Gå til innhold

Hvordan avinnstallere Norton?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får det ikke til! Det fulgte med et 3 mnds abonnement på Norton da jeg kjøpte maskina og det har gått ut for lengst (bruker noe annet nå) og jeg er ikke interessert i å benytte det videre. Men jeg får jo f*** ikke avinstallert skiten!

Og konstant kommer det opp et vindu som opplyser meg om at Norton har gått ut og må fornyes, en sikkerhetsadvarsel fra Symantec. Jeg har prøvd å fjerne programmet som styrer den operasjonen, men det nekter fordi Norton er avhengig av det. Jeg tørner snart! Dette vinduet kommer opp annenhvert minutt omtrent og jeg blir snart gaaaaal!!! HJELP!

Fortsetter under...

Skrevet

Kontrollpanel, Fjerne/Avinstallere?

Evt bruk Søk-funksjonen, let opp filene og kikk etter avinstalleringsbiten.

Skrevet

Kontrollpanel, Fjerne/Avinstallere?

Evt bruk Søk-funksjonen, let opp filene og kikk etter avinstalleringsbiten.

Norton kommer ikke opp på fjerne / avinstallere og såvidt jeg husker kunne ikke kjæresten min finne noen avinstallerings-del da han omsider fant selve programmet på maskina. Mystisk.

Skrevet

Norton kommer ikke opp på fjerne / avinstallere og såvidt jeg husker kunne ikke kjæresten min finne noen avinstallerings-del da han omsider fant selve programmet på maskina. Mystisk.

Forundrer meg egentlig ikke.

På første pc'n hadde vi Norton. Det var et beinhardt fascistprogram som ikke bare dirigerte maskinen, men også alle i familien og til og med gjester og nærmeste naboer.

Neida, men det var veeeeldig overkjørende på alt mulig. Det samme med Realplayer, ingen av disse programmene går an å ha i hus for skikkelige folk.

Beklager at jeg ikke var til hjelp - det dukker sikkert opp noen med betydelig mer kompetanse på feltet.

PS: Bruker gratisprogrammet avast og det er fenomenalt på alle hold. Anbefales!

Skrevet

Installer Norton på nytt og så avinstaller. Ofte blir det rot i alle registeroppføringene.

Mulig du har et virus som skaper problemer med avinstallering.

Da kan du installere et annet antivirusprogram først, f eks AVG som er gratis og la det oppdatere og fjerne viruset, så installerer du Norton og avinstallerer det.

Skrevet

Installer Norton på nytt og så avinstaller. Ofte blir det rot i alle registeroppføringene.

Mulig du har et virus som skaper problemer med avinstallering.

Da kan du installere et annet antivirusprogram først, f eks AVG som er gratis og la det oppdatere og fjerne viruset, så installerer du Norton og avinstallerer det.

Jeg har avg og det kjøres jevnlig, har ikke funnet noe virus.

Norton fulgte med på maskina da jeg kjøpte den (ny), har ikke cd med det på tror jeg. Har sett i brukermanualen til Norton og der står det at man skal gå inn på kontrollpanel og så endre/fjerne. men Norton kommer jo ikke opp i lista jo!

Annonse

Skrevet

Jeg har avg og det kjøres jevnlig, har ikke funnet noe virus.

Norton fulgte med på maskina da jeg kjøpte den (ny), har ikke cd med det på tror jeg. Har sett i brukermanualen til Norton og der står det at man skal gå inn på kontrollpanel og så endre/fjerne. men Norton kommer jo ikke opp i lista jo!

"Norton kommer jo ikke opp i lista jo!"

:-)

Det er derfor du må reinstallere Norton, så du får opp avistalleringsoppføringen, og kan avinstallere den.

Skrevet

"Norton kommer jo ikke opp i lista jo!"

:-)

Det er derfor du må reinstallere Norton, så du får opp avistalleringsoppføringen, og kan avinstallere den.

Skjønner, men som sagt tror jeg ikke det fulgte med noen cd med Norton på...? Må vel ta en runde og se hva osm ligger i bunken, men det orker jeg ikke i kveld. :o) Men takk for tipset!

Skrevet

Skriv en mail til Symantec og forklar problemet, så sender de deg en programsnutt som renser maskinen for alle spor av Norton. Har hatt samme problem selv en gang.

Skrevet

Skriv en mail til Symantec og forklar problemet, så sender de deg en programsnutt som renser maskinen for alle spor av Norton. Har hatt samme problem selv en gang.

Virkelig?! Har du kanskje en mail-adresse? *Smiske*

Skrevet

Virkelig?! Har du kanskje en mail-adresse? *Smiske*

Se om du får noe ut av http://www.symantec.com/techsupp/home_homeoffice/products/nav/nav_2005/contact.html

Hvis du har en annen versjon må du klikke på den her først: http://www.symantec.com/techsupp/home_homeoffice/select_product_ts.html?src=hho_us - og så klikke "contact support" på siden du kommer til.

Det er ganske lenge siden jeg hadde tilsvarende problem, så det er ikke sikkert de gjør det på samme måte nå. Men du får sikkert hjelp :)

Skrevet

Se om du får noe ut av http://www.symantec.com/techsupp/home_homeoffice/products/nav/nav_2005/contact.html

Hvis du har en annen versjon må du klikke på den her først: http://www.symantec.com/techsupp/home_homeoffice/select_product_ts.html?src=hho_us - og så klikke "contact support" på siden du kommer til.

Det er ganske lenge siden jeg hadde tilsvarende problem, så det er ikke sikkert de gjør det på samme måte nå. Men du får sikkert hjelp :)

Takk og takk og takk! Skal se på saken i kveld. :o)

Skrevet

Jeg lastet ned et program fra symantecs sider som fjernet alt.

Det er ikke nok å reinstallerer og avinstallere. Programmet er laget slik at du ikke får fjernet det helt. Sikkert slik at virus o.l. ikke skal fjerne det. Men det er rimelig irriterende når du ønsker å bli kvitt det.

Husker ikke hva programmet het, men kan sjekke det i kveld.

Annonse

Skrevet

Jeg lastet ned et program fra symantecs sider som fjernet alt.

Det er ikke nok å reinstallerer og avinstallere. Programmet er laget slik at du ikke får fjernet det helt. Sikkert slik at virus o.l. ikke skal fjerne det. Men det er rimelig irriterende når du ønsker å bli kvitt det.

Husker ikke hva programmet het, men kan sjekke det i kveld.

*Smask* Du kan gjerne sende meg lenka pr. mail om du gidder.

[email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...