Gå til innhold

Tattoo- hvor på kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke at noen er så dum at de tar tatoveringer nå når motebølgen forlengst er over, og folk begynner å fjerne eller skjule sine tatoveringer fordi det er blitt ganske så harry?

Hehehe...den kommentaren blir så selvmotsigende at det er helt fantastisk :-) Tips: Du kan ikke si at noe er dumt og så begrunne det på en så dum og selvmotsigende måte. Ser du ikke hva du selv skriver?

Er det noe som er dumt, så er det å tatovere seg på grunn av en eller annen mote. Det er jo nettopp når det IKKE er en mote man bør gjøre det, og av helt andre grunner enn at det er "in".

*Rister på hodet*

"............................................"

Fortsetter under...

• Svar 174
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

49

• laguna1365380434

25

• morsan

23

• snø

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Min datter er blodharry - og stolt av det :)

Og hun er helt sikkert en knakende kjekk jente! Som sagt er mener jeg ikke at blodharry mennesker trenger å være mindre kjekke mennesker ;-)

Skrevet

Det finnes selvfølgelig aldri noen garanti for at man ikke endrer syn. Men så lenge man aksepterer det, så er det ikke noe poeng i å gå rundt og ta hensyn til det hele tiden. Jeg anslår forøvrig sannsynliheten for det til å være marginal - og om ikke så lenge har jeg passert den alderen jeg setter som maks. for det :-)

".............................................."

Da regner jeg med at du skal praktisere avholdenhet resten av livet eller kutte strengen? Mitt poeng var at det hender livet velger for en, helt uten at en har noe en skulle ha sagt selv... Så bare pass deg!! ;o)

Skrevet

Hehehe...den kommentaren blir så selvmotsigende at det er helt fantastisk :-) Tips: Du kan ikke si at noe er dumt og så begrunne det på en så dum og selvmotsigende måte. Ser du ikke hva du selv skriver?

Er det noe som er dumt, så er det å tatovere seg på grunn av en eller annen mote. Det er jo nettopp når det IKKE er en mote man bør gjøre det, og av helt andre grunner enn at det er "in".

*Rister på hodet*

Når har noen tatovert seg i en periode hvor det IKKE var mote?

Da sjømenn gjorde det som verst i 60-70 årene, så var det ikke mote blant den store almenheten, men mote blant sjømenn. Medlemmer av MC-klubbber har også gjort det, fordi det har vært mote i de miljøer, uten at det har vært mote blant folk flest.

Sent 80-tall begynte de første "ikke-sjømenn", og ikke-medl av MC-klubber, så smått å ta tatoveringer. På 90-tallet ble det en veldig sterk motetrend. Denne trenden varte til for 4-5 år siden. Nå er den over.

Så det er NÅ man skal ta tatoveringer, altså, iflg deg?

Du sier jaggu mye rart. Skjønner at du har problemer med å få noe som helst logikk i det du forklarer om mote og tatoveringer.

Skrevet

Takk for langt og oppklarende svar! :-)

Det forklarte en god del ting, og det hang på greip! Da vet jeg det.

:-)

Bare hyggelig :o)

Skrevet

"fordi jeg synes hun svarer meg ganske ufordragelig og arrogant i denne tråden her, og arroganse er ikke kledelig om man ikke har noe å underbygge den med"

Arroganse er heller ikke kledelig om man har fakta å underbygge den med. Men det ser ut til å være spesiellt vanlig hos enkelte i tråder om nettopp tatovering, også gjerne hos folk som ikke har det med å virke arrogante ellers. Hvorfor vet jeg ikke, men det blir enda dummere når disse konsekvent forsøker å snu det til at de som kommenterer arrogansen og de nedlatende holdningene, er krakilske og i forsvarsposisjon etc. Men, jeg vet ikke, det er vel forskjellig hva folk bruker som virkemidler for å føle seg "ovenpå" :-)

".........................................."

"Arroganse er heller ikke kledelig om man har fakta å underbygge den med. Men det ser ut til å være spesiellt vanlig hos enkelte i tråder om nettopp tatovering,"

LOL, nei nå må du gi deg!!!

Det er IKKE generelt sett verre i tatoveringstråder, det er bare at du føler det mer på kroppen når slikt debatteres!

Akkurat som andre kan føle det mer på kroppen i ... tja.... barberingstråder eller analsextråder eller andre tråder der det er to diamentralt motsatte oppfatninger av hva som er "gangbart". Hører man til "mindretallet" i en slik tråd, føler man lettere at de andre er ekle.

Annonse

Skrevet

Når har noen tatovert seg i en periode hvor det IKKE var mote?

Da sjømenn gjorde det som verst i 60-70 årene, så var det ikke mote blant den store almenheten, men mote blant sjømenn. Medlemmer av MC-klubbber har også gjort det, fordi det har vært mote i de miljøer, uten at det har vært mote blant folk flest.

Sent 80-tall begynte de første "ikke-sjømenn", og ikke-medl av MC-klubber, så smått å ta tatoveringer. På 90-tallet ble det en veldig sterk motetrend. Denne trenden varte til for 4-5 år siden. Nå er den over.

Så det er NÅ man skal ta tatoveringer, altså, iflg deg?

Du sier jaggu mye rart. Skjønner at du har problemer med å få noe som helst logikk i det du forklarer om mote og tatoveringer.

Jeg gidder ikke kommentere tullet ditt, engang. Et minimum må være at du skjønner elementær logikk - så lenge du ikke gjør det, og kun er ute etter å krangle, så får du bare holde på for deg selv.

"..........................................."

Skrevet

Da regner jeg med at du skal praktisere avholdenhet resten av livet eller kutte strengen? Mitt poeng var at det hender livet velger for en, helt uten at en har noe en skulle ha sagt selv... Så bare pass deg!! ;o)

Prevensjon er en enkel ting, og med få unntak er det ganske så sikkert. Når jeg er for gammel til å bli forelder, så kutter jeg selvfølgelig strengen.

Jeg vet ikke hvorfor du terper på selvfølgeligheter? Jeg sa jo nettopp at det ikke finnes garantier, men at jeg anser det som lite sannsynlig at det skjer uplanlagt.

Skrevet

"Arroganse er heller ikke kledelig om man har fakta å underbygge den med. Men det ser ut til å være spesiellt vanlig hos enkelte i tråder om nettopp tatovering,"

LOL, nei nå må du gi deg!!!

Det er IKKE generelt sett verre i tatoveringstråder, det er bare at du føler det mer på kroppen når slikt debatteres!

Akkurat som andre kan føle det mer på kroppen i ... tja.... barberingstråder eller analsextråder eller andre tråder der det er to diamentralt motsatte oppfatninger av hva som er "gangbart". Hører man til "mindretallet" i en slik tråd, føler man lettere at de andre er ekle.

"Det er IKKE generelt sett verre i tatoveringstråder, det er bare at du føler det mer på kroppen når slikt debatteres!"

Der tar du feil. Jeg "føler det hverken mer eller mindre på kroppen" enn andre ting.

"barberingstråder eller analsextråder eller andre tråder der det er to diamentralt motsatte oppfatninger av hva som er "gangbart". Hører man til "mindretallet" i en slik tråd, føler man lettere at de andre er ekle."

Nå snakker du rett og slett tull. Absolutt alle som har vært på DOL en stund vet utmerket godt at det der er to eksempler som trekker til seg mer fordømmelse, holdningsarroganse etc. enn de aller fleste andre temaer.

"........................................."

Skrevet

Jeg gidder ikke kommentere tullet ditt, engang. Et minimum må være at du skjønner elementær logikk - så lenge du ikke gjør det, og kun er ute etter å krangle, så får du bare holde på for deg selv.

Men kjære deg da, jeg stiller bare spørsmål ved, og prøver å skjønne, den logikken du serverer rundt dette med at man kun skal ta tatoveringer i perioder hvor det IKKE er mote, for at det skal være en slags "seriøs" tatovering?

Hvis dette var det beste du kunne angi som svar, så får jeg vel nøye meg med det, og forbli ganske undrende....

Skrevet

"Det er IKKE generelt sett verre i tatoveringstråder, det er bare at du føler det mer på kroppen når slikt debatteres!"

Der tar du feil. Jeg "føler det hverken mer eller mindre på kroppen" enn andre ting.

"barberingstråder eller analsextråder eller andre tråder der det er to diamentralt motsatte oppfatninger av hva som er "gangbart". Hører man til "mindretallet" i en slik tråd, føler man lettere at de andre er ekle."

Nå snakker du rett og slett tull. Absolutt alle som har vært på DOL en stund vet utmerket godt at det der er to eksempler som trekker til seg mer fordømmelse, holdningsarroganse etc. enn de aller fleste andre temaer.

Jeg skal huske ordene dine om fordømmelse og holdningsarroganse.

Spesielt etter å ha lest innlegget ditt til de som lurte på dette med barnedåp.

Slutt med kveruleringene dine. Det er direkte umodent.

Skrevet

Tull???

Ja, ja, du får ha den oppfatningen du ønsker.

Men for meg fremstår du som en liten kruttønne i denne tråden! ;-)

Gjest hva synes _du_?
Skrevet

"Jeg tror jeg skal tenke litt mer på tatoveringen, og så heller få ny piercing i navlen (hadde en før, men tok den ut da jeg ble gravid)."

Hvis du ikke har tenkt lenge og vel, og så lenge og vel igjen, og deretter dobbelt så lenge og vel, så skal du selvfølgelig ikke gjøre noe som i utgangspunktet følger med deg resten av livet.

Jeg har allerede en tatovering, og den har jeg aldri angret på. Men så er det , forhåpentligvis, bare jeg som har akkurat en sånn. Har laget motivet selv, og den betyr noe for meg. Nå er jeg helt norsk da, så jeg har ikke noen "grunn" til å skulle bruke akkurat et kinategn på grunn av bakgrunn eller noe. Men jeg synes kinategn er veldig fine. Hadde tenkt og skrive med slike tegn ganske smått på ryggen (blir liksom for langt å skrive det på norsk. Man har jo gjerne bare ett kinategn for et helt ord hvis du skjønner?!, så derfor...! Men ja, jeg skal tenke over det, og så tenke et par ganger til etter det :D

Hehe, takk for godt råd ;)

Annonse

Gjest Hva med ...HER?
Skrevet

Hvor på kroppen, spør du? På det ene øyelokket hadde jeg tatt!

Skrevet

Tull???

Ja, ja, du får ha den oppfatningen du ønsker.

Men for meg fremstår du som en liten kruttønne i denne tråden! ;-)

Jeg gjør ingenting annet her og nå, enn å kommentere dine logiske selvmotsigelser. For å motbevise det du sier, så er det bare å gjøre et søk bak i innleggshistorien på disse temaene :-)

Skrevet

Men kjære deg da, jeg stiller bare spørsmål ved, og prøver å skjønne, den logikken du serverer rundt dette med at man kun skal ta tatoveringer i perioder hvor det IKKE er mote, for at det skal være en slags "seriøs" tatovering?

Hvis dette var det beste du kunne angi som svar, så får jeg vel nøye meg med det, og forbli ganske undrende....

Det var ikke ment som noe svar. Du ser ikke den elementære logikken, og jeg gidder ikke leke barnehageonkel. Ok?

"............................................."

Skrevet

Jeg skal huske ordene dine om fordømmelse og holdningsarroganse.

Spesielt etter å ha lest innlegget ditt til de som lurte på dette med barnedåp.

Slutt med kveruleringene dine. Det er direkte umodent.

"Spesielt etter å ha lest innlegget ditt til de som lurte på dette med barnedåp."

Det er ikke sammenliknbart, iom. at det i det tilfellet er noen som begår en bevisst og overlagt handling overfor andre. Om noen liker sex du synes er syk, så begår ikke disse en handling som på noen måte angår eller berører deg. To grunnleggende forskjellige ting.

Skrevet

Det var ikke ment som noe svar. Du ser ikke den elementære logikken, og jeg gidder ikke leke barnehageonkel. Ok?

"............................................."

Så lek i sandkassen i barnehagen i stedet for å slenge rundt deg her!

Klart jeg så logikken i slutten av innlegget. men det forsvarer ikke idiotisk fordømmende og intolerante holdninger.

Skrevet

"Spesielt etter å ha lest innlegget ditt til de som lurte på dette med barnedåp."

Det er ikke sammenliknbart, iom. at det i det tilfellet er noen som begår en bevisst og overlagt handling overfor andre. Om noen liker sex du synes er syk, så begår ikke disse en handling som på noen måte angår eller berører deg. To grunnleggende forskjellige ting.

Takk til deg...

Skrevet

Så lek i sandkassen i barnehagen i stedet for å slenge rundt deg her!

Klart jeg så logikken i slutten av innlegget. men det forsvarer ikke idiotisk fordømmende og intolerante holdninger.

"Så lek i sandkassen i barnehagen i stedet for å slenge rundt deg her!"

Kan ikke du heller trekke huet ut av rævva? Har jeg diskutert noe med deg i denne tråden?

".............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...