Gå til innhold

Hva syns dere om følgende barnenavn?

Anbefalte innlegg

Så dersom navnet er norsk (og ja, det skrives uten t) er det automatisk uoriginalt og kjedelig, men dersom det er utenlandsk kvalifiserer det til originalt og fint?

Jaja, standpunktet ditt er i det minste originalt nok.

Finnes da mange fine norske navn. Men det er navnene som alle har jeg ikke liker, Uansett om det er norsk, engelsk, afrikansk eller kinesisk.

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

9

• laban

7

• L.A.M.B

7

• Sofline

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Finnes da mange fine norske navn. Men det er navnene som alle har jeg ikke liker, Uansett om det er norsk, engelsk, afrikansk eller kinesisk.

Det er jo noe helt annet.

Men der er nok Solveig et dårlig eksempel for deg, for det er slett ikke noe overbrukt navn for småjenter nå for tiden.

Annonse

For tiden tror jeg det helst er på sykehjemmene og i dødsannonsene at "alle" heter Solveig i hvert fall.

Naomi er kjempefint!!Gir meg absolutt ingen assosiasiasjoner om en bestemt bakgrunn, etnisitet, fremtid som evt narkoman e.l., som noen nedenfor i tråden skrev om. Litt sjeldent i Norge er det nok, men dess sjeldnere dess bedre, synes jeg da.

Guttenavnet synes jeg personlig er finere skrevet som Nathaniel.

Naomi er kjempefint!!Gir meg absolutt ingen assosiasiasjoner om en bestemt bakgrunn, etnisitet, fremtid som evt narkoman e.l., som noen nedenfor i tråden skrev om. Litt sjeldent i Norge er det nok, men dess sjeldnere dess bedre, synes jeg da.

Guttenavnet synes jeg personlig er finere skrevet som Nathaniel.

Ole Andreas er fint :-))

Jeg har aldri tenkt "å for et stygt navn" når jeg har lest om Naomi Campbell. Nathaniel er heller ikke stygt "i seg selv", men jeg synes begge navnene er veldig fremmedartede i Norge.

Nå skjønner jeg på noen svar som du gir at barna har en mer internasjonal bakgrunn.

Men dersom man ikke kan "skilte" med noe slikt, synes jeg at å gi barna sine veldig fremmedartede navn gir litt inntrykk av at man ønsker å for-fiiine seg selv litt.

Slik som sjømenn før i tiden, som kom hjem og hadde fått en smak av den store verden og ville gi barna sine navna Harry, Marry og Kent! ;-)

skorpionfisken

Jeg kjenner en grei Naomi. Men Nathanael... Grøss...Han er dømt til at alle blir å skrive navnet hans feil. Det er kjedelig å hele tida måtte stave navnet sitt i alle sammenhenger. Ikke klinger det bra heller.

Må de ha samme bokstav?

ShitDiddelyDo

Det er der bare tullball, SDD. Ingen barn blir mobbeofre på grunn av navnet sitt. At noen mobbeofre OGSÅ blir ertet med hva det heter, er noe helt annet.

For øvrig er det en så stor flora av utenlandssklingende navn på de fleste nogenlunde bebygde steder i Norge nå, at ungene har hetl andre referanser for hva som er "rare" navn og ikke.

Guttungen (5) hever ikke et øyelokk over navn som Erhan, Amadeus, Milton, Huong, og Mustafa - men han holdt på le seg fullstendig skakk da han nylig hørte om en som et Knut. Noe rarere hadde han aldri hørt. ;o)

Når det er sagt, vil jo de fleste synes at det er greit å slippe å gjenta, forklare og stave navnet sitt hver eneste gang de presenterer seg.

"Ingen barn blir mobbeofre på grunn av navnet sitt."

Største våset jeg noensinne har lest.

Jeg har vært barn jeg også. Gått i store klasser. Jeg kunne kommet opp med mange eksempler på unger som har fått gjennomgå utelukkende på grunn av sine navn.

Annonse

Jeg har vært barn jeg også. Gått i store klasser. Jeg kunne kommet opp med mange eksempler på unger som har fått gjennomgå utelukkende på grunn av sine navn.

Men det er vel en stund siden du gikk på skolen, eller hur?

Nå til dags er det mange flere rare navn, så jeg tror ikke det er så mye erting pga. navn lenger. Og veeeldig sjelden mobbing _bare_ pga. navn... Tror jeg,- men nå er skolen vår ikke så veldig utsatt i så måte tror jeg.

Nataniel er jo guttenavn da, så det vil kanskje være litt kjipt for pjokken å hete Nathalie i stedet? ;o)

jeg tenkte at hvis de likte formen på navnet, så kunne heller jenta få Nathalie-navnet, så fikk de heller kalle gutten noen annet;O)

Jeg kan være villig til å gjøre unntak på navn som feks Analius eller Kukka, men utover det fastholder jeg det jeg sa. Erting, ja. Mobbing, nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...