Gå til innhold

Hjelp! Depositumskonto..noen som vet?

Anbefalte innlegg

veldig viktig
Skrevet

Jeg har hatt en gammel sak som blir ordnet opp i nå en av de nermeste dagene med dnb/nor. Vet noen om de har noen karantetetid før man får opprettet ny lønnskonto og depositumskonto i denne banken?

Et spørsmål til: Kan en depositumskonto stå i en annen sitt navn enn den som leier (har navnet sitt på kontrakten)?

Hvis jeg skulle få problemer med og opprette konto, kan da gjøre det slik at en annet familiemedlem oppretter depositumskontoen med utleier?

Håper på raske svar!

veldig viktig
Skrevet

Det ble endel skrivefeil her, men er så stressa..

Skrevet

Vet ikke om de har karantene tid for dette, men depositumkonto skal opprettes hos den banken som huseier har kontor (hvis jeg ikke husker helt feil). Om kontoen står på noen andre enn i den som er nevnt i kontrakten, tror jeg blir vanskelig. En depositumkonto er jo en konto som er totalt sperret, og ingen andre enn de to som setter pengene inn, kan ta pengene ut, så da er det jo kjedelig at noen andre enn du og huseier (eller hvem det nå er du skal åpne depositumskonto sammen med) står med navn på denne kontoen!

Sånn var det iallefall når vi hadde depositumskonto! :-)

Skrevet

Vet ikke om de har karantene tid for dette, men depositumkonto skal opprettes hos den banken som huseier har kontor (hvis jeg ikke husker helt feil). Om kontoen står på noen andre enn i den som er nevnt i kontrakten, tror jeg blir vanskelig. En depositumkonto er jo en konto som er totalt sperret, og ingen andre enn de to som setter pengene inn, kan ta pengene ut, så da er det jo kjedelig at noen andre enn du og huseier (eller hvem det nå er du skal åpne depositumskonto sammen med) står med navn på denne kontoen!

haha.... blei visst en skriveleif der... depostiumskonto skal ikke åpnes der huseier har kontor, men konto!!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ang karantetid vet jeg ikke.

"Et spørsmål til: Kan en depositumskonto stå i en annen sitt navn enn den som leier (har navnet sitt på kontrakten)?"

Jeg tror den må stå i navnet på den som har skrevet under på kontrakten.

Kan du ikke opprette kontoen i en annen bank da? Du kan selv velge bank.

Gjest M.Angelica
Skrevet

"men depositumkonto skal opprettes hos den banken som huseier har kontor (hvis jeg ikke husker helt feil)."

Da husker du feil. Det kan man velge selv =)

Skrevet

"men depositumkonto skal opprettes hos den banken som huseier har kontor (hvis jeg ikke husker helt feil)."

Da husker du feil. Det kan man velge selv =)

Jeg fikk beskjed om det da jeg skulle opprette depositumkonto.. men det er 3 år siden, da... Jeg hadde konto i NOR og huseieren i DNB, vi fikk ikke ha det i min bank! Jeg ringte faktisk og spurte!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg fikk beskjed om det da jeg skulle opprette depositumkonto.. men det er 3 år siden, da... Jeg hadde konto i NOR og huseieren i DNB, vi fikk ikke ha det i min bank! Jeg ringte faktisk og spurte!

Bestemte huseier dette?

Jeg har bodd på 5 forskjellige plasser på 3 år. Har alltid kunne velge selv. =)

Skrevet

Bestemte huseier dette?

Jeg har bodd på 5 forskjellige plasser på 3 år. Har alltid kunne velge selv. =)

Nei, huseier ville ha det i min bank, men vi fikk ikke lov av banken! Men nå har jo NOR og DNB slått seg sammen.... Husker jeg stressa masse med det den gang, men mulig NOR var litt sære...

Gjest M.Angelica
Skrevet

I husleielove står det bare:

§ 3-5 - Depositum

"Det deponerte beløp skal settes på særskilt konto med vanlige rentevilkår i finansinstitusjon som har rett til å tilby slik tjeneste i Norge."

Kilde: http://www.bolignorge.no/husleielovendel3.shtml

Gjest M.Angelica
Skrevet

Nei, huseier ville ha det i min bank, men vi fikk ikke lov av banken! Men nå har jo NOR og DNB slått seg sammen.... Husker jeg stressa masse med det den gang, men mulig NOR var litt sære...

Da tror jeg de bare var sære..

§ 3-5 - Depositum

"Det deponerte beløp skal settes på særskilt konto med vanlige rentevilkår i finansinstitusjon som har rett til å tilby slik tjeneste i Norge."

Skrevet

§ 3-5 - Depositum

Som jeg nå har sagt: jeg fikk IKKE LOV i NOR å opprette depositumkonto, vi ringte og sjekka! Samme det nå for min del, vi ordna det i en annen bank, og nå har vi kjøpt, så trenger ikke å tenke mer på det! ;-)

Skrevet

Da tror jeg de bare var sære..

§ 3-5 - Depositum

Virket som om dette var bankens regler, da... og ja, mulig de var veldig sære.... tror ikke de er bundet til å følge regler i husleielova...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Som jeg nå har sagt: jeg fikk IKKE LOV i NOR å opprette depositumkonto, vi ringte og sjekka! Samme det nå for min del, vi ordna det i en annen bank, og nå har vi kjøpt, så trenger ikke å tenke mer på det! ;-)

Ta det litt rolig da, jeg svarte bare på feil sted første gangen. Derfor samme svar to ganger.

Glad jeg ikke har den banken i allefall..

Skrevet

Ta det litt rolig da, jeg svarte bare på feil sted første gangen. Derfor samme svar to ganger.

Glad jeg ikke har den banken i allefall..

Ok! Jeg begynte å lure på hvor sta du var.... hehe.. sjekka bare svar til meg, jeg, ikke tråden...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ok! Jeg begynte å lure på hvor sta du var.... hehe.. sjekka bare svar til meg, jeg, ikke tråden...

He he =)

Skrevet

Depositumskontoen må stå i det navnet leiekontrakten står på.

Jeg leier ut noen leiligheter og hadde ikke godtatt noe annet. Hvis den står på andre er den verdiløs.

Det andre du spurte om vet jeg ikke.

Skrevet

Tror noen banker har null peiling på depositumskonto.

Min bank lurte meg til å betale gebyr for opprettelse av depositumskonto, enda det er utleiers ansvar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...