Gå til innhold

Hvilke lukter burde forbys på din jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Aftenpostens intranett oppfordres ansatte om å redusere bruken av parfyme og aftershave. Det er selvsagt ille dersom noen plages allergisk av dette, men hvis man ser bort fra allergi-argumentet: Hva er egentlig vesrt - svette eller parfyme? ;-)

Og hadde det vært like "stuerent" å ta opp på intranett at folk burde vaske seg bedre? Vaske håret oftere?? Etc.

Neppe.....

Personlig skulle jeg ønske at man på intranett oppfordret kolleger til ikke å stå og puste og pese i heisen etter at de har vært ute og røkt! ;-)

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article542521.ece

Skrevet

På jobben min er alle lukter "forbudt"! Både parfyme, svette og røyklukt!

Skrevet

På jobben min er alle lukter "forbudt"! Både parfyme, svette og røyklukt!

Hva med diverse matlukter fra matpakker, da? Er det f eks lov å ha en ørliten løkring oppå kjøttpålegget? ;-)

Skrevet

Hva med diverse matlukter fra matpakker, da? Er det f eks lov å ha en ørliten løkring oppå kjøttpålegget? ;-)

Ja, for da sitter vi i en stor kantine så der er det ingen som reagerer på det! Men løkånde er jo ikke akkurat noe særlig da.. men aldri hørt at noen har klagd på det! ;-)

Skrevet

Makrell i tomat på brødskiva. Uten tvil.

Skrevet

Satt på bussen på lørdag i 3 timer med 15 godt voksen italiener med hver sin parfyme. Ikke snakk om noe diskert duft, nei.

Det var ikke kjekt :-(

laguna1365380434
Skrevet

Kaviarbrødskive lukt, uten tvil! ;-) Eggepust er heller ikke noe særlig. Og noe sånn manne aftershave er vond..

:-)

Skrevet

Satt på bussen på lørdag i 3 timer med 15 godt voksen italiener med hver sin parfyme. Ikke snakk om noe diskert duft, nei.

Det var ikke kjekt :-(

Tenk på oss bussjåfører som sitter i den lukta hele dagen da :-/ Og tro meg 15 forskjellige parfymeodører er langt fra det verste! Har opplevd at gamle folk lukter både det ene og det andre, har til og med opplevd at en gammel dame dreit på seg i bussen. Hun satt selvsagt i setet rett bak meg...

Skrevet

Sterk parfymeduft. Lukt av gammelt svette. (Det er en på jobb som stinker. Noen mandager er han luktfri, men det varer ikke så lenge. Jeg tror lukten kommer av at han tar skittent arbeidsantrekk på seg etter at han nok har dusjet om morgenen.)

Skrevet

Jeg får skikkelig hodepine av enkelte parfymer. Hadde ikke grått hvis de ble forbudt.

Og så er det enkelte dyreeiere som lukter dyr. Sitter ved siden av en hundeeier av og til. Fy fete farao som han stinker! Hvordan får de det til? Sover de sammen med kjæledyrene sine med klærne på, eller hva? Hva? Noen?

Skrevet

Eden og Poison. Det er 2 parfymer som jeg ikke kan klare. Blir rett og slett uvel.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Tenk på oss bussjåfører som sitter i den lukta hele dagen da :-/ Og tro meg 15 forskjellige parfymeodører er langt fra det verste! Har opplevd at gamle folk lukter både det ene og det andre, har til og med opplevd at en gammel dame dreit på seg i bussen. Hun satt selvsagt i setet rett bak meg...

Jeg syns mer synd på den stakkars dama enn på deg.. Tror ikke akkurat man driter på seg med vilje nei.. :)

Skrevet

Parfymene Lou Lou og Chanel no.5 bør forbys. Jeg blir direkte dårlig av disse to.

Og svette og sure klær.

Skrevet

JEg synes det er like ille med svettelukt som av for mye parfymelukt. Jeg er ikke allergisk mot parfymer men av og til mister jeg helt pusten når det kommer noen neddynket.

Skrevet

Det satte seg en sterkt parfymert mann ved siden av meg på bussen en dag, jeg ble direkte kvalm. Synes ikke jeg kunne flytte meg eller be han flytte seg siden jeg satt innerst, så jeg måtte lide meg gjennom bussturen.

Gammel svettelukt er heller ikke spesielt godt å sniffe på, men litt frisk svette man får av å f.eks. sykle til jobben går greit.

Skrevet

Verste er svette sure klær som enkelte går med hver eneste dag i uke etter uke. Hjelper ikke å dusje visst en ikke skifter/vasker klærna.

Skrevet

Vanskelig å forby lukter, men jammen meg er sterk parfymelukt ganske irriterende, så i åpne kontorlandskap og hvor folk sitter flere sammen på ett kontor burde man vise hensyn til hverandre.

Problemet med pafrymelukt er vel egentlig ikke selve lukten,så altfor mye.

Skrevet

Verste er svette sure klær som enkelte går med hver eneste dag i uke etter uke. Hjelper ikke å dusje visst en ikke skifter/vasker klærna.

...men at mange tar på seg så altfor mye, skulle det stå...

Skrevet

Jeg syns mer synd på den stakkars dama enn på deg.. Tror ikke akkurat man driter på seg med vilje nei.. :)

Tror ikke hun fikk det med seg en gang... Det er langt fra alle passasjerer som er like oppegående.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...