Gå til innhold

Samme programliesens på flere maskiner

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg har fått (gave) en Dell laptop. Den er ikke kommet ennå, og det er giveren som har snakket med selger og bestilt.

Nå sier giveren at selger sier jeg ikke kan bruke/"egentlig ikke er lov"å bruke min aldeles lovlige lisens for

Microsoft Office Word, som jeg har på den store maskina mi - på den nye laptopen.

Det syns jeg er merkelig. "Gates er så streng med lisensene sine, veit du" sa selger i telefonen til giveren. Altså, en person, en lisens, det er greit. Men om jeg har tjue maskiner i huset på den lisensen og alle er mine og det er jeg som bruker dem - så er det lovlig.

Trodde jeg.

?

Skrevet

Jeg tror det stemmer. F.eks så har bedrifter gjerne spesielle avtaler hvis de ansatte kan bruke programvaren hjemme i tillegg til på jobben.

MEN - det er en ting jeg mener det er helt greit å drite uendelig langt i. Har du kjøpt en lisens, så skal du kunne bruke den hvor f... du vil, så lenge det er du som bruker den og du ikke gir den til noen andre. Så, bare gi totalt beng i akkurat det, og bruk Office-lisensen din på alle maskinene dine med god moralsk samvittighet.

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...