet."

Enig i det. De fleste tatoveringer synes jeg er mindre pene, og mange er direkte fæle. Stort sett alt som er i form av bilder liker jeg ikke - jeg liker mønstre etc., som kan ha en betydning.

"........................................."

Jupp, jeg fikk i allefall svar på det jeg lurte på, og det var jo tydeligvis flere som ikke hadde noen problemer med å kunne gi meg denne uten å måtte antyde at jeg var teit i huet eller trassig fordi jeg gjerne ville ha den..;-)

Jeg veit ikke hva det er som fritar folk fra å gidde å forklare seg og heller velge å bare sitte å slenge uangripelig med leppa, jeg syntes uansett ikke det var noe særlig sympatisk, men, vel.. Verdens viktigste sak er det heldigvis ikke. Jeg ble bare litt amper. Hvem liker vel sånt?

Gjest Vi vet da hvor hun har det i fra..
Skrevet

.

Skrevet

.

Hehe, ja det kan jo tenkes....men jeg har ikke metall og tatooer da :) - men klær fra Ellos har jeg. - tror ikke jeg er prototypen på en harry . . eksen, derimot...:)

Skrevet

Jeg også =)

Skrevet

Hei igjen!

Takk for svar alle sammen. (Håper dere ikke ble uvenner lengre nede i tråden her, for det var jo selvfølgelig ikke meningen).

Jeg tror jeg skal tenke litt mer på tatoveringen, og så heller få ny piercing i navlen (hadde en før, men tok den ut da jeg ble gravid).

Det er vel ikke så gæli vell?!

"Jeg tror jeg skal tenke litt mer på tatoveringen, og så heller få ny piercing i navlen (hadde en før, men tok den ut da jeg ble gravid)."

Hvis du ikke har tenkt lenge og vel, og så lenge og vel igjen, og deretter dobbelt så lenge og vel, så skal du selvfølgelig ikke gjøre noe som i utgangspunktet følger med deg resten av livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...