Gå til innhold

hva f. er det han venter på?

Gjest noen mannfolk som kjenner seg igjen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært samboer med en mann i snart 4 år, vi har vært sammen i snart 7. Vi har to barn sammen. Han vet så inderlig godt at jeg veldig gjerne vil gifte meg, både pga av ungene og meg selv + at jeg synes det er en flott markering av to som ønsker å være sammen.

Han sier han vil, men ser ikke for seg noen stor bryllupsfeiring pga sjenanse (!). Greit nok. Men kommer vi noen vei?! NEI! Han sier stadig neste sommer -men sommer kommer og sommer går. Hvorfor i huleste kvier han seg???? Er det mulig å være redd for å gifte seg når man har to barn sammen????

Hjelp meg å forstå, anyone..

Skrevet

Hvorfor frir ikke du da? :-)

Er for gammeldags og ettersom vi har snakket såpass mye om det, synes jeg han bør gjøre det for å overbevise meg på en måte.

Skrevet

Jeg bare bestillte ringer og booka time hos byfogden, jeg.

hadde bodd sammen i 11 år, to småunger felles hus og gjeld. Vi gjorde det mest for å være hverandres nærmeste pårørende, pga arv etc.

--skulle jeg venta til han fikk ut finger'n hadde vi ikke vært gift nå!

Skrevet

Jeg bare bestillte ringer og booka time hos byfogden, jeg.

hadde bodd sammen i 11 år, to småunger felles hus og gjeld. Vi gjorde det mest for å være hverandres nærmeste pårørende, pga arv etc.

--skulle jeg venta til han fikk ut finger'n hadde vi ikke vært gift nå!

Også så koselig da gitt... :) Men skjønner tankegangen.

Skrevet

Er for gammeldags og ettersom vi har snakket såpass mye om det, synes jeg han bør gjøre det for å overbevise meg på en måte.

Litt vanskelig å tvinge en mann til å gjøre sånt, da.. blir vel ikke spesielt romantisk da? ;-)

Hvis du er utålmodig og syns han er treig så ville jeg heller laget en romantisk situasjon og fridd selv :-) Å "mase" seg til et frieri kan jo ikke være særlig stas.

Skrevet

Får dere det bedre sammen etter at dere evt gifter dere?

Skrevet

Også så koselig da gitt... :) Men skjønner tankegangen.

Det blei faktisk veldig koselig når vi bare tok bestemmelsen! Bittelite bryllup med oss og forloverne, og ut på restaurant. -også fikk vi masse presanger, det hadde vi nesten ikke tenkt på engang!

Jentungen var litt fornærma, da. Hun ville også gifte seg med pappa og få fin ring ;-)

Skrevet

Høres ut som han ikke vil ha selskap og minst mulig oppmerksomhet. Kan dere ikke bare dra til syden på en varm hvit strand å gifte dere? Må vel ordne papirmølla hos byfogden også, men mindre "stress" for han da. Eller bare byfogden i all hemmelighet :)

Når dere kommer hjem så ordner dere en "endelig gift" fest med venner og familie. Da uten denne stivpyntinga.

Jeg har en mann som ikke liker stive selskaper, men kan gjerne være mange samlet på fest.

Skrevet

Kanskje du skal slutte å forvente slikt av han, når han så tydelig ikke får gjort noe. Du ender opp med å bli bare mer og mer skuffet. Senk kravene litt og hent papirer selv. Start prosessen, så ser du jo da om han er med på den.

Innse at dette er mer viktig for deg enn han, så da bør jo du handle istedetfor å håpe at han skal være slik som du ønsker. At du er gammeldags gjør ikke han mer romantisk og mindre sjenert.

Skrevet

Dere har vært sammen i 7 år, samboere i 4 år og har 2 barn.... hva er det egentlig han må bevise?

Skrevet

Litt vanskelig å tvinge en mann til å gjøre sånt, da.. blir vel ikke spesielt romantisk da? ;-)

Hvis du er utålmodig og syns han er treig så ville jeg heller laget en romantisk situasjon og fridd selv :-) Å "mase" seg til et frieri kan jo ikke være særlig stas.

Enig.

Skrevet

Dere har vært sammen i 7 år, samboere i 4 år og har 2 barn.... hva er det egentlig han må bevise?

At han vil gifte seg med meg! Han sier han vil men gjør ikke noe med det -jeg har sagt for lenge siden at han må fri hvis vi skal bli gift.

Skrevet

Kanskje du skal slutte å forvente slikt av han, når han så tydelig ikke får gjort noe. Du ender opp med å bli bare mer og mer skuffet. Senk kravene litt og hent papirer selv. Start prosessen, så ser du jo da om han er med på den.

Innse at dette er mer viktig for deg enn han, så da bør jo du handle istedetfor å håpe at han skal være slik som du ønsker. At du er gammeldags gjør ikke han mer romantisk og mindre sjenert.

Nei det har du rett i. Du har nok et poeng.. Det er bare så mye som ligger til grunn for at jeg så inderlig hadde ønsket at han fridde... men kan hende jeg må glemme det og bare se på hele greia som rent praktisk.

Skrevet

Jeg ville snakket med ham om det og foreslått en dato, og tilbudt meg å ordne mesteparten av det praktiske rundt det. Det trenger ikke være noen stor fest. Det å gifte seg er tross alt ikke et stort skritt å gå til, og vil ikke være noen stor endring, når man allerede har barn sammen.

Skrevet

Får dere det bedre sammen etter at dere evt gifter dere?

Ja kanskje vi får det også -det er mye som ligger til grunn for at vi bør være gift uten at jeg vil komme nærmere innpå det. Og så er det da i tillegg praktisk mtp evnt død, arv, barna osv, sov.

Skrevet

Nei det er det som er så kjipt... Blir helt feil!

Skrevet

At han vil gifte seg med meg! Han sier han vil men gjør ikke noe med det -jeg har sagt for lenge siden at han må fri hvis vi skal bli gift.

Han bør overbevise deg om at han ønsker å gifte seg med deg? Den skjønte jeg ikke.

Er ikke det viktigste at han elsker deg, ønsker å leve med deg og ha barn sammen med deg?

Hva vil endres om dere gifter dere?

Skrevet

Nei det har du rett i. Du har nok et poeng.. Det er bare så mye som ligger til grunn for at jeg så inderlig hadde ønsket at han fridde... men kan hende jeg må glemme det og bare se på hele greia som rent praktisk.

Jeg tror det er bedre om du setter pris på de gode egenskapene han har - årsakene til at du valgte han, enn at du blir skuffet over hans manglende iver etter å fri.

Jeg skjønner godt at det kan bety noe for enkelte - jeg er jo selv blitt fridd til og jeg syntes det var flott. Men hvis du snur på det kan du møte en drittsekk av en mann som frir og tar deg med til presten. så begynner marerittet av et ekteskap. Mannen din kan være verdens beste om han nødvendigvis ikke setter seg på kne med med romantiske ord og ring.

En annen ting er at de fleste menn ikke liker hint, tror de ofte ikke forstår kvinners hint. De takler mye bedre direkte tale. så du kan jo spørre han om det er greit at du henter papirer og ellers forbereder vielse.

Skrevet

Noen har bare ikke giftetrangen i seg, kjenner meg igjen: vil gjerne leve i et forhold og önsker at dette forholdet skal vare lengst mulig, men kunne virkelig aldri tenke meg à gifte meg; seremonien byr meg i mot, men ogsà det à skrive under et papir ang. noe som bare gjelder kjaeresten min og meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...