Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og skriver CV, og skal ha med noen svulstige ord om personlige egenskaper.

Men hva skriver man på sånt, da?

Noen som kan nevne noen gode, personlige egenskaper? Tror ikke jeg har så mange...

Er selvironi god egenskap, tro? *S*

Fortsetter under...

Skrevet

Du skal vel ikke beskrive deg selv i en CV? Det gjør du i selve søknaden, mener nå jeg.

CV'en skal inneholde kalde harde fakta om navn, adresse, sivilstand, utdanning og arbeidserfaring, evt skrevne artikler eller andre publikasjoner. Interesser og hobbyer kan også være med.

Referanser skal vel også være med på cv'en?

Skrevet

Du skal vel ikke beskrive deg selv i en CV? Det gjør du i selve søknaden, mener nå jeg.

CV'en skal inneholde kalde harde fakta om navn, adresse, sivilstand, utdanning og arbeidserfaring, evt skrevne artikler eller andre publikasjoner. Interesser og hobbyer kan også være med.

Referanser skal vel også være med på cv'en?

Dette er en CV som det ikke følger noen søknad med. Altså en slik folder som leveres ut i "hytt og vær" - for å si det slik.

Skrevet

Jeg har surfet litt om deg..

Mine funn (2min søk)

Kvaliteter som omtenksom, veldig ofte glad, god humor, sympatisk, liker det stabile og er nyskjerrig på andres meninger om ting.

Tar med at du blir frista av kyllinggryte Bali, og Doler i arbeidstiden. hehe.

Skrevet

Dette er en CV som det ikke følger noen søknad med. Altså en slik folder som leveres ut i "hytt og vær" - for å si det slik.

OK. Har ikke vært borte i det. Lykke til i alle fall!

Skrevet

Mine funn (2min søk)

Kvaliteter som omtenksom, veldig ofte glad, god humor, sympatisk, liker det stabile og er nyskjerrig på andres meninger om ting.

Takk, pekka! Du er en engel.

Og nå ble jeg veldig rørt og glad!

Annonse

Skrevet

OK. Har ikke vært borte i det. Lykke til i alle fall!

Takk, takk!

Skrevet

Mine funn (2min søk)

Jeg doler ikke i arbeidstiden. Jeg er student. Måtte bare si det.

Skrevet

Takk, pekka! Du er en engel.

Og nå ble jeg veldig rørt og glad!

Ja, jeg vil påstå at du er et godt menneske, en engel du også kanskje? :)

Skrevet

Jeg doler ikke i arbeidstiden. Jeg er student. Måtte bare si det.

ok, det var bare et innlegg med det som overskrift. søket gikk vist litt fort der da ... Sorry!

Skrevet

Samarbeidsvillig.

Positiv.

Glad i utfordringer.

Trives med å jobbe i team/jobbe selvstendig.

Initiativrik.

Blid og smilende.

Dette er noen jeg har brukt.

Gjest cv-ater
Skrevet

Jeg synes det blir så klisje å skrive sånne ord om seg selv. Jeg lar heller være

Skrevet

Når jeg har søkt jobb, har jeg ikke beskrevet meg selv i CV'en, jeg har bare listet opp utdanning, arbeidserfaring, frivillig arbeid, språkkunnskaper og datakunnskaper og denslags. Beskrive meg selv har jeg gjort i søknadsbrevet, men også der har jeg pleid å være kortfattet og ikke så veldig svulstig.

Annonse

fei1365380229
Skrevet

Jeg har akkurat vært på kurs i forbindelse med jobbsøkning og der lærte vi at vi skulle ta med noen personlige egenskaper på CVen og tilpasse det den enkelte jobben vi søkte på.

Man skriver:

CV

PERSONALIA

Navn

Adresse

Telefonnummer

Fødselsdato

E-post

Nøkkelkvalifikasjoner:

* Gode datakunnskaper

* Systematisk

* Ryddig

(ting du f.eks har opparbeidet deg gjennom skole/jobb).

Egenskaper:

* Pliktoppfyllende

* Samarbeidsvillig

* Sosial

* Effektiv

* Lærevillig

(egenskaper som du innehar uavhengig av jobb)

UTDANNING

Listet opp i omvendt kronologisk rekkefølge

PRAKSIS

Som over

ANNET

Dette kan være kurs eller verv, men ikke ta med f.eks at du har vært klubbleder, det kan være negativt og arbeidsgiver kan tro du er en kranglefant.

REFERANSER

Skriv en eller to personer som kan være referanse for deg, men sjekk at h*n er enig i egenskapene du har listet opp over.

CVen bør ikke være på mer enn en side.

Skrevet

Jeg har akkurat vært på kurs i forbindelse med jobbsøkning og der lærte vi at vi skulle ta med noen personlige egenskaper på CVen og tilpasse det den enkelte jobben vi søkte på.

Man skriver:

CV

PERSONALIA

Navn

Adresse

Telefonnummer

Fødselsdato

E-post

Nøkkelkvalifikasjoner:

* Gode datakunnskaper

* Systematisk

* Ryddig

(ting du f.eks har opparbeidet deg gjennom skole/jobb).

Egenskaper:

* Pliktoppfyllende

* Samarbeidsvillig

* Sosial

* Effektiv

* Lærevillig

(egenskaper som du innehar uavhengig av jobb)

UTDANNING

Listet opp i omvendt kronologisk rekkefølge

PRAKSIS

Som over

ANNET

Dette kan være kurs eller verv, men ikke ta med f.eks at du har vært klubbleder, det kan være negativt og arbeidsgiver kan tro du er en kranglefant.

REFERANSER

Skriv en eller to personer som kan være referanse for deg, men sjekk at h*n er enig i egenskapene du har listet opp over.

CVen bør ikke være på mer enn en side.

"men ikke ta med f.eks at du har vært klubbleder, det kan være negativt og arbeidsgiver kan tro du er en kranglefant."

Hva slags klubbleder snakker du om her, siden det kanskje betyr man er en kranglefant?

fei1365380229
Skrevet

"men ikke ta med f.eks at du har vært klubbleder, det kan være negativt og arbeidsgiver kan tro du er en kranglefant."

Hva slags klubbleder snakker du om her, siden det kanskje betyr man er en kranglefant?

Jeg vet ikke helt, men hun som hadde kurset sa nå at det var ikke helt sikkert at en fremtidig sjef var like glad i at du hadde vært klubbleder eller tillitsvalgt og at det derfor kunne være like greit å utelate det. Hun tenkte sikkert på "gutta på gulvet" klubbleder. Du har nok sett dem på tv, hvis du tenker deg om :)

Skrevet

I fagforeningen.

Skrevet

Jeg vet ikke helt, men hun som hadde kurset sa nå at det var ikke helt sikkert at en fremtidig sjef var like glad i at du hadde vært klubbleder eller tillitsvalgt og at det derfor kunne være like greit å utelate det. Hun tenkte sikkert på "gutta på gulvet" klubbleder. Du har nok sett dem på tv, hvis du tenker deg om :)

Jeg skjønner hva du mener nå. Jeg forstod ikke helt, for når jeg leste "klubbleder" tenkte jeg på leder av skiklubben eller noe sånt. :-)

fei1365380229
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener nå. Jeg forstod ikke helt, for når jeg leste "klubbleder" tenkte jeg på leder av skiklubben eller noe sånt. :-)

Det kan du helt sikkert ta med hvis det er viktig for jobben :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...