Gjest uten fast nick nå Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Vi venter tvillinger! en gutt, en jente. Vi vurderer følgende navn: Naomi og Natanael. Hva er "dommen" ? ;-) 0 Siter
Gjest Yljali Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 En fotomodell og en engel? Begge av nordafrikansk opprinnelse? Tvillinger har jo gjerne samme opphav i hvert fall Vil ikke være kritisk, alle har sin smak i fhd til navn. Men det er navn som gir meg klare assosiasjoner, og som krever både en viss stil og et etternavn som matcher navnene. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Helt ok navn :-) På foreldre-småbarn forum har det vært diskutert navn hele dagen - der får du god respons ) 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 sorry, jeg synes ikke det passer på bleke "nordmenn".... Det siste har jeg ikke hørt før, men jente navnet er fint... Hva med Adina ( forelsket meg i det i dag) og Vetle eller Oliver? 0 Siter
Gjest Likte de ikke Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Ikke noe fint, dessverre. Og er det ikke NatanIel, ikke NatanAel? 0 Siter
Gyda Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Jeg liker (dessverre) ikke noen av navnene. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Med de navna er det stor fare for at ungene blir narkomane. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Hvis dere er "helnorske" så synes jeg navnene er litt vel sære Hvis dere har amerikanske aner så stiller deg seg litt anderledes. Men om de skal hete Namomi Olsen, vel.... Eneste variant jeg kunne like er Nathalie istedenfor Nataniel (hvis det var sånn du skrev det) 0 Siter
Gjest judge Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Ser for meg foreldrene enten veldig unge og umodne, eller med litt lavere IQ enn folk flest. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Ser for meg foreldrene enten veldig unge og umodne, eller med litt lavere IQ enn folk flest. Hehe, tenkte jeg også. :-) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Ikke min smak i det hele tatt. Jeg liker best norske navn på norkse unger, medmindre en av foreldrene ikke er norsk. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Med de navna er det stor fare for at ungene blir narkomane. Næsj, har da aldri hørt om noen narkomane som heter Naomi og Natanael! Narkomane heter Ronny, Johnny og Siv! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 I motsetning til visse andre her synes jeg Nataniel og Naomi er flotte navn! :-) 0 Siter
laban Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 For meg virker slike navn utenlandske. Ikke noe galt i det, men jeg ville automatisk trodd at de eller (en av) foreldrene ikke var norske. Og de klinger veldig dårlig sammen med mange heilnorske etternavn. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Ikke min smak i det hele tatt. Jeg liker best norske navn på norkse unger, medmindre en av foreldrene ikke er norsk. Det er bibelske navn. Noen bibelske navn er vanlige her (Eva, Jakob, Marie/Maria, Paul(us)) osv - mens andre er mer uvanlige. En i min familie er døpt Abraham (gammel onkel, prestesønn). Akkurat de navnene du ønsker deg, er mye brukt i USA, særlig av folk med jødisk bakgrunn. Men nå er jo slikt veldig motebetinget, da. Rent logisk sett skulle det være null forskjell på å kalle ungen sin Jakob eller Jafet. Begge bibelske mannsnavn. 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Nei, dette synes ikke jeg var noe pent. Er tilbøyelig for at Nathalie er fint (avhenger av etternavn også). Christoffer kan kanskje være navnealternativ for gutten? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Hvis dere er "helnorske" så synes jeg navnene er litt vel sære Hvis dere har amerikanske aner så stiller deg seg litt anderledes. Men om de skal hete Namomi Olsen, vel.... Eneste variant jeg kunne like er Nathalie istedenfor Nataniel (hvis det var sånn du skrev det) Nataniel er jo guttenavn da, så det vil kanskje være litt kjipt for pjokken å hete Nathalie i stedet? ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.