Gå til innhold

Spørsmål ang. feber.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg til vanlig har en temperatur på 36,5 og nå har 37,3 har jeg feber da?

Fortsetter under...

Skrevet

Du har litt høyrere temperatur enn vanlig, men feber har du ikke før du har 38.

Skrevet

Du har litt høyrere temperatur enn vanlig, men feber har du ikke før du har 38.

Men hvorfor har jeg høyere temperatur nå da?

Jeg føler meg varm og syk også.

Skrevet

Spørs om du brygger på et eller annet da?

Skrevet

Lurer stadig på det samme.

Men er man i tvil er det ikke rare feberen.

Dersom man virkelig har feber, kjenner man det, og bryr seg ikke stort om gradene som vises.

I allefall er det slik for meg.

Skrevet

Leger opererer gjerne også med "lett forhøyet kroppstemperatur" - det har stadig jeg, hver gang jeg har virusinfeksjon.

Vanligvis har jeg 35,5-36 men legen min har gjentatte ganger omtalt 37,3-37,9 som lett forhøyet kroppstemperatur.

Annonse

Skrevet

Så har du feber. Man kan ikke sette en grense og si at bare over den temperatur har man feber.

Skrevet

Godt spørsmål. Jeg har også normaltemp på 36.5. Og jeg kan føle meg skikkelig febersyk med en temp på 37,5. Men pr. definisjon har jeg altså ikke feber da.

Skrevet

Godt spørsmål. Jeg har også normaltemp på 36.5. Og jeg kan føle meg skikkelig febersyk med en temp på 37,5. Men pr. definisjon har jeg altså ikke feber da.

Nei jeg er jo syk, er veldig slapp å orker ikke å stå på beina spesielt lenge før jeg er helt gåen.

Har smerter både i bein,rygg og hode og føler meg febersyk.

Skrevet

Så har du feber. Man kan ikke sette en grense og si at bare over den temperatur har man feber.

Har jo hørt at under 38 så har man ikke feber.

Men synes det er rart at jeg plutselig nå har forhøyet temperatur og føler meg syk å så at jeg da ikke har feber.

Skrevet

Nei jeg er jo syk, er veldig slapp å orker ikke å stå på beina spesielt lenge før jeg er helt gåen.

Da har du feber!

Skrevet

Det viktigste er jo hvordan du føler deg. Du er syk uansett om du har feber eller ikke.

Skrevet

Jeg vil tro at hvis man har mere enn 0,8 grader høyere temp enn normalt (for deg), så har du begynnende feber.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...