Gå til innhold

TV-lisens er svinedyrt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så den kom i dag ja... først trodde jeg den var 1098, et el annet for hele året. Men så oppdaget jeg at det var bare for et halvt år!?! herregud sier jeg bare. ser jo knapt på nrk.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

10

• Katt-ja

4

• Mathildaa

4

• tuss&troll

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så den kom i dag ja... først trodde jeg den var 1098, et el annet for hele året. Men så oppdaget jeg at det var bare for et halvt år!?! herregud sier jeg bare. ser jo knapt på nrk.

I tillegg må jeg ha parabol eller kabel-TV, da det ikke er mulig å få inn TV her på vanlig antenne.

Skrevet

Hehe...våre forsikringer betales bare en gang i året,- det er over 20 lapper for å si det sånn...

Men det koster ganske mye å dele opp regninger, altså.

Hvis en har avtalegiro og betaler hver måned så koster ikke det noe, med mindre banken tar gebyr.

Men ringer en og utsetter hver gang en får regning så er det noen som tar gebyr. Telenor tar slikt gebyr, så jeg har funnet ut at det heller lønner seg å få betalingsvarsel enn å be om utsettelse..

Kommunale avgifter og strøm pleier det ikke være noe problem å få utsatt og delt opp, men det har jo noe å si om en har vist at en kan holde avtaler eller ikke..

Skrevet

Her kom lisensen igår, over 1000 kroner i år ....

Uhm...nei...den er 2000 pr. år. 1000 pr. halvår.

"............................................"

Skrevet

I tillegg må jeg ha parabol eller kabel-TV, da det ikke er mulig å få inn TV her på vanlig antenne.

nei det er akkurat sånn hos oss også :-(

Skrevet

Jeg lar i hvert fall være å skrive KID, så får de litt å gjøre.

Enda bedre er det å dele opp betalinga i to eller flere deler - samtidig som du benytter KID.

Da får de feil i den automatiske registreringen, og må bruke tid og krefter på å hente ut dataene fra KID-filen de får fra BBS ;-)

Annonse

Skrevet

Enda bedre er det å dele opp betalinga i to eller flere deler - samtidig som du benytter KID.

Da får de feil i den automatiske registreringen, og må bruke tid og krefter på å hente ut dataene fra KID-filen de får fra BBS ;-)

Den lokale hobbyjuristen sier de ikke kan gjøre noe, så lenge du betaler. Betaling er betaling.

Kanskje dele opp betalingen i 10 ulike deler og betale en hver dag før forfall i ti dager? Uten KID?

Sikkert morsomt å registrere 0,47, 23,96, 1,34 osv? Det er ikke gebyr på innbetalingene.

Skrevet

Da jeg bodde på hybel i fjor fikk jeg bare inn nrk1.

har tv-en registret på faren min (ikke uten grunn....). har aldri betalt lisens og har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt. Men nå bor jeg hjemme igjen og da spiller det ingen rolle.

Skrevet

Den lokale hobbyjuristen sier de ikke kan gjøre noe, så lenge du betaler. Betaling er betaling.

Kanskje dele opp betalingen i 10 ulike deler og betale en hver dag før forfall i ti dager? Uten KID?

Sikkert morsomt å registrere 0,47, 23,96, 1,34 osv? Det er ikke gebyr på innbetalingene.

Men samtidig rammer det jo ikke de som bestemmer at lisensen skal betales...

Skrevet

Uhm...nei...den er 2000 pr. år. 1000 pr. halvår.

"............................................"

Jeg mente at regningen som kom nå her om dagen var på noe over 1000,-, beklager at jeg var så uklar.

Skrevet

Så lenge det koster mindre enn et avisabonnement så synes jeg faktisk det er ganske rimlig.

Lenge siden jeg gikk fullstendig lei av lange reklameavbrudd.

På de komersielle kanalene minner det stadig mer om amerikanske tilstander - der det er håpløst å se på annet enn de kanaler du må betale dyrt for å se.

Skrevet

Jeg mente at regningen som kom nå her om dagen var på noe over 1000,-, beklager at jeg var så uklar.

Det er da ingenting å beklage :-)

Jeg hadde imidlertid, av en eller annen grunn, for meg at det var 1000 og ikke 2000 i året. Jeg ble sur når regningen kommer, og vurderer sterkt å si at jeg ikke har tv. En årsavgift på kanskje 500,- kroner hadde jeg betalt uten å mukke, men 2000 til NRK synes jeg er langt over det som er akseptabelt.

".............................................."

Skrevet

Hvis en har avtalegiro og betaler hver måned så koster ikke det noe, med mindre banken tar gebyr.

Men ringer en og utsetter hver gang en får regning så er det noen som tar gebyr. Telenor tar slikt gebyr, så jeg har funnet ut at det heller lønner seg å få betalingsvarsel enn å be om utsettelse..

Kommunale avgifter og strøm pleier det ikke være noe problem å få utsatt og delt opp, men det har jo noe å si om en har vist at en kan holde avtaler eller ikke..

Sikker på at ikke det koster mere å få delt den opp?

Jeg hørte med forsikringsselskapet mitt for noen år siden og da skulle de ha mye (flere hundre kroner, minst 300 mener jeg) for å dele den i 2. De sa ingenting om avtalegiro da i alle fall.

Annonse

ikke fast nick
Skrevet

Vi betaler mildt sagt svindyrt for å kjøpe tv, eie tv og ikke minst bruke tv. Det burde holdt med første og siste punkt.

Skrevet

Sikker på at ikke det koster mere å få delt den opp?

Jeg hørte med forsikringsselskapet mitt for noen år siden og da skulle de ha mye (flere hundre kroner, minst 300 mener jeg) for å dele den i 2. De sa ingenting om avtalegiro da i alle fall.

Det syns jeg var urimelig... En kan sjekke på avtalegiro.no om hvem som tilbyr avtalegiro.

Skrevet

Det syns jeg var urimelig... En kan sjekke på avtalegiro.no om hvem som tilbyr avtalegiro.

Hmm. Tja, de står på lista der nå i alle fall.

De kan forresten vel ta "oppdelingsgebyr" uansett?

Men,men,- det pleier egentlig ikke å være noe problem å få betalt de regningene,- vi vet jo om at de kommer...

Skrevet

Hmm. Tja, de står på lista der nå i alle fall.

De kan forresten vel ta "oppdelingsgebyr" uansett?

Men,men,- det pleier egentlig ikke å være noe problem å få betalt de regningene,- vi vet jo om at de kommer...

Ja, de har sikkert lov til å ta slike gebyr.. Vet at telenor gjør det også.

Det er jo greit nok om man har fått regning som man finner ut at man må dele opp en gang. Det er jo litt heft for dem å fikse det, sikkert.

Men om man vil betale månedlig ved avtalegiro så syns jeg det blir urimelig at en skal belastes gebyr for det. De får jo inn penga mer effektivt på den måten.

Jeg betaler månedlig på studielånet og lånekassa belønner meg med at jeg slipper gebyr på 35 kr fordi alt er betalt før forfall. :)

Skrevet

Etter saksbehandling, papirkostnad, samt porto m.m. for å inndrive de 40 + 6 ørene kom NRK helt sikkert i pluss. :)

Skrevet

Etter saksbehandling, papirkostnad, samt porto m.m. for å inndrive de 40 + 6 ørene kom NRK helt sikkert i pluss. :)

De var så lure at de førte det på neste faktura, så de sparte porto. Med 2 mill husstander blir det penger av 6 øre fra hver.

12 mill øre.

Skrevet

De var så lure at de førte det på neste faktura, så de sparte porto. Med 2 mill husstander blir det penger av 6 øre fra hver.

12 mill øre.

Fornuftig. Da har de visst skjerpet seg. Kjenner en kar som hadde det som hobby å betale 13 øre for lite på alle sånne "statlige" regninger bare for å plage dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...