Gjest solkongen Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Noen som vet hvor man bør bestille bunad? Det skal være en herrebunad fra Gudbrandsdalen. Regner vel med at husfliden er den dyreste... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Har ikke Husfliden enerett på stoff og tilbehør til bunadsying, da? Det er i alle fall hva jeg har hørt. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Hva med å prøve Husfliden på Lillehammer. Mulig dem har noen private syersker å anbefale om du kjøper stoffet og tilbehør der. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Det finnes ikke billige bunader. Da jeg fikk min til konfirmasjonen sydde bestemor den, men den ble allikevel den dyreste gaven jeg noensinne har fått så vidt jeg husker. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Eneste måte å få tak i billigere bunad, er vel å kjøpe en brukt. 0 Siter
camstr Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Har ikke Husfliden enerett på stoff og tilbehør til bunadsying, da? Det er i alle fall hva jeg har hørt. Nei, de har ikke enerett. De som syr privat skaffer stoffer selv og de kan godt være rimeligere enn Husfliden. De i Husfliden kjenner nok også til dem som syr privat/ har systue. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Nei, de har ikke enerett. De som syr privat skaffer stoffer selv og de kan godt være rimeligere enn Husfliden. De i Husfliden kjenner nok også til dem som syr privat/ har systue. Det er ikke mange som produserer stoff til bunader. "Ekte vare" koster penger. Du kan selvfølgelig spare en del penger på selve sømmen. Da må du få arbeidet gjort svart. En syer tjener ikke akkurat grovt (hverken hos Husfliden eller andre). Sølvknapper koster også en del. Generelt er det slik at håndverk koster penger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.