morsan Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 På Aftenpostens intranett oppfordres ansatte om å redusere bruken av parfyme og aftershave. Det er selvsagt ille dersom noen plages allergisk av dette, men hvis man ser bort fra allergi-argumentet: Hva er egentlig vesrt - svette eller parfyme? ;-) Og hadde det vært like "stuerent" å ta opp på intranett at folk burde vaske seg bedre? Vaske håret oftere?? Etc. Neppe..... Personlig skulle jeg ønske at man på intranett oppfordret kolleger til ikke å stå og puste og pese i heisen etter at de har vært ute og røkt! ;-) http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article542521.ece 0 Siter
Tweetybilla Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 På jobben min er alle lukter "forbudt"! Både parfyme, svette og røyklukt! 0 Siter
morsan Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Skrevet 24. januar 2006 På jobben min er alle lukter "forbudt"! Både parfyme, svette og røyklukt! Hva med diverse matlukter fra matpakker, da? Er det f eks lov å ha en ørliten løkring oppå kjøttpålegget? ;-) 0 Siter
Tweetybilla Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Hva med diverse matlukter fra matpakker, da? Er det f eks lov å ha en ørliten løkring oppå kjøttpålegget? ;-) Ja, for da sitter vi i en stor kantine så der er det ingen som reagerer på det! Men løkånde er jo ikke akkurat noe særlig da.. men aldri hørt at noen har klagd på det! ;-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Makrell i tomat på brødskiva. Uten tvil. 0 Siter
calendula Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Satt på bussen på lørdag i 3 timer med 15 godt voksen italiener med hver sin parfyme. Ikke snakk om noe diskert duft, nei. Det var ikke kjekt :-( 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Kaviarbrødskive lukt, uten tvil! ;-) Eggepust er heller ikke noe særlig. Og noe sånn manne aftershave er vond.. :-) 0 Siter
Reg@l Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Satt på bussen på lørdag i 3 timer med 15 godt voksen italiener med hver sin parfyme. Ikke snakk om noe diskert duft, nei. Det var ikke kjekt :-( Tenk på oss bussjåfører som sitter i den lukta hele dagen da :-/ Og tro meg 15 forskjellige parfymeodører er langt fra det verste! Har opplevd at gamle folk lukter både det ene og det andre, har til og med opplevd at en gammel dame dreit på seg i bussen. Hun satt selvsagt i setet rett bak meg... 0 Siter
fresja Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Sterk parfymeduft. Lukt av gammelt svette. (Det er en på jobb som stinker. Noen mandager er han luktfri, men det varer ikke så lenge. Jeg tror lukten kommer av at han tar skittent arbeidsantrekk på seg etter at han nok har dusjet om morgenen.) 0 Siter
tonie Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Jeg får skikkelig hodepine av enkelte parfymer. Hadde ikke grått hvis de ble forbudt. Og så er det enkelte dyreeiere som lukter dyr. Sitter ved siden av en hundeeier av og til. Fy fete farao som han stinker! Hvordan får de det til? Sover de sammen med kjæledyrene sine med klærne på, eller hva? Hva? Noen? 0 Siter
Mista nikket Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Eden og Poison. Det er 2 parfymer som jeg ikke kan klare. Blir rett og slett uvel. 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Tenk på oss bussjåfører som sitter i den lukta hele dagen da :-/ Og tro meg 15 forskjellige parfymeodører er langt fra det verste! Har opplevd at gamle folk lukter både det ene og det andre, har til og med opplevd at en gammel dame dreit på seg i bussen. Hun satt selvsagt i setet rett bak meg... Jeg syns mer synd på den stakkars dama enn på deg.. Tror ikke akkurat man driter på seg med vilje nei.. 0 Siter
Luska Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Parfymene Lou Lou og Chanel no.5 bør forbys. Jeg blir direkte dårlig av disse to. Og svette og sure klær. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 JEg synes det er like ille med svettelukt som av for mye parfymelukt. Jeg er ikke allergisk mot parfymer men av og til mister jeg helt pusten når det kommer noen neddynket. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Det satte seg en sterkt parfymert mann ved siden av meg på bussen en dag, jeg ble direkte kvalm. Synes ikke jeg kunne flytte meg eller be han flytte seg siden jeg satt innerst, så jeg måtte lide meg gjennom bussturen. Gammel svettelukt er heller ikke spesielt godt å sniffe på, men litt frisk svette man får av å f.eks. sykle til jobben går greit. 0 Siter
rose23 Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Verste er svette sure klær som enkelte går med hver eneste dag i uke etter uke. Hjelper ikke å dusje visst en ikke skifter/vasker klærna. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Vanskelig å forby lukter, men jammen meg er sterk parfymelukt ganske irriterende, så i åpne kontorlandskap og hvor folk sitter flere sammen på ett kontor burde man vise hensyn til hverandre. Problemet med pafrymelukt er vel egentlig ikke selve lukten,så altfor mye. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Verste er svette sure klær som enkelte går med hver eneste dag i uke etter uke. Hjelper ikke å dusje visst en ikke skifter/vasker klærna. ...men at mange tar på seg så altfor mye, skulle det stå... 0 Siter
Reg@l Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Jeg syns mer synd på den stakkars dama enn på deg.. Tror ikke akkurat man driter på seg med vilje nei.. Tror ikke hun fikk det med seg en gang... Det er langt fra alle passasjerer som er like oppegående. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.