Gå til innhold

Billig bunad

Anbefalte innlegg

Gjest solkongen
Skrevet

Noen som vet hvor man bør bestille bunad? Det skal være en herrebunad fra Gudbrandsdalen. Regner vel med at husfliden er den dyreste...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har ikke Husfliden enerett på stoff og tilbehør til bunadsying, da? Det er i alle fall hva jeg har hørt.

Skrevet

Hva med å prøve Husfliden på Lillehammer. Mulig dem har noen private syersker å anbefale om du kjøper stoffet og tilbehør der.

Skrevet

Det finnes ikke billige bunader. Da jeg fikk min til konfirmasjonen sydde bestemor den, men den ble allikevel den dyreste gaven jeg noensinne har fått så vidt jeg husker.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Eneste måte å få tak i billigere bunad, er vel å kjøpe en brukt.

Skrevet

Har ikke Husfliden enerett på stoff og tilbehør til bunadsying, da? Det er i alle fall hva jeg har hørt.

Nei, de har ikke enerett. De som syr privat skaffer stoffer selv og de kan godt være rimeligere enn Husfliden. De i Husfliden kjenner nok også til dem som syr privat/ har systue.

Skrevet

Nei, de har ikke enerett. De som syr privat skaffer stoffer selv og de kan godt være rimeligere enn Husfliden. De i Husfliden kjenner nok også til dem som syr privat/ har systue.

Det er ikke mange som produserer stoff til bunader. "Ekte vare" koster penger.

Du kan selvfølgelig spare en del penger på selve sømmen. Da må du få arbeidet gjort svart. En syer tjener ikke akkurat grovt (hverken hos Husfliden eller andre). Sølvknapper koster også en del.

Generelt er det slik at håndverk koster penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...