Gå til innhold

hva er typiske navn på "problembarn"?

Anbefalte innlegg

Gjest Foreldrenes skyld
Skrevet

Det er jo ingen tilfeldighet at problembarn i USA blir kalt Tommy-boy og Tommy-girl.

Men selvsagt ikke navnets skyld at ungene ender opp slik. Det sier seg jo egentlig selv når man har foreldre som velger å kalle ungene sine for Chris, Kent, Ronny osv. Ikke ALLE, men en god del.

Fortsetter under...

Gjest navn på problembarn
Skrevet

Sikert flere som har nevnt disse nedover her, men likevel: Johnny, Ronny, Roger; Kenneth, Kent, Jim-*...*, Tom-*...*, Tommy, Roy, Linda, Monica.

Dessuten ser det for meg ut som en god del verstinger og gangsterbabes har dillete navn med massevis av c´er, x´er og h´er. Jålete navn.

hehe

så en utskrift på printeren jeg bruker her (på en cafe om en som søker seg fra fra jobben som meddommer i en rettsak.

og hva heter tiltalte, jo Jonny Olsen!! eller var det Hansen..?

samma det, navnet var erketypisk

Skrevet

Sikert flere som har nevnt disse nedover her, men likevel: Johnny, Ronny, Roger; Kenneth, Kent, Jim-*...*, Tom-*...*, Tommy, Roy, Linda, Monica.

Dessuten ser det for meg ut som en god del verstinger og gangsterbabes har dillete navn med massevis av c´er, x´er og h´er. Jålete navn.

vet at en del som tar helse og sosial og som går på hudpleien, heter Jeanette, Mariell og Michelle.

Skrevet

Heldigvis er ikke navnet til min sønn på lista deres ennå, å ja han har adhd.

Har ikke noe tro på dette med navn jeg, kjenner mange forskjellige navn med adhd m.m.

Hvilke navn er solskinnsbarn da?

Solveig, hun blir neppe henvist med det første:)

Sunniva er trygg.

Helene, Elisabeth, Elin. Anne Kathrine, og Camilla skulle være relativt trygge

Birk, Gorm, Håvard, Eirik,Sander ville jeg også tro ikke var de mest representerte i statistikken over barn som får problemer

Skrevet

Hei! Det er nok snakk om navn på vanekriminelle, født på 60- og 70-tallet, som går igjen på statistikkene. Ganske snevert, men med en flik av sannhet i seg. Navnene er dog alminnelige navn, og _mange_ har disse navnene. De navnene jeg skrev, bl.a. Christian (et overpopulært navn i 3 tiår), vil nok komme på statistikken i årene som kommer. jeg skrev det egentlig som et motstykke til disse navnene som vanligvis blir nevnt i slik sammenheng.

Jeg er faktisk gift med en veldig snill og flott mann, som bærer navnet Ronny. Synes synd på ham pga av navnet noen ganger. Hadde definitivt vært mer "classy" å presentert han med et annet navn ;o)

En god venn av meg heter Kenneth. Han har aldri vært borti noe bråk, men har hatt noen lese og skrivevansker på skolen

Synes også litt synd på han med det navnet. Søstera heter også noe spesielt, alla Marielle. Men det har gått bra med henne også

Annonse

Skrevet

De fleste variasjoner av engelske navn på norsk barn. Mike, Brian, Jonny, osv. Jeg så et glimrende eksempel på TV her en dag: han het Brian Mike.

laguna1365380434
Skrevet

Yvonne, Jeanette, Linda, Evy, Irme&iselin..

Jonny, Kent,Ken, Christer, Raymond, Roy, Kai, Ali, Kato, Frank, Kevin, Kenneth, Andre...Og alle dobbeltnavn varianter med samme, seff! ;-)

Men fortsatt finnes det ikke verre drittunger enn unger som heter Brage, Trym og Snorre!

Det står jeg ved!

Gjest Flystripa
Skrevet

*LOL*

Jeg vet om en som heter Kai Roger. Han er mildt sagt et problembarn,kan du si :P

Han kjenner jeg og :P

Gjest M.Angelica
Skrevet

Han kjenner jeg og :P

Kanskje det er han samme? Siden det bare er en av de, mener jeg ;)

Gjest samvarians versus årsak
Skrevet

Hm. Må bare komme med en liten kommentar, pga enkelte av innleggene nedenfor.

Det er selvsagt ikke slik at det er spesifikke navn som fører til spesifikke problemer! Poenget er vel at to ting sammenfaller:

Noen navn er vanligere i noen deler av befolkningen. Feks. har Preben visstnok vært et typisk vestkant-og rikfolks-navn, mens Ronny har vært mer vanlig blant lavtlønte i arbeiderklassen.

Samtidig er det slik at det er høyere grad av (visse typer) atferdsvansker i noen deler av befolkningen enn andre. Her kan jo mye spille inn, bl.a. en oppvekst under dårligere sosialøkonomiske forhold.

Sjekker man feks navnene hos dem med anorektiske spiseforstyrrelser, kan feks bildet se kanskje nesten motsatt ut (når det gjelder bakgrunn hos barna).

Det er slike sammenfallende faktorer som gjør at noen navn er vanligere enn andre hos folk med ulike diagnoser.

At to ting varierer sammen (samvarians) betyr altså ikke at det ene er årsak til det andre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...