Gå til innhold

Tja.... Er det SÅÅ ille??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg irriterer meg også over SAS-piloter og alt surret. MEN nå jeg leser dette hvor en jente nesten gråter fordi hun ike har sovet på ett døgnm og sier hun_virkelig_tregner en dusj, så må jeg begynne å lure. Vel er det slitsomt å reise i flere døgn osv. Men man da det da igrunn svært godt når man nesten gråter pga. en dusj.. (jada, skjønner at det nok er slitsomt osv. MEN____)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=143653

Skrevet

Pinlig. Sett jenta på neste fly og la henne operere i etpar måneder på andre siden av jorda. Hvilket fly det nå måtte være...

fei1365380229
Skrevet

Dakkars små barn. Viser bare hvilke luksusproblemer vi har her i Norge.

Skrevet

Enig,- da har man et sykelig forhold til dusjing, hvis man blir på gråten over det ;-)

Hvis det her var snakk om småbarnsmødre med et par småunger hengende i skjørtene, så... Hvis man kun har seg selv å tenke på, burde man kunne tåle det meste ;-) Unge og friske var de vel også.

Skrevet

Pinlig. Sett jenta på neste fly og la henne operere i etpar måneder på andre siden av jorda. Hvilket fly det nå måtte være...

Ja, sånn i den store sammenhengen syntes jeg de sutrer unødvendig mye.

Nå skal det sies at jeg ikke har så mye til overs for SAS`s håndtering av saken og piloter som blir kolektivt syke. MEN ::.. ærlig talt. Det grumsomte er at de måtte sitte på en buss som stinket og at de ikke fikk dusjet.."?!?!?

Skrevet

LOL - uff! dette var for dumt.

Men vi skal ikke være for sikre på at ordene falt i den rekkefølgen som journalisten skriver og uten noe annet/mer i tillegg.

F. eks. at man kommer med en lang tirade om venting, usikkerhet, manglende søvn etc. og så nesten slenger på at det hadde jammen vært deilig med en dusj.

Skrevet

Enig,- da har man et sykelig forhold til dusjing, hvis man blir på gråten over det ;-)

Hvis det her var snakk om småbarnsmødre med et par småunger hengende i skjørtene, så... Hvis man kun har seg selv å tenke på, burde man kunne tåle det meste ;-) Unge og friske var de vel også.

Selvsagt er det mer frustrerende om man reiser alenme med en 2 åring og 4 åring. men alikevel da.. Vi har det tross alt svært godt når vi klarer å bli så "knekt" av dette.

Skrevet

LOL - uff! dette var for dumt.

Men vi skal ikke være for sikre på at ordene falt i den rekkefølgen som journalisten skriver og uten noe annet/mer i tillegg.

F. eks. at man kommer med en lang tirade om venting, usikkerhet, manglende søvn etc. og så nesten slenger på at det hadde jammen vært deilig med en dusj.

Selvsagt er det nok vrengt på, men alikevel...

Skrevet

Vel, dette er tabloid-måte å billedliggjøre skadevirkningene av flygernes aksjoner.

Men skadevirkningene er faktisk ganske store, både for enkeltpersoner og bedrifter, menneskelig og økonomisk.

Skrevet

Vel, dette er tabloid-måte å billedliggjøre skadevirkningene av flygernes aksjoner.

Men skadevirkningene er faktisk ganske store, både for enkeltpersoner og bedrifter, menneskelig og økonomisk.

"Vel, dette er tabloid-måte å billedliggjøre skadevirkningene av flygernes aksjoner."

Skadevirkninger?!?! (idenne saken, kan jeg ikke se noen skade)

Ja, jeg forstår at dette medfører vesentlige ulemper for svært mange, og at det fremstilles kanskje annerledes enn det ble sagt. Men dog.

Skrevet

Tja, nå var dette 18-åringer da. Og for mange 18-åringer så faller virkelig verden sammen hvis de ikke får dusjet minst en gang pr. døgn.

Skrevet

Ja, sånn i den store sammenhengen syntes jeg de sutrer unødvendig mye.

Nå skal det sies at jeg ikke har så mye til overs for SAS`s håndtering av saken og piloter som blir kolektivt syke. MEN ::.. ærlig talt. Det grumsomte er at de måtte sitte på en buss som stinket og at de ikke fikk dusjet.."?!?!?

At folk blir sure, er forståelig. Det hadde jeg også blitt antagelig.

Men at gråten tar en fordi man ikke har fått dusjet på et døgn...

Skrevet

Tja, nå var dette 18-åringer da. Og for mange 18-åringer så faller virkelig verden sammen hvis de ikke får dusjet minst en gang pr. døgn.

Nemlig, det er det som er hele casen her. At det er det viktigste liksom :-)

Skrevet

Tja, dette var VG da.... må huske at de har behov for å gjøre materialet interessant. Du ville nok ikke fått en artikkel som sa "det går greit, men det hadde vært hyggelig å fått en dusj..."...

Skrevet

Hehe enig.

Altså det er veldig kjipt for dem å være stuck på den flyplassen, men jeg tenker ikke at det er så veldig synd på dem. Det er ganske mange andre mennesker her i verden som jeg anser som "synd på" før dem.

Skrevet

Tja, dette var VG da.... må huske at de har behov for å gjøre materialet interessant. Du ville nok ikke fått en artikkel som sa "det går greit, men det hadde vært hyggelig å fått en dusj..."...

Ja, jeg ser den siden av saken også.

Skrevet

Nei, det er vel ikke så ille, men jeg forstår henne litt også. En gang var jeg ute på en lang reise med masse forsinkelser. Jeg var trøtt, svett og utrolig sliten. Jeg hadde flydd hele natten og landet endelig på gardermoen. Da oppdaget jeg at bussen min hjem, ikke gikk før om tre timer. Da var jeg så utmattet at tårene bare kom..

Skrevet

Hehe enig.

Altså det er veldig kjipt for dem å være stuck på den flyplassen, men jeg tenker ikke at det er så veldig synd på dem. Det er ganske mange andre mennesker her i verden som jeg anser som "synd på" før dem.

Selvsagt er det irriterende osv. Og tabloid pressen lager "store ord" som grusomt (om doppholdet på bussen). Og jeg ville nok også tenkt på en dusj, en seng osv. (men jeg håper ikke jeg hadde sagt det høyt til pressen, ikke engang da jeg var 18 år)

Skrevet

Nemlig, det er det som er hele casen her. At det er det viktigste liksom :-)

Ja. Men jeg må si at jeg hadde blitt mer oppgitt hadde det vært ei dame på 40 som kom med samme tårevåte fremføring.

Skrevet

"Vel, dette er tabloid-måte å billedliggjøre skadevirkningene av flygernes aksjoner."

Skadevirkninger?!?! (idenne saken, kan jeg ikke se noen skade)

Ja, jeg forstår at dette medfører vesentlige ulemper for svært mange, og at det fremstilles kanskje annerledes enn det ble sagt. Men dog.

Det er jo ikke end of the world akkurat, men man kan tenke seg ulike former for personlig ulempe; Man rekker ikke sin kjære mors begravelse, eller sin datters bryllup eller en eksamen eller en viktig time hos spesialist på sykehuset. For eksempel. Ingene dramatiske saker, men tilstrekkelig til at man skjønner folks reaksjoner.

For næringslivet er det snakke om penger, mye penger...både direkte og indirekte. Folk er ute av produksjon og mye stanser opp. Deler kommer ikke frem.

Jeg noterer meg at SAS' kontrakter med de store bedriftene nå henger i en svært tynn tråd.

Næringslivet er helt avhengig av et fungerende flynett.

Så det er ingen tvil om at slike aksjoner er til dels dramatiske.

Hvilke ord man skal bruke, kan vi jo diskutere. Jeg regner med at man bruker andre ord etter et par dager på Gardermoen enn de vi velger å bruke her på dol :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...