Gå til innhold

Noen EU-kontrollører er sleipe og frekke

Anbefalte innlegg

Skrevet

De sier at bilen er rapportert inn og at de må foreta reparasjonene for å unngå avskilting. Det er løgn, du kan når som helst gå et annet sted, f eks til en veistasjon og få ny kontroll. Noen holder tilbake kontrollseddelen, det er frekt, den har du betalt for og den er din. Den kan du fritt ta med et annet sted og få ny kontroll eller reparere.

Jeg har flere ganger nå sett at verksteder svindler kundene og jeg er blitt svindlet selv. Det de påsto var feil, var ikke feil. Veistasjonen overstyrte verkstedet og godkjente bilen med færre feil. Jeg sparte 9 000 kr den ene gangen.

Nå skejdde det igjen: et verksted påsto forstillingen til min venninne var utslitt, endeledd. I en ny kontroll på veistasjon var endeladda helt i orden. 12 000 kr spart.

Og blir kvinner oftere lurt?

Artikkel i Aftenposten i dag også.

Mitt råd: blir det dyrt, så gå til veistasjonen eller f eks NAF og få ny kontroll. Det koster bare 150 kr (ca) for en etterkontroll.

Jeg er drittlei sleipe mekanikere, og de er ikke flaue en gang. Men nå skal en få miste bevillingen sin ja. Jeg lyktes ikke forrige gang, men det var så vidt.

Fortsetter under...

Skrevet

Selvfølgelig.

Man går ikke på ett verksted for å ha eu-kontroll.

De vet jo de tjener penger på det som må fikses.

NAF!

Skrevet

Selvfølgelig.

Man går ikke på ett verksted for å ha eu-kontroll.

De vet jo de tjener penger på det som må fikses.

NAF!

Det er logisk, og burde utløse passelig med skepsis.

Det er greit å stole på fagfolk, men noen klokker burde ringe når det er mulig å jukse. Vi trenger ikke selv legge til rette for juks.

En mekaniker skulle vise meg slark i endeledd (9000 kr), men det var krysset det var slark i. Det viste kontrolløren på veistasjonen meg senere. Mekanikeren forsøkte bevisst å lure meg. Krysset kosta 700 kr, og det bytta jeg selv på en halvtime.

Skrevet

Et endeledd koster ikke 12.000 kroner.

Et kosta 390 + mva den gangen. Det er litt uklart hva prisen inkluderte, og etterpå sa de det bare var et "estimat". Dessuten ville ikke veivesenet ta dem for svindel. De kunne bare ta dem for IKKE å skifte ut deler som var farlig slitt fikk jeg vite. Dette har senere vist seg ikke å være riktig heller, for de misbrukte klart sin stilling som kontrollør i egen vinning, og det er klart i mot reglene.

Skrevet

Hvorfor ikke gå til NAF eller Biltilsynet med en gang? Det gjør jeg.

Annonse

Skrevet

Hvorfor ikke gå til NAF eller Biltilsynet med en gang? Det gjør jeg.

Det er en mulighet.

Men mange stoler på EU-kontrollørene, som ofte misbruker sin stilling og lyver for å tjene penger.

Ref bukken og havresekken.

Veistasjonene og NAF reparerer ikke, så de er nok mer uhildet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...