Gå til innhold

Hvordan kommer jeg ut av denne knipen best mulig?

Anbefalte innlegg

Gjest Må si opp jobben....
Skrevet

Ok, her er saken: (Trenger virkelig smarte hoder til å hjelpe meg nå)

For en tid siden bestemte jeg og mannen oss for at vi ville flytte fra denne storbyen som vi bor i. Vi ville tilbake dit vi er fra, nemlig sørlandet.

Men - mitt vikariat i en jobb var utgått, så jeg var uansett tvungen til å søke nye jobber i denne byen - i og med at vi foreløpig ikke hadde fått hverken hus eller nye jobber på nytt hjemsted.

Jeg fikk ny jobb, og begynte for to uker siden.

For en uke siden kom vi over et flott hus i sør, og kjøpte det!

Nå søker jeg plutselig jobb i sør, samtidig som jeg nettopp har begynt i ny jobb her!!

OG vi flytter om fem måneder, for da har nemlig min mann allerede fått seg jobb . som altså begynner da.

Så hva i alle dager skal jeg si til min sjef? Jeg har TRE måneders oppsigelsestid, og det er jo nokså flaut å si opp jobben etter å ha jobbet der i en eller to måneder - bare fordi jeg må jo gå de tre månedene!

Hjelpe meg, dette syns jeg er så ekkelt også vanskelig at jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Jeg må jo selvsagt si opp, men fysj, så flaut - og jeg kommer garantert til å få spørsmål om jeg visste at jeg skulle flytte da jeg fikk jobben. Det visste jeg jo faktisk ikke, dvs - ikke at det ble så raskt.

Huff, så ekkelt. Er det ikke fryktelig pinlig å si opp etter så kort tid da. Hva vil kollegaer si, som jeg allerede har fått godt forhold til?

Usj, og de som har søkt etter rett person hele to ganger (jeg fikk jobben på 2 gangs utlysning)....Huff, dette er bare ille...

Trenger virkelig råd om hvordan gå frem nå...

Takker!

Fortsetter under...

Skrevet

Står det eksplisitt tre månader i kontrakten din? Det er vanleg med gjensidig prøvetid.

Du kan jo seia at du må slutte pga trivsel ikkje at du skal flytte. Uansett har jo ikkje arbeidsgjevaren din noko med årsaka, men eg skjønar jo at du synst det er kjipt.

Skrevet

Her tror jeg at jeg ikke hadde ventet med å gi beskjed om dette til min sjef.

Alt har skjedd mye raskere enn dere hadde forventet, og det er da best å si det nå med en gang. Du kan tilby deg å jobbe frem til flyttinga nærmer seg, hjelpe å finne en ny ansatt kanskje?

Dersom du blir oppsagt har du ledighets trygd fra dag en. Noe mindre penger men ..det er jo for kort tid, forhåpentligvis.Sier du opp selv må du vente 8uker på dagpenger....

Du kan ikke gå på jobb med klump i magen, si det som det er i morgen den dag.

Lykke til!

ikke fast nick
Skrevet

Bare si at mannen din har fått seg jobb der (det er jo sant) og at det er derfor dere flytter.

Skrevet

Bare si at mannen din har fått seg jobb der (det er jo sant) og at det er derfor dere flytter.

Det ville jeg også sagt.

Gjest santorini
Skrevet

"jeg kommer garantert til å få spørsmål om jeg visste at jeg skulle flytte da jeg fikk jobben. Det visste jeg jo faktisk ikke, dvs - ikke at det ble så raskt."

Svaret ligger jo i siste linje.Du visste ikke at det ville skje så raskt:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...