Gjest Nikitawoman Skrevet 9. mars 2001 Del Skrevet 9. mars 2001 Etter og ha lest noen innlegg her skrevet av de som er yngre så sitter jeg igjen med en følelse av at den seksuelle akten har blitt en "kamp" for mange av de. "Kampen" om at en er såkalt "normal" i det seksuelle.... Er det prestasjonsangst for at en ikke strekker til,eller er bra nok i senga!? Er sex blitt bare en form for ett mesterskap der alle må kunne like/utføre alle typer sex?? Er vi blitt sånn at vi må ha bekreftelse av andre for å høre .."joda så klart du er normal" Men hva er normalt da? Det er vel ikke normalt at alle skal like analsex eller oralsex..(eller andre aktiviteter) Og hva ønsker vi egentlig?? Vi ønsker vel oss ett godt seksualliv bygd opp av fortrolighet og omtanke for hverandre.. Noen ganger får jeg en følelse av at noen kan føle seg presset..føle at de ikke strekker til hvis de ikke er aktive på alle områder.. Er det derfor noen må ha disse bekreftelsene? Og blir man en bedre partner i senga om man får en sånn bekreftelse på at .."jo du er en drømmejente" Må vi markedsføre oss med å rope høyt ut til alle og enhver.."Jeg er kåt..".."og er det normalt og være kåt"?? Så har vi dette med utseendet på kroppen og på størrelser!? Jeg tror mange får komplekser som igjen sperrer mye av det seksuelle.. Det ropes høyt om at størrelsen på mannens kuk bør helst være litt større enn gjennomsnittet.. Håper ikke vi er så opphengt på mannes størrelser at vi glemmer den resten av mannens kvaliteter. Og hva med jenta? Hva ønsker dere av henne? Har vi glemt noe oppi all dette..Jeg tror det!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21572-hva-er-viktig-og-hva-%C3%B8nsker-vi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
trb Skrevet 9. mars 2001 Del Skrevet 9. mars 2001 Du må heller stille spørsmålet om hvorfor vi skal ha angst for alt som er nytt; hvorfor vi skal ha angst for å prøve nye ting. Ja, vi har glemt noe oppi alt dette: nytelsen ved å eksperimentere. Å blande tvang inn i diskusjonen (som mange har gjort tidligere)er i beste fall en avsporing. "Normalt" vil du aldri finne noe svar på. På 50-tallet var det blant seriøse leger og helsepersonell sett på som sykelig og perverst å onanere, og man sa det kunne føre til skader på hjernen. Det at ungdom prøver ut ting er ikke noe nytt fenomen. Om man liker anal- eller oralsex vet man uansett ikke før man har prøvd, men man skal ikke tvinges uansett!Vil begge prøve det; hvorfor ikke? Det er slik at det _alltid_ kommer noen og påstår at den ene, særlig jenta, er tvunget når sånt skjer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21572-hva-er-viktig-og-hva-%C3%B8nsker-vi/#findComment-92566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
butte Skrevet 9. mars 2001 Del Skrevet 9. mars 2001 Jeg synest at det må vere opp til to mennesker som er glade i hverandre å finne ut hva og hvor de ønsker sexuallivet sitt. Å vere kåt er vel normalt????? At enlelte skal sitte på gjerdet hele tiden å fordømme og dømme andre synest jeg er helt forkastelig.Om jeg vil ha sex på badet,ute på terassen, oppå vaskemaskinen eller i bilen om det så er analt eller oralt så er det ene og alene min og min partnes sak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21572-hva-er-viktig-og-hva-%C3%B8nsker-vi/#findComment-92710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berthold Grunfeld, professor i psykiatri Skrevet 10. mars 2001 Del Skrevet 10. mars 2001 Jeg synest at det må vere opp til to mennesker som er glade i hverandre å finne ut hva og hvor de ønsker sexuallivet sitt. Å vere kåt er vel normalt????? At enlelte skal sitte på gjerdet hele tiden å fordømme og dømme andre synest jeg er helt forkastelig.Om jeg vil ha sex på badet,ute på terassen, oppå vaskemaskinen eller i bilen om det så er analt eller oralt så er det ene og alene min og min partnes sak. Ja, under forutsetning at begge ønsker det, at ingen av partene føler seg presset til noe vedkommende egentlig ikke vil eller har lyst på. Det er mye tvang i sexlivet mellom mennesker, og som regel er det menn som presser kvinner til typer av tjenester kvinner ikke alltid setter like stor pris på som menn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21572-hva-er-viktig-og-hva-%C3%B8nsker-vi/#findComment-92940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.