Gå til innhold

Dette med korsryggtatoveringer og bedøvelse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke det at den lekke, men at bite rmed hud kan komme med spøryta. Og da kan det også komme biter med hudmed farge på, og det er ikke bra.

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

18

• morsan

8

• flisa

6

• Prozak

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En farmasøyt jeg kjenner sa at det verste som kan skje når man drikker alkohol mens man er på en penicillinkur er at penicillinen ikke virker "bra nok".

Alstå ikke noe verre enn at det kan ta litt lenger tid å bli frisk - man ender ikke opp som en villmann hvor fråden står ut av kjeften! *ha ha*

Og så har vi flagyl, da, det er en type antibiotika som virker som antabus..

Skrevet

Akademikere synser minst like mye som "andre" - ofte mye mer. Forskjellen er gjerne at de har trening i å ordlegge seg, vise til mer eller mindre beviselige resonementer etc. - på en akademisk måte. Ergo blir en del folk målbundet, og det konkluderes med at disse selvfølgelig må vite mer enn andre i akkurat det tilfellet :-)

".............................................."

Ja, dette tror jegt du har helt rett i. Det er jo nettopp det de lærer på universitetet: Å ordlegge seg slik at folk ikke skjønner at de bare synser!

Folk tror istedet at det er kvalifisert uttalelse basert på den kunnskapen akademikeren har tilegnet seg på universitetet samt etterfølgende arbeidserfaring, men endelig en som har gjennomskuet røkla.

HA!

Skrevet

Ja, dette tror jegt du har helt rett i. Det er jo nettopp det de lærer på universitetet: Å ordlegge seg slik at folk ikke skjønner at de bare synser!

Folk tror istedet at det er kvalifisert uttalelse basert på den kunnskapen akademikeren har tilegnet seg på universitetet samt etterfølgende arbeidserfaring, men endelig en som har gjennomskuet røkla.

HA!

Selvfølgelig er det ikke bare "lureri" - hadde jeg ment det, så hadde jeg vel ordlagt meg litt annerledes. Men at det er noe i akkurat dette, når det gjelder den mer "klassiske" typen akademiker, er hevet over enhver tvil. Og ja - jeg har kjent, og kjenner, mange av dem - innen alt fra juss til samfunnsvitenskap :-)

"............................................"

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke bare "lureri" - hadde jeg ment det, så hadde jeg vel ordlagt meg litt annerledes. Men at det er noe i akkurat dette, når det gjelder den mer "klassiske" typen akademiker, er hevet over enhver tvil. Og ja - jeg har kjent, og kjenner, mange av dem - innen alt fra juss til samfunnsvitenskap :-)

"............................................"

;-)

Det er vel ikke tvil om at også innen akademia finnes mange personer som har mye snakk og lite innhold, men samtidig er det jo litt "typisk" å rakke ned på akademikere på mer generelt - og dermed også uriktig/upresist - grunnlag.

Skrevet

;-)

Det er vel ikke tvil om at også innen akademia finnes mange personer som har mye snakk og lite innhold, men samtidig er det jo litt "typisk" å rakke ned på akademikere på mer generelt - og dermed også uriktig/upresist - grunnlag.

En påstand jeg står for, er at omtrent halvparten av samfunnsvitenskapelige akademikere hører til de som i mange tilfeller legger altfor mye vekt på "fagspråklig babbel" i forhold til reellt, konstruktivt innhold.

"..............................................."

Annonse

Skrevet

Jeg fikk forresten spinalbedøvelse da jeg skulle ha keisersnitt - det MÅTTE de jo ha gjort uansett - de kunne jo ikke latt ungen være igjen der....men spinal er vel høyere opp på ryggen :)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg fikk forresten spinalbedøvelse da jeg skulle ha keisersnitt - det MÅTTE de jo ha gjort uansett - de kunne jo ikke latt ungen være igjen der....men spinal er vel høyere opp på ryggen :)

Aner ikke..Men det høres vondt ut uansett..auau! :-I

Og, nei, det høres ikke ut som noen god ide å la ungen være igjen..*lol*

:-)

Skrevet

Aner ikke..Men det høres vondt ut uansett..auau! :-I

Og, nei, det høres ikke ut som noen god ide å la ungen være igjen..*lol*

det er verre å føde normalt - likevel foretrekker jeg det :)

laguna1365380434
Skrevet

det er verre å føde normalt - likevel foretrekker jeg det :)

Såpass! Jeg vil helst slippe begge jeg..:-o

*krysser beina hardt sammen bare ved tanken*

Det må jo bare være helt jævlig det der, uansett hvor fine "premier" dere får!

Skrevet

Såpass! Jeg vil helst slippe begge jeg..:-o

*krysser beina hardt sammen bare ved tanken*

Det må jo bare være helt jævlig det der, uansett hvor fine "premier" dere får!

Det rare er at man VIL det.....der og da - det er en fandenivoldsk følelse. Klart man vil .- . de fleste vil, ellers hadde det jo vært flest enebarn - -noe det nok ikke er :)

Gjest lille pille trille
Skrevet

På mitt arbeidssted praktiseres dette ganske strengt. Det må være minst 5 cm2 sone fri for tatovering hvis vi skal legge epidural. Hvilken høyde man legger epidural i, kommer helt an på hvilket inngrep man skal gjøre. Det er for eksempel forskjell på en fødeepidural, keisersnitt, andre mage/tarmoperasjoner osv. Med andre ord: vil du ha / har behov for epidural/ spinal en gang i løpet av ditt liv er det lurt å holde området rundt ryggraden fri. Årsaken er at nålen man stikker inn i epiduralrommet med (eller spinalrommet) er hul, og man tar da med seg en liten rund bit av huden inn. Huden er alltid sterilisert med sprit/klorhexidin, så bakterier skal ikke være noe problem. Derimot kan fargestoffene lage mye krøll inni der. Farger inneholder metaller, kan lage betennelser, gi lammelser etc. Dette betyr jo ikke at det ville skje HVER gang, men risikoen er så stor at man velger å ikke ta den. Hvordan har de funnet ut dette? Helt sikkert ved å oppdage etterpå at dette kan gi komplikasjoner - noen sitter ute der et sted og har disse problemene fordi man ikke visste bedre...

Var det ryggen min - ville jeg helt klart spart den. Det er ikke bare ved fødsler man kan trenge epi/spinal. Det brukes masse ellers også fordi det er en skånsom måte å gi narkose/smertestillende på.

Hvis man på liv og død må tagge ned ryggen sin; spar 5 cm ca oppover hele ryggraden fra rompestjerten til skuldrene, så slipper vi til med smertestillende:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...