Gå til innhold

Hvordan få høner til å legge egg?

Anbefalte innlegg

Gjest fersk hønemor
Skrevet

Jeg har høner som i teorien skal legge egg, men jeg får sjeldent noe med dem. Kanskje 2-3 stykker med ei høne i måneden. Hva kan være grunnen? For varmt? For kaldt? For mye mat? Fordi alle går sammen?

De vil heller ikke ligge i rugekassene :-(

De fleste er over et halvt år gamle.

Fortsetter under...

Gjest Prøv denne linken
Skrevet

http://www.melby.as/

Mulig du finner noe her også.

Men jeg måtte få opp varmelampe, og vips så ble det flere egg med en gang:-)

Lykke til.

Skrevet

Høner som trives vil sannsynligvis legge egg. I vanlig eggproduksjon er høns i produksjon til de er ca. 72 uker, heretter avtar produksjonen og de går til frikassé. Dine høner bør være i sin beste alder nå. Ser du har fått råd om varmelampe, prøv det. De må også ha tilgang på skjellsand så eggeskallene blir harde. Jeg regner med at du bruker hønefôr, ikke kyllingfôr, slik at de får de næringsstoffene de trenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...