Gå til innhold

Ang. "problemnavn"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vi ikke ressurssterke vi som har barn med medfødte lidelser/problem?

Hva mener du med dette?

Tyder jeg innlegget ditt feil?

Med "ikke ressurssterk" i denne sammenhengen tror jeg jubalong70 mener mennesker som i utgangspunktet ikke er av de sterkeste i samfunnet. Det kan være ulike grunner til å være lite ressurssterk; sykdom, dårlig økonomi, litt "mindre" smart etc. Altså ting som kan gjøre at man ikke stiller like sterkt som mange andre i samfunnet. Dårlig forklart, men tror kanskje folk skjønner forklaringen min? (har ikke tid til å sitte og formulere meg bra akkurat nå)

Jeg tror _ikke_ hun mener at alle som har barn med spesielle behov, lidelser eller problemer er ressurssvake.

Så hvis du følte deg truffet av en eller annen grunn, så tror jeg ikke du behøver det.

Skrevet

Selvsagt har det noe med foreldrene å gjøre, i de aller fleste tilfeller. Når du kaller barnet ditt Chris-Ronny, sier det det meste om deg som forelder. At Ronny, Tommy, Kim osv. blir sett på som pøbelnavn, er vel ingen tilfeldighet? Om det ikke har noe med foreldrene å gjøre, burde vel Magnus, Even, Harald osv. vært et navn i samme sjanger? Nei, jeg ville vært skeptisk til Kevin Andrés foreldre før jeg hadde møtt dem (og med 95% sannsynlighet etterpå også).

Skrevet

Ja, ikke sant?

Jeg tror ikke DOLerne trenger å holde på lommeboka når de møter Ronny eller Roger når de blir gamle. De har sikkert nok med å styre sin egen rullator. Derimot skal de se opp for Elias og Oliver!

*fnis*

Skrevet

Selvsagt har det noe med foreldrene å gjøre, i de aller fleste tilfeller. Når du kaller barnet ditt Chris-Ronny, sier det det meste om deg som forelder. At Ronny, Tommy, Kim osv. blir sett på som pøbelnavn, er vel ingen tilfeldighet? Om det ikke har noe med foreldrene å gjøre, burde vel Magnus, Even, Harald osv. vært et navn i samme sjanger? Nei, jeg ville vært skeptisk til Kevin Andrés foreldre før jeg hadde møtt dem (og med 95% sannsynlighet etterpå også).

Jeg kjenner foreldrene til en Kevin Andre (merke ingen apostroff, så vi lurer litt på når Kevin Første ble født...). Det er for så vidt greie foreldre det altså. Men navnet...huff!

Skrevet

Jeg leste en gang at det faktisk er laget undersøkelsene på disse områdene, og at folk med slike navn oftere kommer i fengsel enn andre.

Gjest samvarians versus årsak
Skrevet

Det er nok slik. Jeg har nettopp skrevet et svarinnlegg om dette på tråden lenger ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...