Gå til innhold

Hvilken tv-serie liker du best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke så mange av dagens jeg liker godt, egentlig.

CSI Las Vegas er ålreit.

Av fortidens serier er det fryktelig mange jeg kunne tenke meg å trekke frem.

All Creatures Great and Small trekker det lengste strået i dag; i nesten dødt race med Babylon 5.

Bare nevn flere!

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

7

• ShitDiddelyDo

5

• amber sun

4

• Ugga Bugga

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

nei absolutt ikke, mange middeladrende kvinner, blant dem min mor ser på dette.

den passer for alle aldre

Ok. Kanskje jeg har gått glipp av noe? Får ta en titt neste gang det passer:-)

Skrevet

Eneste jeg ser på for tida er Six Feet Under, får ikke med meg alt der heller...

Tror det var mest i være-hjemme-med-babyer-perioder at jeg fulgte med på ting, både på dag- og kveldstid.

Nå blir det en og annen film, og korte halvtimes sitcoms.

Har stor sans for Cheers, Seinfeld + diverse engelsk. Jeg og trettenåringen råflirer av Little Britain.. ;D

Skrevet

Huff, ja. Guttungens forferdede ansiktsuttrykk da jeg fortalte at da jeg var liten hadde vi verken mobiltelefon eller PC, var ganske talende.

*sukker skjelvende og geriatrisk*

Og så hadde vi bare NRK 1 i riktig gamle, gamle dager :-/

Skrevet

Og så hadde vi bare NRK 1 i riktig gamle, gamle dager :-/

Oi, det har jeg glemt å fortelle ham. Hehe - får spare det til rette øyeblikk. ;o)

Annonse

Skrevet

Bare nevn flere!

Det var en gang et menneske - fransk tegnefilmserie. Høydepunktget på lørdagskvelden da jeg var liten *mimre*

Nero Wolfe - Hallmarkserien som ble laget for et par år siden; ikke den fæle NRK sendte på åtitallet. Nydelig serie som mikser krim, gourmetmat, orkideer og store personligheter på en glimrende måte.

Thunder Races - Discovery-serie, hvor tre team konkurrerer mot hverandre etter å ha bygget fremkomstmidler av vrakede biler.

Campion - 4-5 miniserier produsert av BBC, om en adelsgutt som er privatdetektiv med en tidligere innbruddstyv som tjener. Basert på Margery Allinghams bøker.

Perry Mason - underholdende lettvektskrim med rettsdrama som force.

Hill Street Blues - nok en krimserie; den første av krimseriene sendt på norsk fjernsyn med realistisk tilnærming til menneskene. Ed McBain hjalp til som manusforfatter på noen av de første episodene.

Javel, herr statsråd/statsminister - klassiske britiske humorserier som harselerer med byråkratiet.

Agaton Sax - svensk tegnefildetektivserie for barn. Kjært barndomsminne.

Professor Balthazar - tsjekkisk (?) tegnefilmserie om en rar professor på eventyr. Nok et kjært barndomsminne.

La Linea - italiensk tegnefilmserie med korte episoder. Het Streken på NRK. Er nå utgitt på DVD og kan kjøpes fra Amazon i Tyskland - for de som liker å mimre ;-)

Arcadia - fransk tegnefilmserie for barn, om en underjordisk reise i et andelignende "romskip". Nok et kjært barndomsminne.

McCall/Equalizer - thrillerserie TV3 sendte for mange år siden; om en pensjonert FBI-mann som jobber som privatdetektiv.

A-team - parodisk morsom actionserie avg c-filmslaget, med fribryteren Mr. T i en av hovedrollene. Morsom serie av kalkuntypen.

Sledgehammer - detektivserie om en politibetjent som er betraktelig dummere en revolveren sin. Tidvis hysterisk morsom.

...

Det var vel de jeg kom på i farten her. Sikkert mange fler som burde blitt nevnt ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

C.S.I., Ingen over, ingen ved siden.

Liker C.S.I.: Miami best, så Las Vegas. Men jeg digger konseptet såpass at jeg ser C.S.I. NY også. :-D

Skrevet

Gammel er definitivt Twin Peaks og ny er Sopranos. Nå om dagen ser jeg ikke på noe, men Seinfeld er også konge.

ikke fast nick
Skrevet

Serie jeg følger nå:

"Med hjartet på rette staden".

Serier jeg prøver å få med meg, men ikke alltid husker på:

"Keeping up appearances", "Dad's army" og ikke minst "Last of the summer wine" (alle fra BBC Prime).

Noe eldre favorittserie: "Livet med Larkins".

Favoritt fra ungdommen: "Det var en gang et menneske".

Skrevet

Gammel: Huset på prærien

Nye: Frustrerte Fruer og Kongen av Queens

Skrevet

Jeg likte Judging Amy og Friends.

Nå liker jeg Frustrerte Fruer og E.R.

laguna1365380434
Skrevet

Når jeg var veldig liten likte jeg ting som "Idet ville vesten" og sånn

Sånn for passe lenge siden elsket jeg Twin peaks (som jeg så omigjen førstesesongen på..Fortsatt gøy)

Hva ser jeg på nå da tro? hmmJeg følger ikke konsekvent med på noe, men jeg liker det når de sender Simpsons, for eksempel.

:-)

Annonse

Skrevet

Åh, ja!!! Det var helt tragisk når den serien slutta! Husker du "Neighbours" da? Tror jeg var trofast titter i opptil flere år! :-)

Åja, husker godt Neighbours ja. Så vel omtrent hver episode av den, hehe.

Skrevet

Åja, husker godt Neighbours ja. Så vel omtrent hver episode av den, hehe.

:-)

Skrevet

Serie jeg følger nå:

"Med hjartet på rette staden".

Serier jeg prøver å få med meg, men ikke alltid husker på:

"Keeping up appearances", "Dad's army" og ikke minst "Last of the summer wine" (alle fra BBC Prime).

Noe eldre favorittserie: "Livet med Larkins".

Favoritt fra ungdommen: "Det var en gang et menneske".

"Det var en gang et menneske" var knallbra. Spesielt musikken.

Skrevet

Lost er vel favoritten nå.

Likte godt Millennium som gikk før i tiden, bare en noen få år. Av mannen bak X-files.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...