Gå til innhold

Teksting av NRK-programmer

Anbefalte innlegg

Gjest hater tv-lisensen
Skrevet

Vedkommende person som har fått jobben med å tekste nyheter o.l. på NRK har en totalt umulig jobb.

Hvorfor kan ikke NRK legge ut teksten som nyhetsoppleserne leser?

Vedkommende tekster greier maks å få med seg en brøkdel av det som blir sagt...Skjønner ikke vitsen med å tekste når resultatet av direkte teksting blir så snevert!!?

Fortsetter under...

Skrevet

kanskje det er fordi de mange hørselshemmede skal få en sjans til å fatte hva programmene handler om o;)

Skrevet

Hvis de skal legge ut all teksten som lese opp vil ett av tre skje:

1. Enten vil teksten ligge så kort tid på skjermen at ingen rekker å lese hele

eller

2. programmet vil ta uendelig lang tid hvis oppleseren skal vente et visst antall sekunder til man antar at alle har fått med seg hele teksten

eller

3. tekstingen vil vedvare leeeeenge etter at programmet er ferdig.

:o)

Skrevet

Tekstingen av nyheter har jeg ikke tenkt så mye på. Det som jeg klarer å irritere meg over er at oppleserne framfører sånn ca annenhver setning hver, og at de snur seg og ser på hverandre når de leser opp. Innbiller meg at det kan være et problem for de som er avhengige av å lese endel på munnen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...