Gå til innhold

Det som irriterer meg mest ved røykere...

Anbefalte innlegg

Gjest Venting, venting
Skrevet

Joda, men for de som røyker og er avhengig av det, blir det nesten som å måtte på do.

Jeg tror de føler at nå MÅ jeg ha meg en røyk. Og de har lagt inn røykepausene i mange daglige rutiner - etter middagen, etter puling osv.

Ja, og det er det jeg ville frem til. Skummelt at de gjør røyking til en så viktig ting i livet sitt.

Takke meg til festrøykere.

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

5

• Babette

5

• kizmiaz

5

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Venting, venting
Skrevet

Uten at jeg kjenner hverken venninnene dine eller mannen din, så setter jeg en hundrelapp på at de er mer likanes folk enn deg.

Sannsynligvis har du nok rett i det.

Gjest Venting, venting
Skrevet

Du har min sympati.

Min storrøykende eks trenerte absolutt alle gjøremål og handlinger som overhodet tenkes kan her i verden, og da mener jeg alle, med 'røyke først'.

Oj, førstemann som er enig med meg.

Har fått hørt meg nedover i tråden her, ja.

Skrevet

Ok, jeg formulerer meg nok litt dårlig.

Ikke gjør dette til en stor sak, dette er kun et hjertesukk fra meg på en dag som kunne vært bedre. Poenget mitt er at det er irriterende at røyken er så viktig i røykernes liv. Er det virkelig ingen andre (ikkerøykere) som er enig i det?

Hvis jeg hadde hatt mange røykende venner kunne det nok hende at jeg hadde irritert meg, men slik som situasjonen er nå så er det svært sjelden jeg venter på røykere.

Faktisk så sjelden at jeg synes det kan være litt OK å være med som "fag hag" (*he he*) når de skal ut og røyke! ;-)

Skrevet

Jeg er helt med på at det kan være irriterende, særlig hvis man skal i vei og gjøre noe, men jeg skjønner ikke helt at det er et stort problem at venninnene dine går ut og tar en røyk mens dere er på shopping. Det er vel bare å shoppe videre det, og før du vet ordet av det er de tilbake?

Når vi snakker om venting, jeg har en venn som bare _må_ på do akkurat idet vi er på vei ut døra,og da mener jeg på do. Alltid. Det tar sånn tid! Jeg venter og venter og venter. Det samme skjer når vi er ute og spiser. Må på do etter at vi har betalt og kledd på oss. Der står man da, noen ganger i en halv time. Herregud så irriterende!

Skrevet

Du har min sympati.

Min storrøykende eks trenerte absolutt alle gjøremål og handlinger som overhodet tenkes kan her i verden, og da mener jeg alle, med 'røyke først'.

Kjenner til den sorten der, ja.

Pleier å si når _han_ blir utålmodig at jeg bare skal røyke ferdig avisa først.

Annonse

Skrevet

Ja, og det er det jeg ville frem til. Skummelt at de gjør røyking til en så viktig ting i livet sitt.

Takke meg til festrøykere.

Jeg tror ikke de ønsker at røyken skal være så viktig.

Gjest Venting, venting
Skrevet

Da synes jeg du skal tenke nøye gjennom om du egentlig liker disse menneskene du omgås, eller om vennene dine/samboeren din må endre oppførsel/livvstil for at du skal trives sammen med dem.

Det er vel egentlig ikke snakk om endring av oppførsel. Omgås jeg røykere, så må jeg tydeligvis bare finne meg i venting.

Denne tråden var ment som et hjertesukk, ikke en forbannelse av alle som røyker. Det er bare det at jeg kan ikke la være å forundre meg over at røyk er så viktig i manges liv... Kanskje man må være røyker selv for å forstå?

Skrevet

Jeg er helt med på at det kan være irriterende, særlig hvis man skal i vei og gjøre noe, men jeg skjønner ikke helt at det er et stort problem at venninnene dine går ut og tar en røyk mens dere er på shopping. Det er vel bare å shoppe videre det, og før du vet ordet av det er de tilbake?

Når vi snakker om venting, jeg har en venn som bare _må_ på do akkurat idet vi er på vei ut døra,og da mener jeg på do. Alltid. Det tar sånn tid! Jeg venter og venter og venter. Det samme skjer når vi er ute og spiser. Må på do etter at vi har betalt og kledd på oss. Der står man da, noen ganger i en halv time. Herregud så irriterende!

He he!

Da er det jo bedre at han peller seg på do FØR dere står i døra, for da kan jo du bare fortsette med det du holdt på med istedenfor å stå fullt påkledt i gangen og vente.....

Om venting på andre er irriterende eller ikke avhenger jo veldig av _forutsigbarheten_ ved det hele. Det er greit nok å vente hvis du kan benytte tida til noe nyttig, men ikke hvis du bare kikker på klokka og lurer på når i helsike vedkommende kommer! ;-)

Skrevet

Kjenner til den sorten der, ja.

Pleier å si når _han_ blir utålmodig at jeg bare skal røyke ferdig avisa først.

*he he*

Skrevet

Det er vel egentlig ikke snakk om endring av oppførsel. Omgås jeg røykere, så må jeg tydeligvis bare finne meg i venting.

Denne tråden var ment som et hjertesukk, ikke en forbannelse av alle som røyker. Det er bare det at jeg kan ikke la være å forundre meg over at røyk er så viktig i manges liv... Kanskje man må være røyker selv for å forstå?

Jeg føler ikke at man må være røyker selv for å forstå hva avhengighet innebærer.

Noen er avhengig av røyk, andre av trening.

Kremt.

Skrevet

Jeg føler ikke at man må være røyker selv for å forstå hva avhengighet innebærer.

Noen er avhengig av røyk, andre av trening.

Kremt.

Eller dusjing...

Hva med sminking? Sikkert ikke få menn som venter på at fruen skal bli ferdig med maska på badet ;-)

Skrevet

Jeg irriterer meg over arbeidskolleger som røyker og som tar seg småpauser hele tida på grunn av røykingen. Det er ikke få årsverk som går med på at ansatte røyker i arbeidstida! Går ut over andre ansatte og arbeidsmiljøet.

Synes arbeidsgivere burde sette en stopper for dette og ikke tillate røyking i arbeidstida. Min arbeidsgiver har så langt ikke gjort det, virker som det er nesten tabu å skulle ta opp problemet med fagforeningene osv.

Noen røykere tar seg en blås på slutten av lunsjpausen sin, det er helt ok for meg.

Annonse

Skrevet

Jeg irriterer meg over arbeidskolleger som røyker og som tar seg småpauser hele tida på grunn av røykingen. Det er ikke få årsverk som går med på at ansatte røyker i arbeidstida! Går ut over andre ansatte og arbeidsmiljøet.

Synes arbeidsgivere burde sette en stopper for dette og ikke tillate røyking i arbeidstida. Min arbeidsgiver har så langt ikke gjort det, virker som det er nesten tabu å skulle ta opp problemet med fagforeningene osv.

Noen røykere tar seg en blås på slutten av lunsjpausen sin, det er helt ok for meg.

Du er selvsagt ikke på jobb nå...?

Skrevet

Eller dusjing...

Hva med sminking? Sikkert ikke få menn som venter på at fruen skal bli ferdig med maska på badet ;-)

Ja, jeg tror absolutt man bør ha litt toleranse for alskens små vaner og rutiner.

Selv har jeg en tendens til å omgi meg med "jeg skal bare"-mennesker i alle aldre.

"Jeg skal bare pusse tenna først".

" Jeg skal bare sende en E-post først"

Osv.

Skrevet

Du er selvsagt ikke på jobb nå...?

Nei, er hjemme i permisjon.

Trodde du tok meg der, hva ?

*he-he*

Ville ikke brukt arbeidstida på DOL heller.

Skrevet

Dette er en konsekvens av røykeloven. Ikke lov å røyke inne noen sted, og da må man ut, og ikke-røykerene må vente. Jeg tar 4-5 røykepauser på jobb hver dag. Hadde jeg ikke hatt disse hadde jeg blitt gal. Utrolig godt å koble av med en blås når det er et sinnsykt stress! Er 5 av 7 som røyker på jobb...men er som regel bare etter lunsj vi røyker sammen!

Skrevet

Det der blir en nokså komplisert tankegang, da, for skal man nekte røykere røykepauser fordi man sløser med arbeidstida, så vil flere andre ting måtte gå med i samme dragsug:

- private telefonsamtaler

- snakking med kolleger om andre ting enn jobb

- ærend i arbeidstida som ikke dekkes av lovverket

Det vil neppe være gjennomførbart.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Enig!

Skrevet

Nei, er hjemme i permisjon.

Trodde du tok meg der, hva ?

*he-he*

Ville ikke brukt arbeidstida på DOL heller.

Det var verdt er forsøk;-) Men det _er_ veldig mange her som sitter og doler mens de er på jobb, og mange av dem er sikkert med og irriterer seg over røykernes pauser. Jeg tror helt oppriktig at det er noen årsverk som går med til internettbruk og annet tull også, men det er aldri noen som sier noe om det. Det er alltid røykerne som skal tas. Jeg begynner å synes synd på dem nå, jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...