Gå til innhold

Hva syns dere om følgende barnenavn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

9

• laban

7

• L.A.M.B

7

• Sofline

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Godt poeng!

Jeg ville i såfall gitt barna to navn hver, et "norsk" og et "utenlandsk". Jeg kjenner en halvt amerikaner, halvt nordmann som heter Elisabeth, og det kan jo lett brukes i begge land.

Eller jeg ville gitt barna navn som brukes i mange land: navn som Kristine, Kristoffer, Peter, Sara, Fredrik, Maria (kommer selvsagt an på hvilke land foreldrene kommer fra).

Det er der bare tullball, SDD. Ingen barn blir mobbeofre på grunn av navnet sitt. At noen mobbeofre OGSÅ blir ertet med hva det heter, er noe helt annet.

For øvrig er det en så stor flora av utenlandssklingende navn på de fleste nogenlunde bebygde steder i Norge nå, at ungene har hetl andre referanser for hva som er "rare" navn og ikke.

Guttungen (5) hever ikke et øyelokk over navn som Erhan, Amadeus, Milton, Huong, og Mustafa - men han holdt på le seg fullstendig skakk da han nylig hørte om en som et Knut. Noe rarere hadde han aldri hørt. ;o)

Når det er sagt, vil jo de fleste synes at det er greit å slippe å gjenta, forklare og stave navnet sitt hver eneste gang de presenterer seg.

Enig med deg. Det må være utrolig irriterende å skulle stave navnet sitt for folk hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...