Gå til innhold

Det som irriterer meg mest ved røykere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke begynt å irritere meg over røykere ennå, nettopp sluttet selv å røyke og vet ennå hvor godt det var med røyk alle steder.:)

Blir vel til at jeg også klager snart, nei huff det har jeg lovt meg selv å ikke gjøre så da så.

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

5

• Babette

5

• kizmiaz

5

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

He he!

Da er det jo bedre at han peller seg på do FØR dere står i døra, for da kan jo du bare fortsette med det du holdt på med istedenfor å stå fullt påkledt i gangen og vente.....

Om venting på andre er irriterende eller ikke avhenger jo veldig av _forutsigbarheten_ ved det hele. Det er greit nok å vente hvis du kan benytte tida til noe nyttig, men ikke hvis du bare kikker på klokka og lurer på når i helsike vedkommende kommer! ;-)

Ja, nettopp! Hvorfor KAN DE IKKE GJØRE DET MENS MAN HAR MULIGHET TIL Å BRUKE TIDA PÅ ANNET ENN Å VENTE?!? Unnskyld skrikinga. Dette er et stort problem som får meg helt i ubalanse;-)

Skrevet

Jeg har ikke begynt å irritere meg over røykere ennå, nettopp sluttet selv å røyke og vet ennå hvor godt det var med røyk alle steder.:)

Blir vel til at jeg også klager snart, nei huff det har jeg lovt meg selv å ikke gjøre så da så.

De påstår at det er eksrøykerne som er de verste til å klage. Jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal bli en av dem. Røykerne trenger ikke nedlatende kommentarer og hets, de trenger hjelp.

Skrevet

De påstår at det er eksrøykerne som er de verste til å klage. Jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal bli en av dem. Røykerne trenger ikke nedlatende kommentarer og hets, de trenger hjelp.

Akkurat sånn tenkte jeg også når jeg sluttet.

Jeg skal være tålmodig mot røykerne.

Gjest Mye å irritere seg over
Skrevet

Jeg irriterer meg over arbeidskolleger som røyker og som tar seg småpauser hele tida på grunn av røykingen. Det er ikke få årsverk som går med på at ansatte røyker i arbeidstida! Går ut over andre ansatte og arbeidsmiljøet.

Synes arbeidsgivere burde sette en stopper for dette og ikke tillate røyking i arbeidstida. Min arbeidsgiver har så langt ikke gjort det, virker som det er nesten tabu å skulle ta opp problemet med fagforeningene osv.

Noen røykere tar seg en blås på slutten av lunsjpausen sin, det er helt ok for meg.

Jeg irriterer meg over arbeidskolleger som har barn. Først er de borte ett år for å være hjemme med ungen, og så blir ungen attpåtil syk flere ganger i året slik at en av foreldrene må være hjemme med han/henne.

Skrevet

Enig med deg, dette er så utrolig irriterende!

Annonse

Skrevet

Det er spesielt irriterende på jobb synes jeg. Det er helt OK å ta seg en røykepause på 10 minutter, men hvis en ikke-røyker tar seg en pause på 10 minutter uten å gjøre noe, så blir man sett på som lat. Irriterende.

Gjest Pinsetten
Skrevet

Det er spesielt irriterende på jobb synes jeg. Det er helt OK å ta seg en røykepause på 10 minutter, men hvis en ikke-røyker tar seg en pause på 10 minutter uten å gjøre noe, så blir man sett på som lat. Irriterende.

Satt og snakket med en kollega inne på hans kontor. Sjefen kom og lurte på om vi ikke hadde noe å gjøre siden vi kunne sitte å skravle, underforstått at vi misbrukte tiden. Han holdt kjeft og snudde da vi sa: "Vi har røykepause".

Utafor døra stod en gjeng og røkte, i en tillatt røykepause.

Skrevet

Eg trur folk flest har godt av å ta det med ro og ikkje stresse av gårde. Røykepausen på jobb er noko av det eg saknar frå då eg røykte, og det hender rett som det er at eg går ut saman med dei kollegene som framleis røyker - berre for å ta ein pause og prate litt skit... Det er sosialt og eit "sunt" avbrekk!

Det tar sju min. å ta ein røyk, og eg har ikkje noko problem med å vente så lenge.

Skrevet

"Her om dagen satt jeg et kvarter i bilen og venta på han, for han måtte ha røyk etter å ha måket gården, før vi kunne kjøre av gårde."

Hvis han trenger et kvarter på en røyk, så er det ikke røyken som er problemet :-)

"..........................................."

Skrevet

Satt og snakket med en kollega inne på hans kontor. Sjefen kom og lurte på om vi ikke hadde noe å gjøre siden vi kunne sitte å skravle, underforstått at vi misbrukte tiden. Han holdt kjeft og snudde da vi sa: "Vi har røykepause".

Utafor døra stod en gjeng og røkte, i en tillatt røykepause.

Godt sagt.. :-)

Clue1365380406
Skrevet

Ok, jeg formulerer meg nok litt dårlig.

Ikke gjør dette til en stor sak, dette er kun et hjertesukk fra meg på en dag som kunne vært bedre. Poenget mitt er at det er irriterende at røyken er så viktig i røykernes liv. Er det virkelig ingen andre (ikkerøykere) som er enig i det?

Selv om jeg røyker selv, blir jeg litt overrasket over at røyken er så viktig at det må gjøres før alt annet, så jeg er nok enig med deg sånn sett.

Men kke skjær oss alle over èn kam.

Jeg må ikke røyke før middag, før jeg drar noen steder, før ditt og før datt. Ikke må jeg ut for å røyke når jeg er på kjøpesentre heller. Kan godt være uten røyk i mange timer, så det er ikke alltid sånn at røykere MÅ ventes på.

Har ikke den erfaringen med kolleger eller venner som røyker heller.

Skrevet

Ja, jeg tror absolutt man bør ha litt toleranse for alskens små vaner og rutiner.

Selv har jeg en tendens til å omgi meg med "jeg skal bare"-mennesker i alle aldre.

"Jeg skal bare pusse tenna først".

" Jeg skal bare sende en E-post først"

Osv.

Du får replisere "...akkurat som Albert Åberg!" ;-)

Annonse

Skrevet

Jeg irriterer meg over arbeidskolleger som har barn. Først er de borte ett år for å være hjemme med ungen, og så blir ungen attpåtil syk flere ganger i året slik at en av foreldrene må være hjemme med han/henne.

Ha-ha-ha!!

Noen må jo føde barn for å betale for fremtidige pensjoner, deriblant din.

Skrevet

Det der blir en nokså komplisert tankegang, da, for skal man nekte røykere røykepauser fordi man sløser med arbeidstida, så vil flere andre ting måtte gå med i samme dragsug:

- private telefonsamtaler

- snakking med kolleger om andre ting enn jobb

- ærend i arbeidstida som ikke dekkes av lovverket

Det vil neppe være gjennomførbart.

Forsåvidt enig i det, men røyking isolert sett er det lettere å forby, det er en synlig aktivitet, den er identifiserbar ved at man vet hvilke personer som går ut og røyker, det er en helseskadelig aktivitet som samfunnet (herunder arbeidsgivere) ikke burde være forpliktet til å understøtte. Røyklukt og fravær fra arbeidsplassene går utover andre ansatte. Det er en unødvendig ting å gjøre for en ansatt, selv om de som røyker selvsagt ser på det som avhengighet og som nødvendig for dem. Har forståelse for det, altså,har vært selskapsrøyker selv, men ikke røykt på jobb.

De andre private aktivitetene du nevner er mer en konsekvens av at også ansatte må ha anledning til å gjøre nødvendige ting av privat karakter i arbeidstiden (bestille legetime, ta telefon til barnehagen, ringe megleren, ringe den syke mora si....), men dette må selvsagt også begrenses til det aller nødvendigste.

Privat internettsurfing etc.burde selvsagt heller ikke forekomme i arbeidstiden i en perfekt verden, men verden er jo ikke perfekt. Dette er mer et kontrollmessig problem for arbeidsgivere og et holdningsmessig spørsmål for de ansatte.

Synes fremdeles at røyking skiller seg klart ut som en ting arbeidsgivere burde kunne begrense hos de ansatte.

Skrevet

Det var verdt er forsøk;-) Men det _er_ veldig mange her som sitter og doler mens de er på jobb, og mange av dem er sikkert med og irriterer seg over røykernes pauser. Jeg tror helt oppriktig at det er noen årsverk som går med til internettbruk og annet tull også, men det er aldri noen som sier noe om det. Det er alltid røykerne som skal tas. Jeg begynner å synes synd på dem nå, jeg.

Enig at det er litt synd på dem ja..-( Røykere som ikke plager andre med røykinga si er helt greit for meg, iallfall. Som de kollegene som tar røyken sin som del av lunsjpausen og som ikke stempler inn før de tar morra-røyken utenfor kontoret.

Skrevet

Forsåvidt enig i det, men røyking isolert sett er det lettere å forby, det er en synlig aktivitet, den er identifiserbar ved at man vet hvilke personer som går ut og røyker, det er en helseskadelig aktivitet som samfunnet (herunder arbeidsgivere) ikke burde være forpliktet til å understøtte. Røyklukt og fravær fra arbeidsplassene går utover andre ansatte. Det er en unødvendig ting å gjøre for en ansatt, selv om de som røyker selvsagt ser på det som avhengighet og som nødvendig for dem. Har forståelse for det, altså,har vært selskapsrøyker selv, men ikke røykt på jobb.

De andre private aktivitetene du nevner er mer en konsekvens av at også ansatte må ha anledning til å gjøre nødvendige ting av privat karakter i arbeidstiden (bestille legetime, ta telefon til barnehagen, ringe megleren, ringe den syke mora si....), men dette må selvsagt også begrenses til det aller nødvendigste.

Privat internettsurfing etc.burde selvsagt heller ikke forekomme i arbeidstiden i en perfekt verden, men verden er jo ikke perfekt. Dette er mer et kontrollmessig problem for arbeidsgivere og et holdningsmessig spørsmål for de ansatte.

Synes fremdeles at røyking skiller seg klart ut som en ting arbeidsgivere burde kunne begrense hos de ansatte.

Jeg skjønner faktisk ikke det, jeg, at røyking er så forferdelig plagsomt...

Jo, jeg ser poenget dersom en ansatt må gå 7 minutter for å komme til en uteplass, da vil jo tiden gå fort. Men de fleste trenger ikke det?

Og jeg skjønner dette med allergier, om en kollega er hyperallergisk mot røyk og tar skade direkte av det. Men en slik kollega vil sannsynligvis ha andre allergier i tillegg, og da må kanskje arbeidsgiver - om det er lukta som er problemet - også forby deodoranter, parfymer, hårsprayer, etterbarberingsvann osv.

Om det er slik at røykingen tar så ekstremt lang tid, så ville jeg nok heller som arbeidsgiver snakket med vedkommende røyker og begrenset antall turer ut. F.eks. 1 før lunsj, 1 i lunsj og 1 mellom lunsj og arbeidsdagens slutt. De færreste makter å sitte dypt konsentrert i timesvis uten adspredelse, røykere eller ikke-røykere.

Mulig det er noe jeg ikke forstår her, opplys meg gjerne!

laguna1365380434
Skrevet

Jaha? Dette kan jo oversettes til alle andre ting man burde gjøre mens man faktisk har tid og ikke i det man er i ferd med å gjøre noe?

Jeg kjenner mange som "skal bare" tisse, sminke seg, bruke sjuhundre år på dørstokk mila uten særskilt grunn, ete flere kjeks, sjekke tekst tv, finne mobilen, sende tekstmelding, finne nøklene, sjekke at de har skrudd av kokeplata..You name it.

Det er mulig folk innimellom har måtte vente på meg fordi jeg vil ha en røyk og en kaffe før jeg gjør ett eller annet, men hvor er egentlig forskjellewn i det og å ventepå noen som bare vil ha kaffen?

Det ventes foreksempel MYE mere på mora mi enn på meg (Hun soser fælt;-)) selvom jeg røyker og hun gjør ikke.

Jeg har ikke engang dårlig samvittighet for at jeg røyker på jobb. En sitter uansett ikke med nesa i arbeidet i 8 timer (da tviler jeg på at det ble særlig godt utført!) og det burde være det samme for andre folk om jeg bruker fem minutter på å gå utenfor å røyke eller om jeg tok fem minutter til å f.eks sende tekstmeldinger eller spise eple.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...