Sofline Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Finnes da mange fine norske navn. Men det er navnene som alle har jeg ikke liker, Uansett om det er norsk, engelsk, afrikansk eller kinesisk. Det er ifølge Statistisk Sentralbyrå ikke mer enn 4024 som heter Solfrid i Norge. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Godt poeng! Jeg ville i såfall gitt barna to navn hver, et "norsk" og et "utenlandsk". Jeg kjenner en halvt amerikaner, halvt nordmann som heter Elisabeth, og det kan jo lett brukes i begge land. Eller jeg ville gitt barna navn som brukes i mange land: navn som Kristine, Kristoffer, Peter, Sara, Fredrik, Maria (kommer selvsagt an på hvilke land foreldrene kommer fra). 0 Siter
org Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Gratulerer! Og så tvillinger, da gitt! Men navna - de likte jeg ikke. Som de andre sier, er de fremmedartete. Jeg mener ikke at alle skal hete Kari og Per eller Jorid og Ola. *S* 0 Siter
Sofline Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Det er der bare tullball, SDD. Ingen barn blir mobbeofre på grunn av navnet sitt. At noen mobbeofre OGSÅ blir ertet med hva det heter, er noe helt annet. For øvrig er det en så stor flora av utenlandssklingende navn på de fleste nogenlunde bebygde steder i Norge nå, at ungene har hetl andre referanser for hva som er "rare" navn og ikke. Guttungen (5) hever ikke et øyelokk over navn som Erhan, Amadeus, Milton, Huong, og Mustafa - men han holdt på le seg fullstendig skakk da han nylig hørte om en som et Knut. Noe rarere hadde han aldri hørt. ;o) Når det er sagt, vil jo de fleste synes at det er greit å slippe å gjenta, forklare og stave navnet sitt hver eneste gang de presenterer seg. Enig med deg. Det må være utrolig irriterende å skulle stave navnet sitt for folk hele tiden. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Nora er veldig fint Hehe, det er i hvert fall et lite originalt navn. *dulte* ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.