Gå til innhold

Det som irriterer meg mest ved røykere...

Anbefalte innlegg

Gjest Venting, venting
Skrevet

... er ikke selve røyken og lukta, men tida!

Jeg venter aldri så mye på folk som når jeg er sammen med røykere. "Vent litt, skal bare ta en røyk først!"

Er jeg med venninner som røyker f. eks. på handlesenter, så må de alltid røyke før vi kan gå inn, så må de ut og røyke en gang eller to mens vi er der. Jada, jeg kan jo bare gå for meg selv så lenge, men det er ikke det som er poenget, det er irriterende med sånne avbrekk hele tida.

Jeg bor med en røyker, og det er alltid sånn at han må røyke før vi skal noe som helst. Før frokost: må ha røyk. Før middag: må ha røyk. Før vi skal reise et sted: må ha røyk. Før han eller vi skal gjøre husarbeid: må ha røyk.

Her om dagen satt jeg et kvarter i bilen og venta på han, for han måtte ha røyk etter å ha måket gården, før vi kunne kjøre av gårde.

Kjedelig å vente!!

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

5

• Babette

5

• kizmiaz

5

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Duppeditt
Skrevet

Da kunne vel DU ha måket mens han røkte, istedet for å sitte i bilen og surmule?

Gjest Venting, venting
Skrevet

Da kunne vel DU ha måket mens han røkte, istedet for å sitte i bilen og surmule?

Oj, dårlig dag i dag?

Hvis dette med måkinga og røykinga trenger en forklaring, så har du det her: Han måket gården med snøfreser, jeg måket med spade der han ikke kom til. Vi var ferdige med måkinga omtrent samtidig, og jeg antok at da kunne vi sette oss i bilen og reise med en gang, men han måtte røyke et kvarter først.

Ok?

Gjest Duppeditt
Skrevet

Oj, dårlig dag i dag?

Hvis dette med måkinga og røykinga trenger en forklaring, så har du det her: Han måket gården med snøfreser, jeg måket med spade der han ikke kom til. Vi var ferdige med måkinga omtrent samtidig, og jeg antok at da kunne vi sette oss i bilen og reise med en gang, men han måtte røyke et kvarter først.

Ok?

Et kvarter? Hva røyker han? Sigarer?

Gjest Venting, venting
Skrevet

Et kvarter? Hva røyker han? Sigarer?

Rullings.

Skrevet

Tror du egentlig er mer irritert på dine venner og din samboer, enn på røykere generelt.

Annonse

Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på en gang...

Jeg klarer fint å underholde meg selv de minuttene det tar for venner å gå ut å ta en røyk :-)

Skrevet

Jeg er enig med mummitrollet. Du virker generelt irritabel.

Det finnes alltid noe å irritere seg over, hvis man vil.

Gjest Venting, venting
Skrevet

Tror du egentlig er mer irritert på dine venner og din samboer, enn på røykere generelt.

Nei, jeg irriterer meg på disse personene pga. ventinga pga. røykinga.

Jeg irriterer meg ikke nødvendigvis hvis jeg må vente på de samme vennene eller samboeren av andre grunner enn røyking. Det som irriterer er holdninga: "Jeg røyker, og jeg MÅ røyke akkurat når det passer meg, og da må andre vente".

Hvorfor ikke tenke at "Nå har jeg lyst på en røyk, men nå har hun ventet på meg x antall ganger i dag, jeg kan ta røyken senere".

Gjest Venting, venting
Skrevet

Jeg er enig med mummitrollet. Du virker generelt irritabel.

Det finnes alltid noe å irritere seg over, hvis man vil.

Se svaret jeg ga Mummitrollet.

Skrevet

Eg har ein mann som røyker, og kunne godt tenka meg at han røyka ute siden det blir så ekkel lukt av røyking innendørs...

Skrevet

Jeg irriterer meg ikke nødvendigvis hvis jeg må vente på de samme vennene eller samboeren av andre grunner enn røyking. Det som irriterer er holdninga: "Jeg røyker, og jeg MÅ røyke akkurat når det passer meg, og da må andre vente".

Hvorfor ikke tenke at "Nå har jeg lyst på en røyk, men nå har hun ventet på meg x antall ganger i dag, jeg kan ta røyken senere".

Da synes jeg du skal tenke nøye gjennom om du egentlig liker disse menneskene du omgås, eller om vennene dine/samboeren din må endre oppførsel/livvstil for at du skal trives sammen med dem.

Skrevet

Så folk må aldri vente på deg?

Annonse

Gjest Venting, venting
Skrevet

Så folk må aldri vente på deg?

Jo, selvsagt. Alle må ventes på innimellom. Men å vente på personer som f. eks. er på do, skal skifte, har glemt noe, skal hente noe etc. er en ting. Det er ting man _må_ gjøre.

Jeg mener at det er misbruk av andres tid når en må vente på at en skal røyke, for røyking er ikke noe man _må_ gjøre.

Skrevet

Tenker du sånn hver gang du må på do, er sulten eller tørst eller har andre behov?

Skrevet

Jo, selvsagt. Alle må ventes på innimellom. Men å vente på personer som f. eks. er på do, skal skifte, har glemt noe, skal hente noe etc. er en ting. Det er ting man _må_ gjøre.

Jeg mener at det er misbruk av andres tid når en må vente på at en skal røyke, for røyking er ikke noe man _må_ gjøre.

"Jeg mener at det er misbruk av andres tid når en må vente på at en skal røyke, for røyking er ikke noe man _må_ gjøre."

Hehehe... der klarte jeg ikke å ta deg seriøst lenger. Dette kan jo ikke være annet enn tull.

Skrevet

Du har min sympati.

Min storrøykende eks trenerte absolutt alle gjøremål og handlinger som overhodet tenkes kan her i verden, og da mener jeg alle, med 'røyke først'.

Gjest soldier
Skrevet

Oj, dårlig dag i dag?

Ok?

Uten at jeg kjenner hverken venninnene dine eller mannen din, så setter jeg en hundrelapp på at de er mer likanes folk enn deg.

Skrevet

Joda, men for de som røyker og er avhengig av det, blir det nesten som å måtte på do.

Jeg tror de føler at nå MÅ jeg ha meg en røyk. Og de har lagt inn røykepausene i mange daglige rutiner - etter middagen, etter puling osv.

Gjest Venting, venting
Skrevet

"Jeg mener at det er misbruk av andres tid når en må vente på at en skal røyke, for røyking er ikke noe man _må_ gjøre."

Hehehe... der klarte jeg ikke å ta deg seriøst lenger. Dette kan jo ikke være annet enn tull.

Ok, jeg formulerer meg nok litt dårlig.

Ikke gjør dette til en stor sak, dette er kun et hjertesukk fra meg på en dag som kunne vært bedre. Poenget mitt er at det er irriterende at røyken er så viktig i røykernes liv. Er det virkelig ingen andre (ikkerøykere) som er enig i det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...