Gjest OppNed Skrevet 9. mars 2001 Skrevet 9. mars 2001 Hei, Er veldig takknemlig for svar! (oppfølging av tidligere innlegg) Jeg kom over noe en lege har skrive om depresjon, og spesielt tilpasningsforstyrrelser. Sitat: "Individuell predisposisjon eller sårbarhet spiller en viktig rolle for risikoen for forekomst og utviklingen av symptomene ved tilpasningsforstyrrelser, men det antas likevel at tilstanden ikke ville ha oppstått uten belastningen". Det jeg da lurer på, er, dersom man blir dimmitert fra førstegangstjeneste pga. depresjon (og førstegangstjenesten er grunnen) kan ilegge forsvaret ansvar og erstatningsplikt for påfølgende tapt arbeidsfortjeneste pga. arbeidsuførlighet? mvh 0 Siter
Gjest OppNed Skrevet 9. mars 2001 Skrevet 9. mars 2001 NHD sitt tidligere svar: "For at du skal kunne vinne frem med et slikt søksmål, må du bevise at det er en årsakskjede. Militærtjenesten ga hodepine som er årsak til en kronisk ubehandelbar depresjon som har gjort deg ufør." En artikkel om nettopp dette temaet ligger på dette nettstedets sider, en artikkel om sammenhengen mellom hodepine og depresjon: http://www.doktoronline.no/pub/news/31123891.html 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. mars 2001 Skrevet 9. mars 2001 Nei, jeg er helt sikker på at Forsvaret ikke kan trekkes til ansvar for at din depresjon debuterte under førstegangstjenesten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.