Gå til innhold

Angst og bekreftelse - og vinking...

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Jeg vet med fornuften at jeg må slutte å være redd, og slutte og lete etter symptomer hvert minutt på dagen. Men det er akkurat som om jeg har blitt en annen og angstfylt person ved denne graviditeten.

Kjæresten og jeg har snakket om at nå måtte jeg vente med en ny ultralyd til jeg var i uke 12, men i dag var jeg innom legen for å hente noen prøvesvar, og da kunne jeg ikke dy meg.

Jeg fikk mast meg til en ultralyd - og jommen meg lå den lille "ræka" der inne og vinket til meg!

Jeg kunne se at den beveget seg, selv om jeg bare er 10 uker på vei! Det var en fantastisk lettelse og en stor glede å se at det sto til liv!!!

Nå skal jeg prøve å finne roen, og bare nyte dette svangerskapet... Nå begynner jeg å få troen på at dette skal gå bra.

Tenk, den vinket til meg :-D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215600-angst-og-bekreftelse-og-vinking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Jeg skal minne deg på den innstillingen hvis du skriver innlegg om manglende forsterbevegelser om noen måneder... :-)

He-he.... kanskje ultralyd er som heroin? At man må stadig ha mer...

Helt alvorlig - jeg kommer sikkert til å få angst igjen, og jeg kommer sikkert til å tro at det er noe galt senere i svangerskapet også.

Men for hver gang jeg ser at det går bra, så er jeg litt nærmere målet. Og jeg ønsker virkelig å være rolig og avbalansert, og jobber med å få til dette. Jeg meditetere og tenker gode tanker.

Men innimellom så kortslutter hjernen min litt...

He-he.... kanskje ultralyd er som heroin? At man må stadig ha mer...

Helt alvorlig - jeg kommer sikkert til å få angst igjen, og jeg kommer sikkert til å tro at det er noe galt senere i svangerskapet også.

Men for hver gang jeg ser at det går bra, så er jeg litt nærmere målet. Og jeg ønsker virkelig å være rolig og avbalansert, og jobber med å få til dette. Jeg meditetere og tenker gode tanker.

Men innimellom så kortslutter hjernen min litt...

Man sier farvel til noe av sin fornuftsbaserte, kontrollerte tilværelse når man formerer seg. Sånn er det bare.

Annonse

Hvilket herlig syn det må ha vært!

Jeg skjønner du er bekymret. Du har vært gjennom mye.

Men nå tror jeg du kan begynne å slappe av. Du har sett et nydelig lite menneske inni deg, som til og med vinket. Det mennesket er 10 uker gammelt, og stortrives sikkert inni magen din.

Slapp av, tenk på hvordan livet blir når "reka" kommer ut. Tenk på trilleturer, myke kinn, en nydelig liten stump og masse kos!

Tenk på hvor godt det er å kunne legge ned en liten klump som sover og er bare verdens nydeligste!

fuji1365380447

Hvilket herlig syn det må ha vært!

Jeg skjønner du er bekymret. Du har vært gjennom mye.

Men nå tror jeg du kan begynne å slappe av. Du har sett et nydelig lite menneske inni deg, som til og med vinket. Det mennesket er 10 uker gammelt, og stortrives sikkert inni magen din.

Slapp av, tenk på hvordan livet blir når "reka" kommer ut. Tenk på trilleturer, myke kinn, en nydelig liten stump og masse kos!

Tenk på hvor godt det er å kunne legge ned en liten klump som sover og er bare verdens nydeligste!

Sukk, jeg har ikke engang våget å begynne å drømme om slike ting... Men jo, nå ser det ut til å gå bra, og jeg tror jeg kommmer til å få en fin sommer og høst med stor mage, og en fin høst med et lite nurk.

Jeg kan begynne å glede meg nå!

Sukk, jeg har ikke engang våget å begynne å drømme om slike ting... Men jo, nå ser det ut til å gå bra, og jeg tror jeg kommmer til å få en fin sommer og høst med stor mage, og en fin høst med et lite nurk.

Jeg kan begynne å glede meg nå!

Ja, du kan det! Det blir så kjempekoselig med stor mage! Og til høsten kan du storkose deg med en slik liten "bundel og joy" som ligger ved siden av meg på sofaen!

Men jeg vet det er lett å grave seg ned i bekymringer. Prøv bare å balansere dem ut litt med positive tanker også!

fuji1365380447

Ja, du kan det! Det blir så kjempekoselig med stor mage! Og til høsten kan du storkose deg med en slik liten "bundel og joy" som ligger ved siden av meg på sofaen!

Men jeg vet det er lett å grave seg ned i bekymringer. Prøv bare å balansere dem ut litt med positive tanker også!

Takk - nå smiler jeg ennå bredere her jeg sitter!

Godt å få høre litt om alt det gode også!

*gliser fårete*

Ja, det var nok et deilig syn! Hvis du har sett liv i uke 10 kan du begynne å ta det med ro!! Hvis det går galt før 12. uke, har fosteret ofte sluttet å leve en god stund på forhånd. Liv i uke 10 gir veldig gode odds :o) Håper bekymringen din avtar!!

Så deilig!

Kommer aldri til å glemme da jeg opplevde en kjempestor styrtblødning (av typen "skru på en kran") i uke 11+5. Var 100 prosent sikker på at dette ALDRI kunne ha gått bra. Dro til lege, som sendte meg på sykehus - der jeg måtte vente i timesvis. Så, omlag 5 timer etter blødningen startet, ble jeg sjekket. Var forberedt på at det hadde gått galt, og forventet å få se et dødt embryo, om noe.

Og der lå hun, prinsessa mi - og var blitt et bittelite minimenneske som tok saltoer og vinket!!!

Nå er hun 1 år :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...