Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spredte meldinger, bla på skjulte og hemmelige steder i herværende helseforum, sier at kanel er effektivt for å senke det dårlige kolesterolet.

Jeg er glad i kanel, men en ts/ss rett ned er vanskelig, selv om det ikke er umulig dersom man styrter innpå juice for å unngå at alt kleber seg sammen og luftveiene fylles av 'støv'. Kanel er svært nemlig t-ø-r-t.

Det er grenser for hvor mye grøt jeg, en voksen, har på menyen. Og eplepai og kanelboller blir liksom hvert jubelår. Gnage på en kanelstang kan umulig være noe. Kanel-te, kanskje?

Eller har du andre råd til hvordan man får i seg en daglig ts/ss kanel?

På forhånd takk for svar.

Skrevet

Hmm...det går jo an å kjøpe sånne gelatinkapsler man kan fylle selv, men så spørs det om det er noe å gidde, da. Ser for meg at det er veldig kramsete i lengden.

Skrevet

En ts tror jeg er mer enn nok. Det må å ha det i drikke f.eks te må jo være genialt. Kjøp f.eks den teen med eple, kanel og rosin, og ha litt mer kanel i. Ellers fins det kanelpiller på helsekosten. Og har lurt på selv om man kan blande en ts kanel med en ss yoghurt, for at det skal skli lettere ned, med litt drikke. Men jeg har ikke kommet meg til å begynne på kanelgreia ennå.

Skrevet

Åh, nå kom jeg på noe! Havre er nemlig også veldig bra for kolesterolnivået, så hva med en tallerken havregrøt med eple og kanel som start på dagen?

Skrevet

Bland i kaffen (før den trekker), bland i sjokolademelk/melk, del opp kanelstang i biter og skyll dem ned som piller, noen blander det med rømme, noen med youghurt/drikkeyoughurt/naturell/kesam/vaniljekesam o.l. Eple med kanel og Sans vaniljeyoughurt er min personlige favoritt.

Skrevet

Cinnamon heter det på englandsk og jeg tror du finner noen kapsler med liknende navn på helsekosten.

Men seriøst ville jeg nok heller tatt masse omega3.

Gjest modific
Skrevet

Ei jeg kjenner har nok også hørt det samme, så hun har kanel i kaffen. Og spiser ofte en vaniljeis, som hun dypper i kanel-kaffe blandingen. Det er visst godt sier hun..

Skrevet

Ta litt melk/vann i en kopp, fyll i litt havre og et ts kanel, sett 1-2min i mikroovnen, og vips, så har du medisinen i deg :)

Man trenger ikke så mye.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Oppskjært eple med kanel

Varm opp eplejucie og ha i kanel. (Dette har jeg bare fått tips om, aldri smakt selv ;)

Skrevet

Ja dette har jeg lest en del om. Kanel senker visst også blodsukkernivået i kroppen.

Jeg pleier å ha kanel over frokostblandingen min. Også synes jeg oppskåret eple med kanel på er veldig godt.

Skrevet

Eplete med kanel i. Knallgodt!

Takk for tips. Har du i ekstra kanel eller nøyer du deg med det som er iblandet teen?

Skrevet

Hmm...det går jo an å kjøpe sånne gelatinkapsler man kan fylle selv, men så spørs det om det er noe å gidde, da. Ser for meg at det er veldig kramsete i lengden.

Ja, det tror jeg blir veeeldig kramsete i lengden :)

Skrevet

En ts tror jeg er mer enn nok. Det må å ha det i drikke f.eks te må jo være genialt. Kjøp f.eks den teen med eple, kanel og rosin, og ha litt mer kanel i. Ellers fins det kanelpiller på helsekosten. Og har lurt på selv om man kan blande en ts kanel med en ss yoghurt, for at det skal skli lettere ned, med litt drikke. Men jeg har ikke kommet meg til å begynne på kanelgreia ennå.

Kanelpiller er sikkert bra, og så likte jeg ideen om å blande i yoghurt, den prøver jeg med det første. Tidligere hakket jeg hvitløk og tok på skje sammen med yoghurt.

Takk for tips.

Skrevet

Åh, nå kom jeg på noe! Havre er nemlig også veldig bra for kolesterolnivået, så hva med en tallerken havregrøt med eple og kanel som start på dagen?

Takk for tips. Det blir litt havregrøt og forsåvidt risengrøt innimellom, sammen med ungene, men ikke hver dag. Og da drysser jeg raust på, har alltid likt kanel godt. Men det skader ikke å intensivere havreinntaket, så sunt som det er.

Skrevet

Bland i kaffen (før den trekker), bland i sjokolademelk/melk, del opp kanelstang i biter og skyll dem ned som piller, noen blander det med rømme, noen med youghurt/drikkeyoughurt/naturell/kesam/vaniljekesam o.l. Eple med kanel og Sans vaniljeyoughurt er min personlige favoritt.

Takk for et vell av tips.

I kaffen er ikke aktuelt, jeg drikker kun ren kaffe uten smaker. Men i sjokolademelk, det var lurt! Og kanelstang i småbiter, det skal jeg også prøve, gjerne sammen med yoghurt.

Skrevet

Cinnamon heter det på englandsk og jeg tror du finner noen kapsler med liknende navn på helsekosten.

Men seriøst ville jeg nok heller tatt masse omega3.

Takk for tips.

Jeg tar mye Omega3 (opptil tre ganger anbefalt dagsdose, det er i alle fall mye i mine øyne) og trodde sant å si at det var kolesterolsenkende, men det har altså ikke skjedd. Og nå har jeg også lest det samme rundt omkring på nett. Men Omega3 har jeg tro på når det gjelder mye ellers.

Skrevet

Ei jeg kjenner har nok også hørt det samme, så hun har kanel i kaffen. Og spiser ofte en vaniljeis, som hun dypper i kanel-kaffe blandingen. Det er visst godt sier hun..

Takk for tips. I kaffen blir aldri aktuelt, jeg har ikke sansen for kaffe med smak. Men jeg skal huske på det med isen - is er godt, kanel er godt > kan godt passe sammen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...