L.A.M.B Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Så dersom navnet er norsk (og ja, det skrives uten t) er det automatisk uoriginalt og kjedelig, men dersom det er utenlandsk kvalifiserer det til originalt og fint? Jaja, standpunktet ditt er i det minste originalt nok. Finnes da mange fine norske navn. Men det er navnene som alle har jeg ikke liker, Uansett om det er norsk, engelsk, afrikansk eller kinesisk. 0 Siter
laban Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Noen som liker gutte navnet Frode? :-) Jeg synes Frode er ganske fint. 0 Siter
L.A.M.B Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Noen som liker gutte navnet Frode? :-) Nei. Det er et fælt navn! 0 Siter
Goldy79 Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Jeg synes Frode er ganske fint. Jeg liker godt Bjarte, Christoffer, Thomas, Rune 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Finnes da mange fine norske navn. Men det er navnene som alle har jeg ikke liker, Uansett om det er norsk, engelsk, afrikansk eller kinesisk. Det er jo noe helt annet. Men der er nok Solveig et dårlig eksempel for deg, for det er slett ikke noe overbrukt navn for småjenter nå for tiden. 0 Siter
morsan Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Ciara, Sophia, Abigail, Christina er forresten også fine jentenavn. Abigail er den ene gåsa i Aristokattene! ;-) 0 Siter
laban Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Finnes da mange fine norske navn. Men det er navnene som alle har jeg ikke liker, Uansett om det er norsk, engelsk, afrikansk eller kinesisk. For tiden tror jeg det helst er på sykehjemmene og i dødsannonsene at "alle" heter Solveig i hvert fall. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Naomi er kjempefint!!Gir meg absolutt ingen assosiasiasjoner om en bestemt bakgrunn, etnisitet, fremtid som evt narkoman e.l., som noen nedenfor i tråden skrev om. Litt sjeldent i Norge er det nok, men dess sjeldnere dess bedre, synes jeg da. Guttenavnet synes jeg personlig er finere skrevet som Nathaniel. 0 Siter
Goldy79 Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Naomi er kjempefint!!Gir meg absolutt ingen assosiasiasjoner om en bestemt bakgrunn, etnisitet, fremtid som evt narkoman e.l., som noen nedenfor i tråden skrev om. Litt sjeldent i Norge er det nok, men dess sjeldnere dess bedre, synes jeg da. Guttenavnet synes jeg personlig er finere skrevet som Nathaniel. Ole Andreas er fint :-)) 0 Siter
Gjest El farero Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Pompel og Pilt, eller hva med Møre og Romsdal. 0 Siter
morsan Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Jeg har aldri tenkt "å for et stygt navn" når jeg har lest om Naomi Campbell. Nathaniel er heller ikke stygt "i seg selv", men jeg synes begge navnene er veldig fremmedartede i Norge. Nå skjønner jeg på noen svar som du gir at barna har en mer internasjonal bakgrunn. Men dersom man ikke kan "skilte" med noe slikt, synes jeg at å gi barna sine veldig fremmedartede navn gir litt inntrykk av at man ønsker å for-fiiine seg selv litt. Slik som sjømenn før i tiden, som kom hjem og hadde fått en smak av den store verden og ville gi barna sine navna Harry, Marry og Kent! ;-) 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Jeg kjenner en grei Naomi. Men Nathanael... Grøss...Han er dømt til at alle blir å skrive navnet hans feil. Det er kjedelig å hele tida måtte stave navnet sitt i alle sammenhenger. Ikke klinger det bra heller. Må de ha samme bokstav? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Det er der bare tullball, SDD. Ingen barn blir mobbeofre på grunn av navnet sitt. At noen mobbeofre OGSÅ blir ertet med hva det heter, er noe helt annet. For øvrig er det en så stor flora av utenlandssklingende navn på de fleste nogenlunde bebygde steder i Norge nå, at ungene har hetl andre referanser for hva som er "rare" navn og ikke. Guttungen (5) hever ikke et øyelokk over navn som Erhan, Amadeus, Milton, Huong, og Mustafa - men han holdt på le seg fullstendig skakk da han nylig hørte om en som et Knut. Noe rarere hadde han aldri hørt. ;o) Når det er sagt, vil jo de fleste synes at det er greit å slippe å gjenta, forklare og stave navnet sitt hver eneste gang de presenterer seg. "Ingen barn blir mobbeofre på grunn av navnet sitt." Største våset jeg noensinne har lest. Jeg har vært barn jeg også. Gått i store klasser. Jeg kunne kommet opp med mange eksempler på unger som har fått gjennomgå utelukkende på grunn av sine navn. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 "Ingen barn blir mobbeofre på grunn av navnet sitt." Største våset jeg noensinne har lest. Jeg har vært barn jeg også. Gått i store klasser. Jeg kunne kommet opp med mange eksempler på unger som har fått gjennomgå utelukkende på grunn av sine navn. Men det er vel en stund siden du gikk på skolen, eller hur? Nå til dags er det mange flere rare navn, så jeg tror ikke det er så mye erting pga. navn lenger. Og veeeldig sjelden mobbing _bare_ pga. navn... Tror jeg,- men nå er skolen vår ikke så veldig utsatt i så måte tror jeg. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Nataniel er jo guttenavn da, så det vil kanskje være litt kjipt for pjokken å hete Nathalie i stedet? ;o) jeg tenkte at hvis de likte formen på navnet, så kunne heller jenta få Nathalie-navnet, så fikk de heller kalle gutten noen annet;O) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 "Ingen barn blir mobbeofre på grunn av navnet sitt." Største våset jeg noensinne har lest. Jeg har vært barn jeg også. Gått i store klasser. Jeg kunne kommet opp med mange eksempler på unger som har fått gjennomgå utelukkende på grunn av sine navn. Jeg kan være villig til å gjøre unntak på navn som feks Analius eller Kukka, men utover det fastholder jeg det jeg sa. Erting, ja. Mobbing, nei. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Adina var flott. Forøvrig er vi ikke bleke nordmenn noen av oss ;-) ok, da går nok navnene fint 0 Siter
matildes mor Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Gratulerer med den gode nyheten!!! Mye spennende i vente!! Men navna-kan ikke si at de appelerte til meg!! Uansett lykke til med navnevalget-og husk det er barnet som skal leve med navnet resten av livet;-) 0 Siter
Mathildaa Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Gratulerer!!! Naomi tja... Nathanael synes jeg var litt merkelig, men Nathaniel synes jeg er kjempe fint! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.