Gå til innhold

TV-lisens er svinedyrt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vi bedt om å får et så dyrt medium? De slenger om seg med penger og sender regningen til oss. Same-TV er med 70 ansatte og et nytt bygg til 50 mill, har vi råd til dette?

Jeg skyldte 40 øre fra forrige gang, og fikk en tilleggsavgift på 6 øre for for sen betaling. Det virker temmelig gnieraktig. 30% p a er ågerrente.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

10

• Katt-ja

4

• Mathildaa

4

• tuss&troll

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

ja, og så sender de den akkuratt når alle de andre store regningene kommer... sånn som kommunale avgifter og veiavgift! PÅ en annen side blir man jo kvitt alle de store regningen på en gang da...

Skrevet

ja, og så sender de den akkuratt når alle de andre store regningene kommer... sånn som kommunale avgifter og veiavgift! PÅ en annen side blir man jo kvitt alle de store regningen på en gang da...

Har disse regningene kommet allerede?

Hos oss er det forfall på forsikringa også på samme tiden... Og den er svæær. Så det gjelder å ha litt til overs etter jul, ja.

Skrevet

Hos oss er det forfall på forsikringa også på samme tiden... Og den er svæær. Så det gjelder å ha litt til overs etter jul, ja.

nei, har ikke dukket opp i postkassa enda, men de er vel rett rundt hjørnet tenker jeg... veiavgifta skal betales innen 15. mars og de kommunale avgiftene her i kommunen er den 1.mars tror jeg? Hvis ikke er det også den 15. Tv lisensen er også på samme tid. Forsikringene her i huset blir trukket av kontoen hver mnd, orket ikke de store regningene en gang i halvåret. Vurderer å få samme avtalen med de kommunale. Er ikke så innmari flink til å spare...:)

Skrevet

nei, har ikke dukket opp i postkassa enda, men de er vel rett rundt hjørnet tenker jeg... veiavgifta skal betales innen 15. mars og de kommunale avgiftene her i kommunen er den 1.mars tror jeg? Hvis ikke er det også den 15. Tv lisensen er også på samme tid. Forsikringene her i huset blir trukket av kontoen hver mnd, orket ikke de store regningene en gang i halvåret. Vurderer å få samme avtalen med de kommunale. Er ikke så innmari flink til å spare...:)

Hehe...våre forsikringer betales bare en gang i året,- det er over 20 lapper for å si det sånn...

Men det koster ganske mye å dele opp regninger, altså.

Skrevet

Hehe...våre forsikringer betales bare en gang i året,- det er over 20 lapper for å si det sånn...

Det gjør vel det. Men jeg synes det er veeldig greit med forsikringa:) de kommunale avgiftene kan jeg vel heller leve med:)

Gjest ny eier.
Skrevet

Har det kommet regning på veiavgift?

Nylig blitt bileier.

Skrevet

Har det kommet regning på veiavgift?

Nylig blitt bileier.

Kommer snart. Skal betales innen 15. mars.

Skrevet

Her kom lisensen igår, over 1000 kroner i år ....

Gjest ny eier
Skrevet

Kommer snart. Skal betales innen 15. mars.

ok da må jeg legge av litt penger.

Skrevet

"Merker ikke forsikringen", gikk over til Terra for et par år siden, og vi blir trekt en gang i måneden.

Skrevet

Uff, ja, nrklisensen kom i dag.

Passet utrolig dårlig, ettersom vi er ganske så blakk akkurat nå.

Skrevet

Uff, ja, nrklisensen kom i dag.

Passet utrolig dårlig, ettersom vi er ganske så blakk akkurat nå.

Hva skjer hvis du ringer og sier du ikke vil se på TV mer, du har ikke råd? Eller lar være å betale?

Skrevet

Hva skjer hvis du ringer og sier du ikke vil se på TV mer, du har ikke råd? Eller lar være å betale?

Lar du være å betale så blir det sendt til statens innkrevningssentral

Gjest lille pille trille
Skrevet

Inkasso... Men først henter de kanskje tv'n din?

Aner ikke. Jeg bare banner og sverter og trykker "betal"... Fra en slunken konto...

Det som irriterer meg mest, er at du får faen ikke fred for reklamen på nrk heller. Noen "store" programmer er reklameforpesta der også. Syns det holder å betale for kabelen eller parabolen. Nrk kommer i tillegg, liksom. Lurer på om andre land har det sånn? Noen som vet?

Skrevet

Lar du være å betale så blir det sendt til statens innkrevningssentral

Jeg lar i hvert fall være å skrive KID, så får de litt å gjøre.

Skrevet

Aner ikke. Jeg bare banner og sverter og trykker "betal"... Fra en slunken konto...

Det som irriterer meg mest, er at du får faen ikke fred for reklamen på nrk heller. Noen "store" programmer er reklameforpesta der også. Syns det holder å betale for kabelen eller parabolen. Nrk kommer i tillegg, liksom. Lurer på om andre land har det sånn? Noen som vet?

De kan ta TVen din. Da gjelder det å ha en gammel en på lager, kanskje du må gi dem en gammel TV hvert år?

Et smutthull er at du kan bytte TV med naboen hver 3. uke. Du skal ikke betale når TVen bare har stått der i 3 uker.

Skrevet

Jeg kom på at du kan si du har lånt den, og skal levere den tilbake innen 3 uker. Da kan du hente den tilbake og ha den i tre uker igjen.

Gjest Betaler ikke
Skrevet

Jeg kom på at du kan si du har lånt den, og skal levere den tilbake innen 3 uker. Da kan du hente den tilbake og ha den i tre uker igjen.

Jeg leier en leilighet av onkelen min. Det var også han som kjøpte tv til meg en gang i tiden. Dermed slipper jeg å betale lisens.

Skrevet

Jeg leier en leilighet av onkelen min. Det var også han som kjøpte tv til meg en gang i tiden. Dermed slipper jeg å betale lisens.

Få tak i en gammel TV levèr den et sted de selger TV og få dem til å skrive på en lapp "TV levert - defekt - lønner seg ikke å reparere".

Hva skal de på lisenskontoret si? da, når du sender dem den?

Du har ikke råd til å både betale lisens og kjøpe ny TV.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...