Gå til innhold

Ekumenisk..?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Er det noen bedre definisjon på oredet enn "felleskirkelig"?

En skal lure på så mangt! ;-)

Er LITT i villrede på betydning, selvom jeg tror felleskirkelig er ganske innpå. Men treffer jeg helt?

*lurer*

:-)

Skrevet

Økumenisk betyr felleskirkelig / noe som gjelder for hele den kristne kirke.

laguna1365380434
Skrevet

Økumenisk betyr felleskirkelig / noe som gjelder for hele den kristne kirke.

Ikke eku?! Hm. Flott du reddet meg, jeg var sikker på det var med "e"

Takk!

Skrevet

Felleskirkelig er helt ålreit, men tverrkirkelig er vel så mye brukt.

Jfr tverrfaglig.

laguna1365380434
Skrevet

Felleskirkelig er helt ålreit, men tverrkirkelig er vel så mye brukt.

Jfr tverrfaglig.

Takk! :-) Da bruker jeg tverrkirkelig.

Men jeg ble forvirret av at det også ble svart økumenisk..Er det synonymt eller betyr det to litt forskjellige ting? Eller er det jeg som staver feil? :-)

Skrevet

Ikke eku?! Hm. Flott du reddet meg, jeg var sikker på det var med "e"

Takk!

Eku på engelsk, tror jeg. ;)

laguna1365380434
Skrevet

Eku på engelsk, tror jeg. ;)

Aha! Dæven, jeg var sikker på det var ekumenisk.ikke økumenisk. Men det betyr ikke litt forskjellige ting eller noe sånt, slik at jeg driter meg ut?

Jeg er safere om jeg går for øku?

*skikkelig stø i fremmedord i dag* ;-)

Skrevet

Men jeg ble forvirret av at det også ble svart økumenisk..Er det synonymt eller betyr det to litt forskjellige ting? Eller er det jeg som staver feil? :-)

Økumenisk er no riktig skrivemåte på norsk.

Skrevet

Aha! Dæven, jeg var sikker på det var ekumenisk.ikke økumenisk. Men det betyr ikke litt forskjellige ting eller noe sånt, slik at jeg driter meg ut?

Jeg er safere om jeg går for øku?

*skikkelig stø i fremmedord i dag* ;-)

Jeg er ganske sikker på at det heter ecumenical på engelsk og ekumenisk og økumenisk er det samme.

Skrevet

Det skal staves med ø på norsk, ja. Du blir sikkert forvirret fordi det er med e på både engelsk og svensk.

Skrevet

Ja, økumenisk på norsk og dansk, ekumenisk/ecumenical er svensk og engelsk (jeg studerer religion, og skrev oppgave om økumeniske symboler forrige semester, og har pensumbøker på alle disse språkene). :)

laguna1365380434
Skrevet

Ja, økumenisk på norsk og dansk, ekumenisk/ecumenical er svensk og engelsk (jeg studerer religion, og skrev oppgave om økumeniske symboler forrige semester, og har pensumbøker på alle disse språkene). :)

Tusen takk, du er grei! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...