Gå til innhold

Sengetøy etter gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Manvasker sengetøyet etter at gjestene har ligget i det - om det så er bare en eneste natt! Man kan evt. velge å bruke det selv, men å la andre uvitende gjester ligge i det synes jeg er ekkelt.

Fortsetter under...

Skrevet

Huff, nei jeg skifter da sengetøy til neste gjest!

Unntaket må være hvis ungene har venner på overnatting. Da _kan_ vi bruke samme sengetøy til neste overnattingskompis (lufter det godt først)...

Skrevet

Selvfølgelig bytter jeg sengetøy for hver gjest!

Og jeg syns det er vanvittig ekkelt å ligge i sengetøy som jeg vet ikke har vært vasket mellom besøkene.For å si det sånn-slike folk pleier jeg stort sett å overnatte kun en gang hos!

laguna1365380434
Skrevet

Det kommer an på..Har jeg innbudt gjester får de rent sengetøy, seff..Er det derimot noen som bare impulskrasjer her, da får de ta sengetøyet som ligger på gjestesenga der og da, ikke snakk om at jeg nødvendigvis gidder å flekke opp ferskt sengetøy hver gang noen har mista bussen eller trikken hjem! ;-)

Føler meg ikke så veldig grisete for akkurat det allikevel altså.

:-)

Skrevet

Manvasker sengetøyet etter at gjestene har ligget i det - om det så er bare en eneste natt! Man kan evt. velge å bruke det selv, men å la andre uvitende gjester ligge i det synes jeg er ekkelt.

Helt enig med deg, Lillemus!

Skrevet

Helt enig med deg, Lillemus!

Jeg kan ligge i sengetøy etter mine egne unger eller kjæresten min og til nøds etter søstrene mine, men der går egentlig grensa ja.

Annonse

Skrevet

Kjära nån, jeg kunne ikke drømme om å la gjester "dele" sengetøy... Ville du likt det? Nei, man har da vaskemaskin, + et utvalg sengesett å ta av.

Skrevet

Æææææsj!

Til og med jeg som så absolutt ikke er hysterisk opptatt av vasking etc og som heller ikke mangler ting å putte i vaskemaskinen, for å si det sånn ;-) vasker _alltid_ sengetøyet etter gjester uansett om det er brukt bare ei natt.

Skrevet

Jeg kan ligge i sengetøy etter mine egne unger eller kjæresten min og til nøds etter søstrene mine, men der går egentlig grensa ja.

Samme her. Kunne ikke tenke meg å bruke svigermors sengetøy når hun har vært på besøk hos oss :-(

Skrevet

Jeg har overnattingsgjester omtrent hver eneste helg, og er dritlei av å skifte på sengene. Bruker ofte mange dager på å få vasket og tørket alle sengeklærnene til det kommer nye gjester. Men jeg gidder ikke skifte selv lengre. Jeg bare viser dem hvor sengeklærnene er. Dersom de ikke gidder å skifte selv, så er det deres valg!

Hvorfor har du så ofte overnattingsgjester? Hver helg? Hvem er det som kommer da?

Hos oss er det stort sett svigermor som kommer noen dager på besøk, kanskje annenhver måned. Noen få ganger i året har ungene overnattingsgjeseter, men da har de som regel sovepose med seg.

Skrevet

Uff. Skjønner ikke at hun kan mene at det er ok. Folk svetter, sikler osv, og mange sover nakne. Man kan da ikke bare la det ligge på til nestemann og late som ingenting!

Hvis man er lat og ikke gidder å skifte kan man gjøre som søsteren min gjør når det kommer folk hun kjenner godt på overnattingsbesøk. Hun legger fram rent sengetøy på nattbordet, og så kan gjesten selv legge det på.

Skrevet

Selvsagt skifter man. Selv om ingen dør av å ligge i samme sengetøy, har dette med moderne renslighet å gjøre - samt elementær gjestfrihet og takt og tone.

Jeg hadde ikke greid å ligge i brukt sengetøy hos folk.

Skrevet

Man kan få parasitter på huden av å dele sengetøy med andre. Husker ikke hva fnat heter på norsk, men;

www.sundhedsguiden.dk/illness.aspx?categoryId=995&article=1767

Altså skifter man. Annet er uhygienisk.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...