Gå til innhold

Hvor sunt er Bonaqua?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er godt, og billig på REMA 1000: 5 kr for 1,5 liter.

Men inneholder det for mye salter, til å drikke en liter eller to om dagen?

Skrevet

Tja, såvidt jeg husker var det et tv-program om Bonaqua for en tid siden, der det ble fortalt at det ganske enkelt er renset Glomma-vann.

Så farlig er det neppe, men kanskje du skulle drikke gratis vann fra springen istedenfor?

Skrevet

bonaqua inneholder utrolig lite salt, mye mindre enn f.eks farris.

Og den med bringebærsmak er jo bare utrolig god.

Skrevet

Jeg så et program om forskjellen på vann, mineralvann, kildevann og alt det der. Husker ikke mye, men BonAqua var omtrent springvann.

Skrevet

Bonaqua er ikke noe annet enn renset Glommavann, så for den prisen er det vel drikkevarenes svar på katta i sekken.

...men den med bringebær smaker jo skrekkelig godt, da.

Skrevet

Bonaqua er ikke noe annet enn renset Glommavann, så for den prisen er det vel drikkevarenes svar på katta i sekken.

...men den med bringebær smaker jo skrekkelig godt, da.

Nettopp hva jeg tenkte.

Jeg investerte i 5 flasker, mulig jeg fyller dem med springvann og drikker det i stedet. Gratis.

5 kr er ikke så mye for å få kullsyre og smak. Mulig det er like greit å lage litt tynn saft.

Skrevet

Tja, såvidt jeg husker var det et tv-program om Bonaqua for en tid siden, der det ble fortalt at det ganske enkelt er renset Glomma-vann.

Så farlig er det neppe, men kanskje du skulle drikke gratis vann fra springen istedenfor?

Heldige er de som bor rundt Glomma - de får det gratis :-)

"........................................."

Skrevet

Jeg så et program om forskjellen på vann, mineralvann, kildevann og alt det der. Husker ikke mye, men BonAqua var omtrent springvann.

De gjorde en test på flaskevann vs. springvannet i Oslo for...tja...9 år siden, som jeg kan huske. Tror det bl.a var Imsdal det var snakk om, men husker ikke helt. Ihvertfall viste det seg at flaskevannet hadde syv ganger så høyt bakterieinnhold som springvannet :-)

"..........................................."

Skrevet

De gjorde en test på flaskevann vs. springvannet i Oslo for...tja...9 år siden, som jeg kan huske. Tror det bl.a var Imsdal det var snakk om, men husker ikke helt. Ihvertfall viste det seg at flaskevannet hadde syv ganger så høyt bakterieinnhold som springvannet :-)

=o

Har du sett på Farrisflaskene da? "En liten skvett av st. Olavs kildevann, sammen med rent kildevann fra dittogdattsjøen". Haha. Hva er greia der da?

Skrevet

=o

Har du sett på Farrisflaskene da? "En liten skvett av st. Olavs kildevann, sammen med rent kildevann fra dittogdattsjøen". Haha. Hva er greia der da?

Er ikke sikker. Men én ting er sikkert: Det er en genial inntektskilde å lure folk til å betale for noe de kan få gratis.

Og ja - jeg skjønner selvføgelig at enkelte synes noen av disse flaskevannene smaker bedre enn springvannet :-)

".............................................."

Skrevet

Er ikke sikker. Men én ting er sikkert: Det er en genial inntektskilde å lure folk til å betale for noe de kan få gratis.

Og ja - jeg skjønner selvføgelig at enkelte synes noen av disse flaskevannene smaker bedre enn springvannet :-)

".............................................."

Farris Bris er faktisk helt nydelig, da. Men jeg tviler på det er pga den lille dråpen med St. Olavs vann de har blanda inn =p

Skrevet

Farris Bris er faktisk helt nydelig, da. Men jeg tviler på det er pga den lille dråpen med St. Olavs vann de har blanda inn =p

Uten at jeg vet det med 100% sikkerhet, så kan jeg arrogant nok si at det er jeg hellig overbevist om at det ikke er :-)

Selv har jeg aldri skjønt greia med vann med kullsyre - det smaker møkk, jo?

Skrevet

Uten at jeg vet det med 100% sikkerhet, så kan jeg arrogant nok si at det er jeg hellig overbevist om at det ikke er :-)

Selv har jeg aldri skjønt greia med vann med kullsyre - det smaker møkk, jo?

Neinei. Det er som øl. Første gangen smaker det møkk. Fjerde gangen finnes det knapt noe mer himmelsk enn et iskaldt glass..

Har du smakt brisvariantene?

Skrevet

Neinei. Det er som øl. Første gangen smaker det møkk. Fjerde gangen finnes det knapt noe mer himmelsk enn et iskaldt glass..

Har du smakt brisvariantene?

Nei, og jeg tviler på at jeg har noen åpenbaringer i vente :-)

Forøvrig - første gangen jeg smakte øl syntes jeg det var godt - ti flasker godt, omtrent :-)

"............................................."

Skrevet

=o

3000 år gammelt vann, best før 20.3.2006?

Skrevet

Nei, og jeg tviler på at jeg har noen åpenbaringer i vente :-)

Forøvrig - første gangen jeg smakte øl syntes jeg det var godt - ti flasker godt, omtrent :-)

Tror jeg ikke noe på. Da var du enten bra voksen første gang, eller allerede full når du begynte på ølen.

Skrevet

Tror jeg ikke noe på. Da var du enten bra voksen første gang, eller allerede full når du begynte på ølen.

Nope. Jeg var 15 da jeg smakte mer enn en liten slurk. Og jeg var ikke full - ikke til å begynne med, ihvertfall.

Skrevet

3000 år gammelt vann, best før 20.3.2006?

Gi deg a, DEN er gammel..

Skrevet

Nope. Jeg var 15 da jeg smakte mer enn en liten slurk. Og jeg var ikke full - ikke til å begynne med, ihvertfall.

Da spiller hukommelsen deg et puss =p

Men smak Farris Bris en gang da? Det koster deg 12 kroner å åpne døren til himmelen..

Skrevet

Da spiller hukommelsen deg et puss =p

Men smak Farris Bris en gang da? Det koster deg 12 kroner å åpne døren til himmelen..

I all verden - er det så vanskelig å tro? Jeg likte whisky første gang jeg smakte det også, jeg - selv om det var en del år senere :-)

Men det skal sies at jeg senere mistet smaken på øl, og etterhvert hadde problemer med å tåle det i det hele tatt. Men det gikk over :-)

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...