Gjest hater tv-lisensen Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Vedkommende person som har fått jobben med å tekste nyheter o.l. på NRK har en totalt umulig jobb. Hvorfor kan ikke NRK legge ut teksten som nyhetsoppleserne leser? Vedkommende tekster greier maks å få med seg en brøkdel av det som blir sagt...Skjønner ikke vitsen med å tekste når resultatet av direkte teksting blir så snevert!!? 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 kanskje det er fordi de mange hørselshemmede skal få en sjans til å fatte hva programmene handler om o;) 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Hvis de skal legge ut all teksten som lese opp vil ett av tre skje: 1. Enten vil teksten ligge så kort tid på skjermen at ingen rekker å lese hele eller 2. programmet vil ta uendelig lang tid hvis oppleseren skal vente et visst antall sekunder til man antar at alle har fått med seg hele teksten eller 3. tekstingen vil vedvare leeeeenge etter at programmet er ferdig. ) 0 Siter
Søssa Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Tekstingen av nyheter har jeg ikke tenkt så mye på. Det som jeg klarer å irritere meg over er at oppleserne framfører sånn ca annenhver setning hver, og at de snur seg og ser på hverandre når de leser opp. Innbiller meg at det kan være et problem for de som er avhengige av å lese endel på munnen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.